"Papieren" Rijvereniging?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Teigetje008

"Papieren" Rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 21:27

Ik ben me een beetje aan het orienteren in rijverenigingenland...
Ik ben eerder lid geweest van een rijvereniging, maar na mijn verhuizing heb ik die lidmaatschap opgezegd, Nou had deze vereniging best wel wat verplichtingen (naast het betalen van je contributie dus..) helpen bij concoursen enz...
Nou heb ik ooit gehoord van een "papieren" vereniging. Hier heb je alleen een naam en iemand die jouw coupons besteld, maar je kan er bv geen les volgen...(voor mij perfect aangezien ik toch priveles wil/heb Knipoog )

Weet een van jullie zo'n vereniging? En zo ja, waar en hoe kan ik ze bereiken? Hebben ze misschien een website? telefoonnummers zullen wel via pb moeten lijkt mij.

alvast bedankt!

mylo

Re: "Papieren" Rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:31

kijk eens op de regio site van de knhs van jou regio daar staan als het goed is alle verenigingen op kan je kijken op de website's van de verenigingen. Ik kan je niet aan een naam helpen aangezien ik zelf uit noord holland kom!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:37

Hallo

Ik zit bij de boterdiep ruiters in Bedum. We hebben in de zomer 1 wedstrijd en daar hoef je niet te helpen alleen als je het leuk zou vinden. Daarnaast is er een leden vergadering. Je krijgt hier bericht van en dan kun je zelf beslissen of je komt.
Af en toe wordt er iets georganiseerd. Dit is niet verplicht.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Website is www.boterdiepruiters.nl

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:46

Als de regio je niet zoveel uitmaakt... ik zit bij Nederweert-Eind. We hebben geen lessen, geen vergaderingen, en dus een hele lage contributie, en ook geen wedstrijden.
Coupons bestellen wij gewoon zelf bij de KNHS. Die worden wel opgestuurd naar de club maar van daaruit worden ze weer naar jouw adres doorgestuurd. Inschrijven voor wedstrijden doen we ook zelf. Voor meer info kun je me PB-en.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:46

Volgens mij kan je ook gewoon rechtstreekt lid worden van de KNHS zonder verder lidmaatschap bij een rijvereniging.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:50

Ik denk wel dat je altijd lid moet zijn van een vereniging om wedstrijden te kunnen rijden, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:59

Ik ben ook "papieren lid" Lachen
Coupons bestel ik online bij de KNHS en die vallen hier op de deurmat.
Contributie van mijn vereniging is €39,= voor een jaar, en daar zitten geen verplichtingen bij Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:53

Helaas moet je wel lid zijn van een vereniging inderdaad voordat je wedstrijden kunt rijden.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:14

je moet idd lid zijn van een vereniging. Let wel op als de regio je niet uit zou maken dat je dus als je bijv in noord brabant woont en de wordt lid in friesland je dan ook in friesland kring en regio kampioenschappen moet rijden!!!

jameroqaui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:46

Ik zit bij de borgmerenruiters in Harkstede. Bij ons zijn er veel leden die alleen voor wedstrijden zijn aangesloten. Je bent tot niets verplicht en mag bijvoorbeeld wel deelnemen aan activiteiten van de vereniging als je dat leuk zou vinden (bv clinics of zo). Je bent dus tot niets verplicht bij ons. Wij hebben een site www.borgmerenruiters.nl
Zelf ben ik ook zo lid bij de borgmeren, les bij iemand anders en ben daar lid voor wedstrijden.

groetjes Jany

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:08

De Fivelruiters te Appingedam zijn met ingang van 1 januari 2008 ook een 'papieren' vereniging.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:47

mylo schreef:
je moet idd lid zijn van een vereniging. Let wel op als de regio je niet uit zou maken dat je dus als je bijv in noord brabant woont en de wordt lid in friesland je dan ook in friesland kring en regio kampioenschappen moet rijden!!!

maar als je geen kampioenschappen wilt rijden maakt dat nie uit Knipoog

ik zit ook bij een papierenvereniging.. In Alverna (Gelderland)
is lekker goedkoop en je kan alles gewoon zelf regelen mer inschrijven enzo

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 19:40

hey allemaal,

bedankt voor jullie tips! Zal me er eens in verdiepen...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:01

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:22

ik heb een tijdje bij de eindhovense manege vereniging gezeten. erg goedkoop lidmaatschap en verder geen verplichtingen naar vereniging.