Manen afgeschuurt, hoe op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Rapido_

Manen afgeschuurt, hoe op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:18

Ik heb zaterdag een wedstrijd en mijn pony heeft ongeveer 2 weken geleden zijn manen een stukje afgeschuurt. Hij heeft geen eczeem of iets.
Het middenstuk is nu heel kort en stug.
Hoe moet ik op wedstrijd komen?
Ik krijg er echt geen knotjes in. Dat lukt niet.
Kan ik gewoon de manen die wel goed zijn netjes trekken en zo goed mogelijk naar beneden
te laten hangen? Wat zouden jullie doen?

TJolieke

Re: Manen afgeschuurt, hoe op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:03

Ik zou de goede stukken gewoon vlechten en de korte manen zo goed mogelijk met een elastiekje bij elkaar proppen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:05

TJolieke schreef:
Ik zou de goede stukken gewoon vlechten en de korte manen zo goed mogelijk met een elastiekje bij elkaar proppen.

dit zou ik ook doen, dan lijkt het toch nog net of er knotjes in zitten..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:55

Beetje haargel erin en goed bij elkaar binden met een elastiekje.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:54

Bedankt.
@ Storm76 bedoel je gewoon dat je er een knotje van maakt?

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:47

Idd een beetje gel erin doen en dat toch proberen om er een knotje in te krijgen. Lachen

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:49

Nep knotje??? Ik weet niet of het kan hoor, maar neem wat staartharen, maak hier een knotje van en bevestig dat aan de nog overgebleven korte haren.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 17:43

ChristaMoor schreef:
Nep knotje??? Ik weet niet of het kan hoor, maar neem wat staartharen, maak hier een knotje van en bevestig dat aan de nog overgebleven korte haren.

Dat vind ik beetje zonde van de staart Bloos
Hij heeft een prachtige, dikke staart! Dat wil ik graag zo houden Lachen
Alsnog bedankt!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:44

net als iedereen zegt beetje gel erin doen en een nep knotje maken.!

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:46

Gewoon proberen zo moooi mogelijk te vlechten en dan de overblijvende plukken met gel ofiets weg werken Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:16

Proberen te vlechten en in iets wat op een knotje lijkt te proppen.

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:41

Je moet de rest gewoon vlechten en de rest heel erg nat maken en dan een beetje bij elkaar proppen en op de een of andere manier vast maken

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:42

Of met gel zo als de andere zeggen werkt ook

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:30

Of je scheert z'n manen er helemaal af. Maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, 't moet een paard ook staan natuurlijk Lachen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:35

Ik heb mis an idee!!

Die van mij heeft zomerexzeem, dus ben wel wat gewend met vlechten.

Maak eerst de overige manen dun, zodat er kleine knotjes gemaakt van kunnen worden. De korte haren bind je als eerste vast met een elastiekje. Doe het HEEL strak. Daarna laat je het laatste stukje haar tussen het elastiekje zitten zodat dat plukje omgevouwen is. Rol het elastiekje nu naar beneden toe, en prop hem onder de manen, dan staat die zo-goed-als recht op Clown Draai daar tig elastiekjes omheen, en dan lijkt het wat Lachen

Euhm, je hoefd de overige manen niet te trekken hoor, maar als je dat niet doet zie je wel extreem verschil tussen de "gewone" manen en de geschuurde.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:38

mijn vorigge verzorgpony deed dat ook... wat wij toen hebben gedaan (geen idee of dat mag voor een wedstrijd) is er een punky kapsel van maken.. dus tot ongeveer 2 centimeter kort afknippen... geen idee of je er wat aan hebt! maar ik wou het toch even melden

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 15:24

imd schreef:
Of je scheert z'n manen er helemaal af. Maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, 't moet een paard ook staan natuurlijk Lachen

Dat vindt ik een beetje zonde want dan heb ik over een paar maanden dat probleem weer Clown

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 15:25

MisMartine schreef:
Ik heb mis an idee!!

