Wat je beter kan doen is gewoon een office boek aanschaffen waarin uitgelegd staat hoe excel werkt. Je kan namelijk alles heel gemakkelijk verwerken in één programma. Moeilijk is het niet, je moet het alleen ff doorhebben.
CPV werkt niet altijd, en zeker omdat je met oude bestuurssystemen werkt, die nu gewoon niet meer voldoen.
de KNHS is bezig met een nieuw systeem, maar ook daar schijnen nogal wat kinderziektes in te zitten. De ontwikkeling van een goed werkend programma duurt jaren, een ICT-opleiding hier een opdracht aan geven zal (vrees ik) niet werken, omdat dit allemaal mensen zijn die nog nooit een startlijst in elkaar hebben gezet. En als de TS ze daarmee moet helpen zal dit niet veel opschieten vrees ik. dit bedoel ik niet l*llig, maar aangezien de TS er ook geen ervaring mee heeft schiet je hier niets mee op. Een paardenopleiding, tja welke opleiding? Weinig van hen zullen ervaring hebben met het in elkaar zetten van een startlijst, laat staan dat ze weten hoe je een dergelijk programma moet ontwikkelen.
Gewoon een office boek kopen, jezelf erin verdiepen, moeite er voor doen en dan komt het allemaal goed.