Programma voor rijverenigingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Programma voor rijverenigingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:48

Bestaan er programma's voor rijverenigingen om hun administratie in bij te houden? Bijv. leden, contributie, paarden, om van daaruit weer startlijsten te maken etc. Heel lang geleden stond er zoiets op paarden.startpagina.nl maar die kan ik niet meer vinden. Wie helpt mij verder?

Hindo2

Re: Programma voor rijverenigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:13

Er is van de KNHS een soort "concoursprogramma" verkrijgbaar.
http://www.knhs.nl//cpv.asp
Onze vereniging heeft er in het verlden (zekere al 5 a 6 jaar terug) wel eens een trial van gekregen.
Zelf verder nooit mee gewerkt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 20:47

Hmm.. .krijg het niet aan de praat. Kan dat aan Vista liggen? Help!!!!

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:45

heb je de knhs al gebeld of gemaild voor zo'n programma?
Ik heb ook even geprobeerd het bestand te openen en ik kan het ook niet, dus het zal niet aan vista liggen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 12:08

Nee, heb nog niet gebeld. Ik ben gisteren spontaan op zoek gegaan voor een vereniging, maar voordat ik iets voorstel moet ik wel zeker weten dat het geschikt voor ze is. Als iets dus niet gewoon werkt, is het niet echt geschikt.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:05

Mijn moeder heeft wel iets op de pc staan, in ieder geval iets met leden en adressen, weet verder niet precies wat het is, maar ik kan het wel even voor je vragen, dan zet ik het hier wel even Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 21:22

Graag!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:26

CPV werkt alleen op windows '98 vandaar ook dat de KNHS bezig is met het ontwikkelen van een nieuw programma.

Overigens moet ik er wel bij zeggen: gewoon via excel werken is net zo makkelijk of nog makkelijker. CPV heeft nogal eens fouten, zeker omdat je ook met een pc van windows '98 werkt.. Dat werkt gewoon echt niet fijn meer..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 21:58

Naast het feit dat ik voor een rijvereniging op zoek ben, zoek ik voor mezelf een systeem waarin ik makkelijk het FNRS secretariaat in bij kan houden. Nadeel van deze programma's is dat ze de Fproeven bijv. niet herkennen. Nu werk ik in excel, maar digibeet die ik ben, werk ik met wel -tig veschillende bestanden.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:47

Ik weet niet hoe lang je de tijd hebt voordat je met een voorstel zal komen, maar misschien kan je gewoon een ICT-opleiding bellen (of een paardenopleiding) en dan vragen of je er niet een opdracht van kan maken voor een student.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:09

Wat je beter kan doen is gewoon een office boek aanschaffen waarin uitgelegd staat hoe excel werkt. Je kan namelijk alles heel gemakkelijk verwerken in één programma. Moeilijk is het niet, je moet het alleen ff doorhebben.

CPV werkt niet altijd, en zeker omdat je met oude bestuurssystemen werkt, die nu gewoon niet meer voldoen.

de KNHS is bezig met een nieuw systeem, maar ook daar schijnen nogal wat kinderziektes in te zitten. De ontwikkeling van een goed werkend programma duurt jaren, een ICT-opleiding hier een opdracht aan geven zal (vrees ik) niet werken, omdat dit allemaal mensen zijn die nog nooit een startlijst in elkaar hebben gezet. En als de TS ze daarmee moet helpen zal dit niet veel opschieten vrees ik. dit bedoel ik niet l*llig, maar aangezien de TS er ook geen ervaring mee heeft schiet je hier niets mee op. Een paardenopleiding, tja welke opleiding? Weinig van hen zullen ervaring hebben met het in elkaar zetten van een startlijst, laat staan dat ze weten hoe je een dergelijk programma moet ontwikkelen.

Gewoon een office boek kopen, jezelf erin verdiepen, moeite er voor doen en dan komt het allemaal goed.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:17

Ik werk ook in Excel. CPV was voor ons niet geschikt ( en bovendien werken wij al lang niet meer met '98 ).
Even een programma in elkaar laten draaien door een ICT-student is niet zo simpel als het klinkt.
Mijn man is ICT'r en geeft zelf aan dat hij het ook makkelijker in Excel zou verwerken.
Enige handigheid in Excel is wel makkelijk, ik werk met verschillende tabbladen en die wisselen ook informatie uit. Dat is echt ideaal.