hafdlinger of kwpn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

uvando

hafdlinger of kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 20:26

worden jullie ook zo gek dat je als je met je haffie de ring
inkomt je gelijk uitgelachen wordt.ookal rij je beter dan de
mensen op die "mooie" KWPNERs Hamer .Hebben jullie daar ook
zó'n last van ?Laat je mening horennnnnnnnnn

Anieke89

Re: hafdlinger of kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:27

Ik heb zelf geen haflinger, maar kan me niet voorstellen dat je uitgelachen wordt als je op een haflinger binnenkomt.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:34

Wat een onzin.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:37

Ik heb vaqndaag anders weer een haflinger in de Z2 zien rijden die menig KWPNer het nakijken geeft. Reken maar dat Amigo (volgens mij van een bokker ) het laatst lacht hoor!

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:38

ik ben het niet helemaal met jou stelling eens. hier in 't westland rijden heel veel haflingers ook op een hoog niveau. en worden deze zeker niet uitgelachen. je moet gewoon goed rijden wil je serieus genomen worden of dit nou op een haffie is of op een fries of op een KWPNer

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 20:54

ik rijd serieus met me pony maar wordt niet
serius genomen hoor:(

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:09

ik heb even gespiekt in je profiel, kan me niet voorstellen dat je hafje wordt uitgelachen want het is een mooi ding. laat de mensen die je uitlachen gewoon links liggen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:55

Och god, toch niet weer he. Reageer je minderwaardigheidscomplex toch niet zo af op je mederuiters..

Kijk je naar iemand op een Haf/Fjord/Fries/Tinker/springpaard ipv dressuurpaard/vos ipv zwarte/... dan sta je ze uit te lachen. Kijk je niet dan ben je arrogant en dan voel je je te goed.

Het probleem zit niet bij je mederuiters, het probleem zit bij jezelf. Als jij je minder voelt omdat je met een Haf start, ja, dan zullen alle reacties van mensen inderdaad als minachtend overkomen. En als jij trots bent op je Haf zul je merken dat je een heleboel leuke reacties krijgt en dat het het grootste gedeelte van de ruiters volkomen Siberisch laat op wat voor paard 'de concurrent' start. Misschien iets om even bij stil te staan.

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:58

Nou ik heb een kruising tussen een tinker fries en kwpner en hij oogt een beetje lomp maar hij kan echt heel leuk lopen ik heb er ook wel een beetje last van maar als ze je uitlachen moet je gewoon denken ik zie je zo bij de prijsuitreiking.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:06

Ik heb wel eens dat mensen bozer of strenger met hun kwpner gaan rijden als mijn haf lekker loopt.
Dit kan indd aan mij liggen, dat ik dit zo zie of wil zien..
maar ik geloof dat ik dit wel eerlijk en objectief zie..
Dat maakt mij vaak wel trots en laat me haf voor mijn gevoel net iets lekkerder lopen..
mja je hebt goed bewegende kwpners en goed bewegende hafs..
en miss is het zo dat als je een goed bewegende kwpn bij een moinder goed bewegende haf rijd.. dat de haf mensen dan wel balen, maar denken van ach ja ik heb een haf en dat is een kwpner dat is logisch. en datd e kwpn mensen dan ook denken.. ja mijne loopt beter dat is een haf een koud bloedje en een kwpner warmbloed loopt gewoon mooier..(ik probeer te zeggen dat misschien dit verschil als gewoner wordt ervaren, dan het volgende)
en als je een goede haf hebt en mindere kwpner. Dat kwpn dan baalt omdat kwpner eigenlijk mooier hoort te kunnen lopen dan een haf. en haf mensen heel trots zijn omdat zij ook weten dat kwpners "normaal" gesproken mooier lopen dan hafs..
in kwpn werled wordt denk ik ook al langer gefokt naar het sportype in springen en dressuur. Terwijl haf dat pas in de laatste jaren heeft. hier werd eerst gestreven, naar het globale, stoere ook krachtige trekpaard en later pas meer paardje van alles en later meer sportpaardje en uitblinker na dressuurtype..

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:57

ik rijd met bijden en ze lopen allebij even goed de meesten vinden het juist stoer als je met je haf start dus kijk naar jezelf

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:59

Mij zul je nooit iemand zien uitlachen omdat hij met een haflinger rijdt. Ik vind het erg leuke beesten.

Waar ik wel echt smakelijk om kan lachen zijn ruiters zoals jij, die dingen zien die er niet zijn. Zet dat minderwaardigheidscomplex dus maar een de kant en ga gewoon goed rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:11

Hier zijn recent heel veel topics over geweest. Vandaar een slotje.