Poepen tijdens proefje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Poepen tijdens proefje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 19:00

Het viel me laatst op hoe boos sommige mensen worden als hun paard poept als ze een proefje rijden.
(Paard bleef gewoon doorlopen, ging alleen op de voorhand lopen om te kunnen poepen)
Wordt er zo streng op gejureerd oid? Wat moet dat moet lijkt me toch, en echt voorkomen kun je het ook niet?

Winx

Re: Poepen tijdens proefje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:01

Op zich vind ik het niet erg als ze maar doorlopen, vandaag werd ik wel even boos op mijn pony omdat ze normaal altijd doordraaft en nu ging stappen en de rest ging zo goed... maarja volgende keer beter.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:03

Ja, idd.. Het blijft een dier.. Tuurlijk moet je je paard proberen voorwaarts te houden, mar ik zal er niet boos om worden..

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:07

Nee ik normaal zeker niet, maar als ze altijd doorlopen en dan niet vlak voor het einde 10 seconden later was er niets aan de hand geweest..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:51

Je paard mag gewoon lopend poepen onder een proefje, dus er is naar mijn idee niet echt een reden om boos op je paard te worden.. Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:52

daar zou ik echt niet boos om worden als hij moet, moet hij.. daar kan hij niets aan doen..

Dewii

Lijkt me dat je paard gewoon mag poepen. Vraagje: Als je paard nou echt niet vooruit wil, wat moet je dan doen?

Simoon__

Tijdens mn manege proef, is de pony wel eens op de rem geschoten! Heb ik geen aftrek punten voor gehad, het was in stap..

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:53

ik zit me nou af te vragen hoe zit dat dan met plassen? als een paard bijvoorbeeld bij het halthouden in de proef gaat plassen, of er zelf halverwege voor gaat stilstaan omdat ie zo nodig moet.

hoe word daar tengenaan gekeken ?

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:56

Wat moet dat moet. Vervelend, maar er is niets aan te doen, denk ik. Zeker niet als ze moeten plassen. Je kunt niet vragen om het maar even op te houden.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:57

nee precies, maar hoe kijkt een jury daar tegenaan vraag ik me af.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:58

Hahaha dat lijkt me toch wel heel erg lachwekkend Nagelbijten / Gniffelen tijdens een proef en opeens gaat de pony stilstaan om is uitgebreid te gaan plassen Huilen van het lachen *ziet het voor zich*

Maar goed, Dan zou iedereen zijn paard zindelijk moeten maken, lijkt mij niet dat het als fout word gerekend

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:59

Nou dat ligt eraan hoe fout het gaat, als het je gebeurt in een middendraf en je paard/pony gaat én op de voorhand én langzamer dan heb je wel een probleem!

In mijn geval had ik een heel groot probleem, één van de eerste keren dat ik L2 startte met de nieuwe proeven moest mijn paard precies onder de X met binnenkomen mesten en ja hoor ging gewoon stilstaan, ik was echt veel te laat om er iets aan te doen. Heb maar vriendelijk gelachen en gedaan alsof het erbij hoorde......en nee ik had geen voldoende voor het binnenkomen!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:01

Hhahaha, nouja als zoiets gebeurd, lekker laten gaan, negeren en de proef verder goed uitrijden Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 08:10

Mijn paard loopt wel door maar probeert altijd wel tegen het been in te komen om te kunnen vertragen dus die krijgt idd een tik. Niet omdat hij niet mag mesten maar omdat hij wel gewoon aan het been moet blijven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:55

Als ze gewoon braaf door lopen is er niets aan de hand. Komen ze terug in tempo doe ik daar wel wat aan.

Ik had het laatst in een lange teugel dresuurproef, tijdens het van hand veranderen (gelukkig niet in middendraf). Ze kwam terug en kon haar niet mooi corrigeren omdat ik zelf ook van kant moest wisselen (je hoor dan binnen achter te lopen), dus het werd een 6je. Ach, kan gebeuren.

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:30

Als ze gewoon doorlopen is er niks aan de hand maar voorkomen kan je niet. het kan toch iedereen een keer gebeuren?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:37

tsja...mij lijkt het eigelijk vrij oncomfortabel om al dravend of galloperend te mesten Clown En dat meen ik serieus..ik weet dat het mogelijk is maar fijn lijkt me anders... Dan kan je toch beter je paard op commando leren poepen, heel handig tijdens wedstrijden. Ik ken zelfs iemand die zijn paard voordat ie de proef ingaat even laat plassen, omdat het paard dit anders van de stess op X doet Lachen