Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TJolieke schreef:Ik zou de goede stukken gewoon vlechten en de korte manen zo goed mogelijk met een elastiekje bij elkaar proppen.
ChristaMoor schreef:Nep knotje??? Ik weet niet of het kan hoor, maar neem wat staartharen, maak hier een knotje van en bevestig dat aan de nog overgebleven korte haren.

Draai daar tig elastiekjes omheen, en dan lijkt het wat 
imd schreef:Of je scheert z'n manen er helemaal af. Maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, 't moet een paard ook staan natuurlijk
MisMartine schreef:Ik heb mis an idee!!
Die van mij heeft zomerexzeem, dus ben wel wat gewend met vlechten.
Maak eerst de overige manen dun, zodat er kleine knotjes gemaakt van kunnen worden. De korte haren bind je als eerste vast met een elastiekje. Doe het HEEL strak. Daarna laat je het laatste stukje haar tussen het elastiekje zitten zodat dat plukje omgevouwen is. Rol het elastiekje nu naar beneden toe, en prop hem onder de manen, dan staat die zo-goed-als recht opDraai daar tig elastiekjes omheen, en dan lijkt het wat
Euhm, je hoefd de overige manen niet te trekken hoor, maar als je dat niet doet zie je wel extreem verschil tussen de "gewone" manen en de geschuurde.
_Rapido_ schreef:imd schreef:Of je scheert z'n manen er helemaal af. Maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, 't moet een paard ook staan natuurlijk
Dat vindt ik een beetje zonde want dan heb ik over een paar maanden dat probleem weer
_Rapido_ schreef:MisMartine schreef:Ik heb mis an idee!!
Die van mij heeft zomerexzeem, dus ben wel wat gewend met vlechten.
Maak eerst de overige manen dun, zodat er kleine knotjes gemaakt van kunnen worden. De korte haren bind je als eerste vast met een elastiekje. Doe het HEEL strak. Daarna laat je het laatste stukje haar tussen het elastiekje zitten zodat dat plukje omgevouwen is. Rol het elastiekje nu naar beneden toe, en prop hem onder de manen, dan staat die zo-goed-als recht opDraai daar tig elastiekjes omheen, en dan lijkt het wat
Euhm, je hoefd de overige manen niet te trekken hoor, maar als je dat niet doet zie je wel extreem verschil tussen de "gewone" manen en de geschuurde.
Ik snap het niet echt![]()
Dus de goeie manen maak je gewoon een knotje van. En de afgeschuurde manen vouw je dubbel ofzo?
_Jorien_ schreef:_Rapido_ schreef:Dat vindt ik een beetje zonde want dan heb ik over een paar maanden dat probleem weer
Dan gaan alle manen hoogst waarschijnlijk rechtop staan, dus wanneer ze dan nog te kort zijn om te vlechten, heb je gewoon net zo als een fjord, maar dan korter. Wanneer ze dan weer langer zijn, kun je wel weer vlechten.

knap issie he!?