Startkaart alleen voor springen - de moeite waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Startkaart alleen voor springen - de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 21:40

Hela bokkers!

Ik zit met een vraagje, nadat ik net de stalhoudster even heb gesproken over evt. springwedstrijden starten.

De bedoeling was/is dus, om met de pony van een stalgenootje (trustHim) springwedstrijdjes te gaan rijden, gewoon omdat het hardstikke lekker gaat, de pony vind het leuk om te springen, ik ook, eigenaresse absoluut níét en ik vind het ook wel leuk om af en toe een wedstrijd te rijden. Niet omdat ik nou zozeer zo graag in de ZZ wil rondrijden, maar gewoon voor de leuk Lachen

Dus hop, net gelijk maar startkaartaanvraagformulier ( Haha! ) opgehaald, maar de stalhoudster zei dus dat er echt ontzettend weinig wedstrijden in de buurt georganiseerd werden (Omg. Leiden, ZH). Daarbij ben ik ook helemaal afhankelijk van andere mensen om de pony te vervoeren, wil daar natúúrlijk voor betalen, maar het is natuurlijk logisch dat niemand behoefte heeft om mij en de pony lekker een dag op sleeptouw te nemen en daarvoor 2 uur moet rijden Knipoog

Nu begin ik toch wel een beetje te twijfelen. Want het is natuurlijk wel leuk, maar als er straks nergens wat in de buurt is, niemand mij dan wil rijden en ik dus paardentaxi's moet gaan huren, wordt het wel een erg duur grapje voor één wedstrijd in de drie maanden ofzo Nagelbijten / Gniffelen
Het is ook niet dat ik zwaar veel geld te veel heb, dus wil wel graag een goeie keus maken hiermee.

Dus wat zijn de ervaringen van de spring-bokkers hiermee? Nog meer mensen die alléén springen en geen dressuur rijden en zijn er genoeg wedstrijden om te rijden? Ik hoef echt niet elke week weg hoor, maar zou eens per maand toch zeker wel leuk vinden Lachen

Alvast bedankt!

_Marinke_

Re: Startkaart alleen voor springen - de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:26

Eens per maand zal er toch zeker wel een wedstrijd zijn? Vooral in het westen van het land neem ik aan...

Zelf woon ik in ht oosten, en hier kun je zo'n beetje elke week wel op wedstrijd. Er zijn iig genoeg wedstrijden.

Ik zou het gewoon lekker doen Lachen Had je niet met de eigenaresse of staleigenaar iets kunnen regelen met vervoer? Dat lijkt me dat je dat het eerst doet en dan pas startkaartaanvraagt..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:29

eigenaresse heeft zelfde probleem wat vervoer betreft voor dressuur wedstrijdjes. Clown En ook niet erg breed in financieen om te zeggen dat ze het vervoer dan wel betaald. Maar misschien moeten we eens met Ginnybanshee babbelen dat je met haar mee kan

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:34

Heb je al ooit wedstrijden gereden? Ik kan dat namelijk niet duidelijk uit je post opmaken en heb eerlijk gezegd eerder het idee van niet dan van wel.
Je weet dat je eerst een winstpunt in de B dressuur moet hebben voordat je ook maar mag gaan springen?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:52

ze heeft een wp in dressuur

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 22:36

Falona schreef:
Heb je al ooit wedstrijden gereden? Ik kan dat namelijk niet duidelijk uit je post opmaken en heb eerlijk gezegd eerder het idee van niet dan van wel.
Je weet dat je eerst een winstpunt in de B dressuur moet hebben voordat je ook maar mag gaan springen?

En hoezo heb jij het idee van niet? Kom ik dan zo groen over? Haha! Haha, maar ik weet dus inderdaad dat ik een winstpunt moet hebben, ben nog net wel zo intelligent om dat eerst te gaan nazoeken, en die winstpunt heb ik ook Knipoog

Na vanavond (oefenparcoursje) heb ik besloten dat ik het gewoon ga doen en met vervoer gaat het uiteindelijk wel lukken denk ik.

In ieder geval bedankt, haha Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:40

In de omgeving heb je inderdaad de pech dat er relatief weinig springwedstrijden in de buurt zijn. Je kunt in de winter ongeveer eens per maand in Lisse starten en in de zomer eens per maand in Wassenaar. Nieuwe Wetering is ook nog wel aan te rijden.

Ja klopt, dressuur is makkelijker, kan op stal en onder de man zijn er ook nog wel wat dingen te bereiken, maar als je alleen wilt springen dan heb je binnen 30 minuten trailertijd ook zeker elke maand wel iets.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:31

Myukii schreef:
En hoezo heb jij het idee van niet? Kom ik dan zo groen over?

Nee hoor, valt wel mee. Ik kan alleen nergens uit opmaken dat je al eens eerder wedstrijden hebt gereden en volgens je profiel ben je ook nog vrij jong dus vandaar mijn conclusie. Niet iedereen is zo slim om dat soort dingen eerst na te zoeken Knipoog

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:28

Ik zou het niet doen, alleen al omdat je nou al zit met het vervoer. In het begin is iedereen nog enthousiast en willen ze nog wel mee, maar dat enthousiasme gaat er echt wel een keer af.