mooie witte manen, WIE KAN MIJ HELPEN!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hollyhorse

mooie witte manen, WIE KAN MIJ HELPEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 21:59

Hallo!!!! Haha!

Ik heb aanstaande zondag een wedstrijd met mijn hafje,
Nu maakt hij zijn manen en staart altijd heel erg vies door in zijn uitwerpselen te gaan liggen rollen (ieuw Huilen )
Het is natuurlijk erg vervelend om met gele manen op een wedstijd aan te komen, nu heb ik op de club van iemand gehoord dat ik de manen kan wassen met een sopje van de helft water en de andere helft waterstofperoxide en dat ik dit dan een nachtje in moet laten trekken.
Het lijkt mij zelf wel een heel goed idee, maar kan dit kwaad voor mijn deken?
heeft iemand hier ervaring mee?? ik heb echt dringend antwoord nodig omdat het al bijna zondag is!

Alvast bedankt!!!

kusjes!! Cool

daisyzearke

Re: mooie witte manen, WIE KAN MIJ HELPEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:02

wij doen het altijd met silvershine shampoo werkt echt heel goed. je kan het ook met bleek proberen. succes

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:03

lang geleden deden wij dat met houtskool,dat haalt het geel weg,ik zou uitkijken met waterstofperoxide,misschien brandt het wel weg......over hoeveel procent waterstofperoxide hebben ze het dan???

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:03

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat je wel kunt proberen bij je pony om de manen/staart even met zilvershampoo in te laten trekken en uit te wassen.
Laatst bijgewerkt door Christinaa op 07-12-07 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:04

Mwoah ik denk dat als je lief wil zijn voor je paard je niet met dat soort rotzooi aan de gang gaat.
Zelf je haren al eens geblondeerd?
Dat gaat steken als een gek, zeker met zo'n nachtje er in laten.
Neem dan liever een zilvershampoo of babyshampoo en ga elke dag de staart en manen wassen.
Doe er dan voor je wedstrijd een beetje baby of talk poeder in en je hebt mooie manen en staart.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:05

je hebt van die paarse GUHL shampoo die de geelige gloed haalt uit grijs haar, en dus ook de gele peop vlekken uit de manen van jou pony. ik heb het zelf ooit gebruikte, maar ik heb dit van meerdere (haf bezittende!), mensen gehoort. en het schijnt goed te werken en je hebt er maar weinig van nodig. succes Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:05

Groene biotex daar was ik de sokken en manen mee van mijn Witte Tinker.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 07-12-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

hollyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 22:05

ja ik weet het eigenlijk niet zo goed, als je je haren ontkleurd zitten er 2 van die zakjes ontkleuring bij, dat moest ik dan allebei gebruiken zeiden ze. het stinkt wel ontzettend!!Bah

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:07

ik zou in ieder geval niet beginnen aan waterstof peroxide!, je weet niet wat voor reactie dat geeft, en al helemaal niet als je dat er een nacht in laat trekken! Bloos

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:09

peetorlan, dat werkt goed zeg! kan ik ook wel proberen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:10

dan heb je waarschijnlijk nooit meer last van gele manen omdat er geen manen meer zitten....doe maar geen peroxide hoor....

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:11

Eeen vriendin van mij heeft ook een halfie en doet ook de manen met Biotex dus het moet werken hihi

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:11

Sorry dat ik het zeg maar als ik de berichten van haar lees denk ik dat dit nigszins naar penny ruikt.
Ook ivm wat het doel voor 2008 is, mja zou eerst dus maar aan iemand met verstand van paardn vragen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:13

Ach Penny of niet ik geef enkel maar een tip hoe ik mijn meissie wit krijg hihihi

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:13

Ik zou ook zeker geen chemische rotzooi erin gaan smeren, voor hetzelfde geld gaat het heel erg jeuken en schuurt je haf de helft van zijn manen eraf Nagelbijten / Gniffelen

Ik was de sokken, manen en staart van mijn tinker met Cowbay Magic Yellow Out shampoo. Dat is speciaal voor gele manen en staart. Werkt ongeveer hetzelfde als zilvershampoo, maar dan iets beter vind ik. Je maakt de manen goed nat, wrijft de shampoo erin (het is blauw), en dan schrob je er zo lang doorheen totdat het begint te schuimen en de blauwe kleur wit wordt. Dan laat je het 5 minuten intrekken, en daarna weer uitspoelen. Dan zijn ze al héél erg wit. En als het nodig is dan doe je dat nog een keertje over. Echt waar, dan zijn ze spierwit Ja Binnen een half uur Haha!

hollyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 22:17

wat bedoelen jullie met penny?
Bedankt voor jullie tips, dat ene paard ziet er wel heel mooi wit uit, dus ik denk dat ik het daar wel mee ga proberen!
ruikt dat ook lekkerder dan peroxide?

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:21

je wilt het toch WIT hebben, of moet het lekker ruiken? ROFL (en het is niet voor niets dat iedereen peroxide afraad Knipoog )

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:22

Tuurlijk ruikt biotex lekker d'r

hollyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 22:25

levine schreef:
je wilt het toch WIT hebben, of moet het lekker ruiken? ROFL (en het is niet voor niets dat iedereen peroxide afraad Knipoog )

ja maar ik vond het ook zo vies ruiken, kreeg er een beetje hoofdpijn van dus dacht vraag het hier maar eens even, omdat iedereen hier er zoveel verstand van heeft

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:25

hollyhorse schreef:
wat bedoelen jullie met penny?
Bedankt voor jullie tips, dat ene paard ziet er wel heel mooi wit uit, dus ik denk dat ik het daar wel mee ga proberen!
ruikt dat ook lekkerder dan peroxide?

Hoe dom kun je zijn.........
Ik werk veel met h2o2(waterstofperoxide) en kan je 1 ding vertellen,als je daaraan begint, heb je of een dag later een pony zonder manen of een gevlekte pony, en dit als je mazzel hebt.....
Zal maar niet vertellen wat er verder kan gebeuren, maar geloof me, het zou dier mishandeling zijn, huid en haar kan wegbranden/uitbijten en erger.
Ben je nu genoeg gewaarschuwd en hou je van je pony, doe dan niet van die domme actie's en houd het bij zilvershampoo.....

hollyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 22:34

Ik ben heust niet dom

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:44

hollyhorse schreef:
Ik ben heust niet dom

Natuurlijk niet, zeker ook peroxide gebruikt en blond geworden?
Doe vooral je ding , maar vervuil Bokt niet me je onzin , in dit topic of andere , geloofwaardig ben je i.i.g niet meer na deze opmerkingen........

hollyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 22:52

Dus met andere woorden, als je hier op het forum op hetzelfde niveau vragen stelt en antwoorden geeft als menig andere bokker hier ben je ongeloofwaardig en dom. haha

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:05

Gaap.
Laat me raden ,
SA?
ik tem wel Knipoog .

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:30

hollyhorse schreef:
Dus met andere woorden, als je hier op het forum op hetzelfde niveau vragen stelt en antwoorden geeft als menig andere bokker hier ben je ongeloofwaardig en dom. haha

Komop, de manier waaarop je dit topic opent. SNEL HELP ME, het moet voor zondag en dit en dat en zus en zo. Do ff chil en gedraag je volwassen..