Chipcontrole op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Chipcontrole op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 21:05

Mijn merrie komt uit Oostenrijk en heeft daar 16 jaar geleden al een chip gekregen. Toen chippen hier verplicht werd gesteld, wist ik niks van de chip die ze al had en de chipreader van de DA vond geen chip. Achteraf bleek die gewoon de oostenrijkse chip niet te kunnen lezen, maar het gevolg is dat ze nu wel 2 werkende chips heeft. Binnenkort wil ik weer wedstrijden gaan rijden, maar wat als ik daar chipcontrole krijg? Als die reader nou toevallig wel de oostenrijkse chip pakt, of beide. Want het oude chipnummer staat dus niet in het paspoort vermeld.

Perla

Re: Chipcontrole op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:10

laat je dierenarts even een verklaring schrijven (in het paspoort) met handtekening en stempel dat hij 2 chips heeft

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:12

Maak je niet druk, je kunt het altijd uitleggen en dan komt wsl alles wel goed. je pony is gechipt dus je kunt ze altijd vragen om verder te zoeken naar de nederlandse chip. wsl vinden ze die oostenrijkse niet eens aangezien jouw DA die chip ook niet vond.
En mocht het niet lukken, dan krijg je een waarschuwing(dat kreeg ik tenminste toen ik mijn paspoort vergeten was Bloos ) dus het heeft geen grote concequenties.
Perla's idee is natuurlijk nog beter, dan weet je het zeker.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:14

beter 2x gechipt dan niet gechipt toch?

Je kunt het vast wel uitleggen of dat ze even door moeten zoeken met het apparaat naar de goede NL chip?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 21:31

Ik heb een kopie van haar oostenrijkse papieren bij mijn paspoort in. Daar staat ook het oostenrijkse chipnummer op. Zou dat ook genoeg "bewijs" zijn? Wil mijn DA de chip nogmaals controleren, moet ik haar eerst weer meeslepen naar zijn huis, omdat hij de reader, die hem wel kan lezen, niet mee kan nemen. Vork

Mijn vraag over wat er gebeurd als de reader op wedstrijd ze allebij vind, was meer omdat ik bang was straks beschuldigd te worden van het uitbrenegn van een gestolen paard ofzo. Nagelbijten / Gniffelen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:42

Volgens mij is dat kopie wel goed om erbij te hebben.Kunnen ze het iig zien dat het hetzelfde paard is

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 09:47

Door de VA aan laten tekenen dat er 2 stuks in zitten lijkt mij het meest logisch.

Bij mijn merrie konden ze op de keuring haar chip niet vinden, ze zijn echt wel 5 minuten bezig geweest terwijl hij er echt in zat (bleek uit eindelijk ook Knipoog ).

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:34

inderdaad de kopie altijd meenemen, zodat je het kunt bewijzen en ze er niet moeilijk over kunnen gaan doen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:39

Perla schreef:
laat je dierenarts even een verklaring schrijven (in het paspoort) met handtekening en stempel dat hij 2 chips heeft

helemaal mee eens. heb je nog papieren of zo waar t andere nr op staat? Dan stop je dAt bij dened. chip registratie papieren en ben je op elke controle voorbereid

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:21

Ja, gewoon ook dat andere parpier meenemen waar die Oostenrijkse chip op staat. (Denk ook altijd aan je paspoort en je startkaart, die was ik vergeten bleek er net controle te zijn. Nu heb ik dus een officiële waarschuwing van de KNHS. Boos! )