Aan de teugel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rocky123

Aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 09:31

Heeej iedereen,

Ik heb een vraag; Hoe krijg ik mijn paard aan de teugel?
Groetjes Manon en een lik van Rockefeller! Bloos

Karlijntjee

Re: Aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 09:38

Het is vooral bealngrijk dat het paard ontspannen loopt. Want als ie aan de teugel zal lopen zal die ook ontspannen lopen.
Belangrijk is, dat je niet gaat zagen, zo moet het paard rond lopen, maar doet het niet uit ontspanning. Je kunt het beste oefenen op een volte waar je goeie stelling hebt. Zorg dat het paard op 2 teugels loopt, en niet vast zit in je hand. Ben goed en duidelijk met je beenwerk en zorg dat de binnenhand van de hals afstaat, en de buitenhand tegen de hals.
Nou kan je als je de ontspanning hebt, heel klein beetje vragen. En zou hij of zij in de meeste gevallen aan de teugel lopen.

Heel veel mensen vinden aan de teugel rijden balngrijk, maar eerst moet die ontspanning komen, dan rijd het paard lekker, daarna zou vanuit die ontspanning dat het paard naar benenden loopt.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:20

tja aan de teugel is niet het zinnetje voor wat jij bedoelt, volgens de knhs orun cursus is aan de teugel dit:
* recht bewegen op een rechte lijn
* in de wending licht gebogen volgens het beloop van de wending
* Kalm, gehoorzaam, harmonisch en ongedwongen
* met beheerste drang naar voren
* verband houdend met de graad van africhting

dus al loopt je pony met z'n kopje de lucht in, voldoet hij aan de bovenstaande eisen dan loopt hij toch aan de teugel Tong uitsteken Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:14

Zie de link van runningkawa.