Vragen mbt viertal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Vragen mbt viertal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:14

Mischien dat iemand dit weet. Bij ons op stal hebben we het de laatste tijd nogal eens over viertal rijden. We hebben namelijk 4 gelijksoortige bruine paardjes die super bij elkaar zouden passen. 1 x M2, 2 x M1 en 1 x L2. Uit het dressuur regelement heb ik gehaald dat dit dus betekent dat we M moeten starten.

Er is echter 1 probleem... 3 Man is lid van vereniging A en ik in mijn eentje ben lid van vereniging B. Eigenlijk wil ik niet wisselen van vereniging en ik heb nog 2 setjes coupons liggen die ik dan zou kunnen verscheuren... Iemand enig idee hoe dit werkt of dat dit een probleem oplevert?

In het regelement staat:

"Vier- en zestallen dienen te worden samengesteld uit leden afkomstig van dezelfde vereniging, dezelfde kring of dezelfde regio, afhankelijk van het gestelde in het vraagprogramma."

Maarja, geen vraagprogramma te vinden, dus ik weet ook niet wat gebruikelijk is.

Verder staat er op de KNHS site maar bar weinig over de afdelingsdressuur, wat ik dan weer een beetje jammer vindt.

hesterv

Re: Vragen mbt viertal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:22

Zitten jullie verenigingen wel bij elkaar in de kring? Dan kan het nl. wel staat er. Wij hebben met 5 pony's van 3 verschillende ponyclubs vorig jaar Z viertal gereden. Als je het zeker wilt weten zou ik gewoon even met de KNHS mailen.

Bij ons was het probleem dat bij een vraagprogramma van bv een kringwedstrijd je niet met een regio-viertal kon starten. Maar er valt vaak genoeg wat te regelen.

Veel succes ermee!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:29

Zit mij ook echt iets van bij dat je voor een andere vereniging in het viertal mag starten.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:36

We zitten wel in dezelfde kring inderdaad. Standplaatsen van verenigingen zijn hemelsbreed 200 meter uit elkaar, maar wij staan weer heel ergens anders en hebben eigenlijk niets met (beide) verenigingen te maken, anders dan dat daar onze startkaart loopt en we er wel eens starten.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:37

Ik ga inderdaad even de KNHS mailen... Bedankt in ieder geval voor de input. Het lijkt mij in ieder geval eens leuk om in teamverband bezig te zijn ipv individueel... Ben toch al zo een Remy Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:03

Ligt volgens mij aan de wedstrijd waar je aan deel wil nemen, hoe viertal opgebouwd moet zijn staat dan in vraagprogramma.

Weet dat je voor de Merell-cup ruiters van buitenaf mag hebben in viertal. Voor de zomerkampioenschappen is dit volgens mij niet toegestaan.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:29

Dat ligt inderdaad dus aan de wedstrijd. In het vraagprogramma van de wedstrijd staat wat er wel en niet mag.