Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nuv schreef:Ja, ik vind je wel een zeikerd. Ik vind dat je op zo'n stuk prima los kunt rijden. Je moet je paard ook op de volte weg kunnen rijden, dat gaat best. Dat is bijna het eerste wat wij leren in de les, je paard moet ten alle tijden reageren op je been als je weg wilt rijden. Bij ons op de manege rijden we ook altijd in op zo'n stukje en dat gaat prima. Voor de M en Z mogen ze wel in de hele baan inrijden, maar voor een b of l proefje is dat zeker niet nodig.
Nuv schreef:Ja, ik vind je wel een zeikerd. Ik vind dat je op zo'n stuk prima los kunt rijden. Je moet je paard ook op de volte weg kunnen rijden, dat gaat best. Dat is bijna het eerste wat wij leren in de les, je paard moet ten alle tijden reageren op je been als je weg wilt rijden. Bij ons op de manege rijden we ook altijd in op zo'n stukje en dat gaat prima. Voor de M en Z mogen ze wel in de hele baan inrijden, maar voor een b of l proefje is dat zeker niet nodig.
Fitzroy schreef:Wel viel mij op dat het vaak juist in de lagere klasses een rommeltje was in dat bakje en naarmate je hoger kwam de mensen steeds minder vierkante meters nodig hebben om hun paard los te rijden.
Tallie1979"]
[quote="Nuv schreef:Ja, ik vind je wel een zeikerd. Ik vind dat je op zo'n stuk prima los kunt rijden. Je moet je paard ook op de volte weg kunnen rijden, dat gaat best. Dat is bijna het eerste wat wij leren in de les, je paard moet ten alle tijden reageren op je been als je weg wilt rijden. Bij ons op de manege rijden we ook altijd in op zo'n stukje en dat gaat prima. Voor de M en Z mogen ze wel in de hele baan inrijden, maar voor een b of l proefje is dat zeker niet nodig.
Nuv schreef:Ik heb een voorstel, komen jullie gezellig aanstaande zondag bij ons kijken, we hebben dan een wedstrijd. Kunnen de mensen die het niet geloven zien dat het best kan en dat er winstpunten zat worden gereden! (Ook in de lagere klassen!)
Nuv schreef:Ja, ik zie vaak ook gebeuren dat mensen kost wat kost hun paard moeten losrijden al is het in een blubberbak waar je 2 meter wegzakt.
En ik vind het zowiezo voor een jong paard het risico niet waard om een zo'n bak te rijden. Je hebt hier vaak ook te maken met jongere dieren die nog wat meer ruimte en tijd nodig hebben.
Ik vind de vergelijking met losrijden van M en Z ruiters een beetje kort door de bocht. Als ik straks M rijd en later Z zal ik ook dan niet accepteren dat ik in een dergelijke bak moet losrijden. Of je organiseert iets en je doet het goed, of je organiseert het niet of ergens anders waar de accomodatie wel in orde is.
Maar goed, blijkbaar heeft niet iedereen er problemen mee en dat is ook ieder zijn goed recht natuurlijk. Maar bij mij komen degelijke maneges dus op de 'zwarte lijst' en daar ga ik nooit meer heen. Genoeg maneges die het wel goed organiseren en waar je ziet dat het wel kan. Zowel voor de B en L ruiters als de M en Z ruiters.