'Naast de A-C lijn'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

'Naast de A-C lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:51

Hai!
Ik heb een probleem Vork
Ik heb er heel vaak last van met binnenkomen dat ik naast de A-C lijn zit, terwijl ik het zelf niet door heb Verward
Ik kijk altijd waar ik heen ga, en zelfs als ik op de A-C lijn zit heb ik het vaak niet eens is door dat ik ernaast zit Nagelbijten / Gniffelen
De cijfers verschillen van een 5 tot een 8....

Volgens mij ben ik gewoon zo scheef als ik weet niet wat, want heel vaak denk ik 'há ik zit op de A-C lijn Haha! ' en kijk ik daarna op mijn coupon en heb ik een 5 met 'naast de A-C lijn'....

Heeft iemand dé tip voor mij hoe je weet dat je recht op de A-C lijn zit?
Ik oefen er regelmatig op....

Misschien wordt het toch eens tijd voor de opticien Clown Al kan ik alles verder príma zien of lezen Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie alleen niet of ik op of naast de A-C lijn zit.... Bloos

Moet wel zeggen dat ik er ook nooit een meter naast zit hoor Knipoog Gewoon een piepklein beetje....

_Lotte_

Re: 'Naast de A-C lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:53

Ik heb hier ook last van. Clown
Altijd als ik denk dat ik er een meter naast zit, dan zit ik er eindelijk op Tong uitsteken
Ik oefen het thuis gewoon vaak en dan kijkt mijn moeder of ik op de A-C lijn zit, nu gaat het iets beter Tong uitsteken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:57

zorg dat je al voor de A (of C) gaat afwenden, je wending kost namelijk ruimte en als je te laat afwend zit je er inderdaad naast. blijf verder goed naar het bordje aan de andere kant kijken, als je er naar kijkt rij je er ook al heel snel recht naar toe

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:59

Idd, goed naar het bordje aan de overkant kijken, op tijd afwenden en GAS geven zodra je weer recht bent! Met een beetje tempo ziet het er al veel strakker uit Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:02

Bedankt ik ga er is op oefenen!

Ik geloof dat ik bij jullie ook naast de A-C lijn zat Erleyne Clown

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:04

ja inderdaad je moet gewoon even wat eerder afwenden en dan alleen met je benen zorgen dat je je paard weer recht krijgt op de lijn en er voor zorgen dat je niet te veel met je handen doet dit is mijn ervaring en als je bijna stil staat niets meer met je handen proberen te doen en dan gewoon ontspannen. Cool

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:04

Daar hebben er meer last van bij ons. Dan rijden ze op de C op de muur af, ipv op de bloembak Haha! ALs je het een keer overkomen is, dan doe je dat iig nooit meer.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:05

erleyne schreef:
Daar hebben er meer last van bij ons. Dan rijden ze op de C op de muur af, ipv op de bloembak Haha! ALs je het een keer overkomen is, dan doe je dat iig nooit meer.

Oww haha zal dat het wel geweest zijn! Zal er de volgende keer is op letten! Haha!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:05

Ik had hier ook vast last van. Eindeloos oefenen met instructeur heeft bij mij goed geholpen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:08

Heb ik ook last van.
En je kunt kaarsrecht op de de C afrijden, en er toch een halve meter langstzitten, is helemaal niet moeilijk Haha!

Ik heb gewoon iemand op de C neergezet thuis, en toen maar afwenden!!
En elke keer als ik de lijn opreed dan riep diegene aan welke kant ik erlangst zat, want er kon wel op mijn startcoupon staan: naast A-C lijn, maar welke kant ernaast? Blond

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:09

asjemenou schreef:
En elke keer als ik de lijn opreed dan riep diegene aan welke kant ik erlangst zat, want er kon wel op mijn startcoupon staan: naast A-C lijn, maar welke kant ernaast? Blond

Dat denk ik nou ook iedere keer *LOL*

Maar ik ga is even iemand optrommelen die me is even wil drillen Cool

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:20

Tjee, dat heb ik nou ook! En dan vooral in de L1 proef van deze maand met het KXG wenden. Ik kan X blijkbaar gewoon niet vinden Clown

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:55

Ik heb dat ook. Veel oefenen helpt wel, is ook het enige wat je kan doen denk ik.
Gebroken lijnen 5 meter vind ik ook zo vreselijk, zit ik ook altijd naast.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 20:41

5 meter heb ik altijd wel goed, wonder boven wonder de gebroken lijn van 10 meter ook altijd Verward
Maar ow ow als ik op de A-C lijn rijd.....

Ik had het gister ook weer, tijdens het binnenkomen had ik een 7. En tijdens het afgroeten e.d. had ik een 5 terwijl ik er echt zwaar van overtuigd was dat ik écht précíes op de A-C lijn zat.
Was best een domper toen ik dat cijfer op mijn protocol zag staan en ik er hevig van overtuigd was dat ik er recht op zat Clown

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:04

Een tip die mijn vader altijd geeft: als het mogelijk is voor je proef ff over de AC-lijn richting C kijken en recht achter de C een punt zoeken waarop je kan richten. Op deze manier heb je 2 richtpunten (de C en je extra punt achter de C) en is de kans veel groter dat je goed zit. Het lukt niet altijd om een punt te vinden, maar het helpt wel Lachen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:49

Hier had ik in het begin ook nogal eens last van. Bloos Al moet ik zeggen dat ik vooral veel slingerde.
Mijn instructeur ging altijd op C staan en kijken hoe ik (recht op hem af) reed. Kon hij meteen aangeven als ik scheef reed of slingerde.

Mariis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:01

Ik zou niet echt te laat afwenden want dan zit je er zoiezo naast. Wat ik doe is: Gewoon bij je F je paard voorbereiden als je bij de A afwendt en dan tussen de F en A een kwart cirkel maken zeg maar! Succes.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:54

Een punt achter de C kiezen waar je op af rijdt Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:13

Dat doe ik altijd en toch zit ik er bijna altijd naast. Je moet niet alleen naar C kijken maar ook naar A, en dat vind ik echt moeilijk.
Zoals ik zei vooral in die KXG wenden-oefening.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:15

Ja idd. Je kunt wel kaarsrecht op de C afrijden, maar als je lijn met de A niet klopt is het nog niks.

Moeilijk Scheve mond

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:17

Bij het KXG-wenden rijd ik alsof ik de diagonaal op rijdt. Alleen rijdt je de diagonaal niet verder op, maar stel je net voor de EB-lijn om en rijdt je weer op C af.

Daar doe je niets met die A

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:18

Huh?
Maar als je niet naar de A kijkt, hoe weet je dan wanneer je precies op de middelllijn zit?

Marlyn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:57

of later afwenden Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:27

Misschien een meter links en een meter rechts van de AC lijn een streep in het zand zetten en zo thuis gaan oefenen? Haha! (dat je dus tussen de 2 lijnen in moet rijden)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:34

Ga thuis eens echt recht voor A staan (laat iemand anders dit zo nodig controleren). Print dit beeld in je gedachten. Nu ga je rijden, al in de hoek naar de korte zijde kijk je naar A. Blijf hiernaar kijken, draai de wending, blijf kijken, een beetje extra gas en blijf netjes stil zitten, geen eenzijdige hulpen geven. Dus gelijktijdig been geven, niet teveel met je hand. Tel voor je zelf 3-2-1 en halt. En ontspan.

Zo doe ik het altijd Haha!