Maak eerst de overige manen dun, zodat er kleine knotjes gemaakt van kunnen worden. De korte haren bind je als eerste vast met een elastiekje. Doe het HEEL strak. Daarna laat je het laatste stukje haar tussen het elastiekje zitten zodat dat plukje omgevouwen is. Rol het elastiekje nu naar beneden toe, en prop hem onder de manen, dan staat die zo-goed-als recht op Clown Draai daar tig elastiekjes omheen, en dan lijkt het wat Lachen

Euhm, je hoefd de overige manen niet te trekken hoor, maar als je dat niet doet zie je wel extreem verschil tussen de "gewone" manen en de geschuurde.

Ik snap het niet echt Vork
Dus de goeie manen maak je gewoon een knotje van. En de afgeschuurde manen vouw je dubbel ofzo? Tong uitsteken

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:29

_Rapido_ schreef:
imd schreef:

Dat vindt ik een beetje zonde want dan heb ik over een paar maanden dat probleem weer Clown

Dan gaan alle manen hoogst waarschijnlijk rechtop staan, dus wanneer ze dan nog te kort zijn om te vlechten, heb je gewoon net zo als een fjord, maar dan korter. Wanneer ze dan weer langer zijn, kun je wel weer vlechten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:15

_Rapido_ schreef:
MisMartine schreef:
Ik heb mis an idee!!

Ik snap het niet echt Vork
Dus de goeie manen maak je gewoon een knotje van. En de afgeschuurde manen vouw je dubbel ofzo? Tong uitsteken

Jaa, goede manen gewoon gaan knotten.

Afgeschuurde manen Elastiekje omheen binden. Op de manenkam zelf, onderaan dubbelvouwen en elastiekje omheen doen. Dan rol je het hele "knotje" naar beneden, maar niet dat je het elastiekje eraf rolt.

Ooh, lastig te vertellen Vork

Dan vouw je dat stukje dubbel en draai er nog een elastiekje eromheen.

Kan geen foto's of iets maken, anders had ik het wel gedaan Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:17

Ik las vandaag op bokt van iemand die in de manen een paar extensions had gedaan. Idee?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:20

heej

wij maken altijd van oude afgeknipte mannen een vlechtje en die maken we aan die prietjes manen van en dan rollen we er een knotje van je ziet niks. kan ook zelfs met een kleur die donker bruin is als hij zwarte mannen heeft. suc-6

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:22

Mijn paard doet het ook, alleen aan 1 kant. Dus ik vlecht dan aan de kant waar hij het doet, zodat de korte stekelhaartje niet opvallen omdat er een knotje zit. En ze heeft sowieso wienig haar, dus een dun knotje valt helemaal niet op. Maar de jouwe schuurt echt alles weg? Anders idd gewoon zo mooi mogelijk in een elastieke proppen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:10

_Jorien_ schreef:
_Rapido_ schreef:

Dan gaan alle manen hoogst waarschijnlijk rechtop staan, dus wanneer ze dan nog te kort zijn om te vlechten, heb je gewoon net zo als een fjord, maar dan korter. Wanneer ze dan weer langer zijn, kun je wel weer vlechten.

Juistem, dat heb ik dus. Mijne staat het wel goed, al zeg ik het zlef, maar dat is natuurlijk niet bij elke pony zo. De jury accepteert het trouwens gewoon hoor, ook als je ze nog nét niet in kunt vlechten. Krijg er geen minder cijfer om Lachen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:26

hehe, gewoon helemaal afscheren, hoef je nooit meer in te vlechten! En ik vind het nog mooi ook, maar daar lopen de meningen over uiteen, het mag overgens wel zelfs bij dressuur (als je het netjes scheert krijg je gewoon de zelfde punten voor verzorging)

AfbeeldingAfbeelding

Knipoogknap issie he!?