Ik heb wel eens dat mensen bozer of strenger met hun kwpner gaan rijden als mijn haf lekker loopt.
Dit kan indd aan mij liggen, dat ik dit zo zie of wil zien..
maar ik geloof dat ik dit wel eerlijk en objectief zie..
Dat maakt mij vaak wel trots en laat me haf voor mijn gevoel net iets lekkerder lopen..
mja je hebt goed bewegende kwpners en goed bewegende hafs..
en miss is het zo dat als je een goed bewegende kwpn bij een moinder goed bewegende haf rijd.. dat de haf mensen dan wel balen, maar denken van ach ja ik heb een haf en dat is een kwpner dat is logisch. en datd e kwpn mensen dan ook denken.. ja mijne loopt beter dat is een haf een koud bloedje en een kwpner warmbloed loopt gewoon mooier..(ik probeer te zeggen dat misschien dit verschil als gewoner wordt ervaren, dan het volgende)
en als je een goede haf hebt en mindere kwpner. Dat kwpn dan baalt omdat kwpner eigenlijk mooier hoort te kunnen lopen dan een haf. en haf mensen heel trots zijn omdat zij ook weten dat kwpners "normaal" gesproken mooier lopen dan hafs..
in kwpn werled wordt denk ik ook al langer gefokt naar het sportype in springen en dressuur. Terwijl haf dat pas in de laatste jaren heeft. hier werd eerst gestreven, naar het globale, stoere ook krachtige trekpaard en later pas meer paardje van alles en later meer sportpaardje en uitblinker na dressuurtype..