Ik snap t allemaal niet meer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn

Ik snap t allemaal niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 21:11

Ik wiil heel graag officieele wedstrijden gaan rijden, maar ik snap er niks meer van ..
Om t gewoon n keer te proberen, heb je toch geen startkaart nodig ? (ik weet het, dan tellen de evt winstpunten ook niet.. )
en hoeduur is een startkaart, en t is dan beter om bij een vereniging te gaan ofso ? ik woon in veendam, dus evt tips ? Lachen
Ik weet wel al dt je een startkaart ook kan aanvragen bij de KNHS, maar via vereniging is goedkoper ?
En hoe moet je je opgeven voor z'on wedstrijd ??

xx

ikke20

Re: Ik snap t allemaal niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:15

je moet aangemeld zijn bij een vereniging om een startkaart aan te kunnen vragen. je kan ook zonder startkaart starten daar zijn soms ook wedstrijden voor soort oefenwedstrijden. prijs startkaart voor paard is 41,25(heb vorige week de rekening gehad).

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:01

Als je even de FAQ doorleest wordt je wss al een hele hoop duidelijker. Daar ís die namelijk voor.

Maargoed, omdat ik de beroerdste niet ben Haha! :

Om een keer te proberen heb je wel een startkaart nodig. Onderling kan altijd zonder, officieel altijd met. Als je eigen vereniging wedstrijden organiseerd, mag je soms wel HC (Hors Concours, buiten mededinging) starten, maar daar zou ik niet op rekenen. Voor KNHS wedstrijden geldt gewoon dat je een KNHS-startkaart moet hebben.

Lid zijn van een vereniging moet je ook. Niet omdat het goedkoper is (niet juist, meestal kun je administratief lid zijn van een vereniging voor €50,- ), maar omdat dat gewoon zo moet, haha. Via de vereniging haal je dan twee formulieren op: één om jezelf in te schrijven, en één om je startkaart aan te vragen. Daarbij moet je een aantal bladzijdes van je paardenpaspoort meesturen (de kopieen natuurlijk).
Na ongeveer 3 maanden (haha, nee, gekheid hoor, maar het kan wel eens erg lang duren daar) ben je dan ingeschreven, krijg je je startkaart thuis, met 16 coupons, die je wel moet betalen uiteraard.
Jezelf inschrijven kost 2,90. Je paard/pony inschrijven (als hij al eens eerder wedstrijden heeft gelopen hoeft het niet) is 20 resp. 14 euro, dacht ik. Startkaart voor paard/pony is 38 resp. 24 euro. Dan moet je nog lid zijn van de KNHS, maar dat zit meestal bij je contributie voor de vereniging inbegrepen. Wat de prijs daarvan is weet ik niet precies, ik dacht ook rond de 20 euro.
Dan moet je startcoupons hebben, 16 euro voor een set van 16.

Dán kan je gaan starten, zoek je een leuke wedstrijd in de buurt op, bel je even of er nog plaats is, en dan stuur je je startcoupons op. Die moet je invullen, voor datum en klasse dacht ik, en die stuur je dan dus op naar het wedstrijdsecretariaat. Adres daarvan staat er eigenlijk altijd bij (startlijsten.nl of wedstrijdkalender op knhs.nl).
De dag zelf ruim op tijd aanwezig zijn, startgeld betalen (vaak tussen de 7,50 en 10 euro) op je gemak je paard opzadelen, inrijden en dan mag je je proef rijden. Krijg je punten voor op je startcoupon en na een tijdje is de prijsuitreiking, krijg je je punten te horen en je coupon(s) te zien met jurycommentaar.
Paard inladen en dan ben je kláár.

Nou, als er nou nog iets onduidelijk is weet ik het niet meer hoor. Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:53

Aangezien de vragen van ts al heel vaak zijn gesteld en het ook nog eens heel makkelijk zelf op te zoeken is in de FAQ of op de site van de KNHS, hier een slotje.