. Klinkt allemaal heel schattig, maar dat is in de proef niet zo handig. Zeker nu we 3 maanden lang dezelfde 2 proefen moeten rijden, weet mijn paard volgens mij de proef gedeeltelijk uit haar hoofd. Met name middendraf vind ze leuk om te doen. Zodra ik de diagonaal op rijd wordt ze sterk, en als ik iets toe geef, dan gooit ze flop,flop,flop haar voorbenen de lucht in en zijn we aan de overkant
. Ziet er altijd specatculair uit, maar dat is het natuurlijk niet, ze wordt sterk van voor, houd haar rug vast en komt van achter niet mee, bovendien heb ik (tijdelijk) geen controle over mijn paard
. Veel jury's zien dit niet, en zien alleen die spectaluaire voorbenen maaien, en heb meestal een 7 voor mijn middendraf. Gister had ik een hele fijne jury, ik had een 4 voor mijn middendraf, overigens ook 7's voor andere onderdelen. Hij zag precies dat wat ik hierboven beschreef. Hij gaf als commentaar; wordt loperig, meer vanuit de achterhand. Helemaal mee eens. Maar hoe moet ik dit oefenen? Thuis en op onze eigen vereniging doet ze dit niet, alleen op concours. En om nou met haar te gaan worstelen in een proef vindt ik ook weer zo wat. Tips?
Maar de keren daarop was de wissel wel van mij, en als ze maar even dacht het initiatief over te nemen, kon haar snel weer bij de les krijgen.