starten met een Belgische pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

javiera

starten met een Belgische pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 06:56

Hoi allemaal,

Wij hebben zondag een pony gekocht in Belgie, deze pony loopt daar de FEI proeven (vergelijkbaar Z2 dressuur?! ) Nou rijdt mijn dochtertje hier met haar andere pony in het L1 (3 winstp.)
In welke klasse moet/mag zij nou in Nederland starten met de nieuwe pony , wij dachten gewoon in het B omdat hij hier nooit geregistreerd heeft gestaan. Ik ben benieuwd...

(Hij moet trouwens nog kl.& ront. gekeurd worden hoor dus dán is het pas écht onze pony)

Gr. Javiera

Storm

Re: starten met een Belgische pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:42

Ik zou even bellen met de KNHS, dan weet je het zeker.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:48

Volgens mij mag je beginnen waar je wil. Als je bepaald aantal verliespunten rijdt moet je klasse omlaag en heb je jezelf beetje overschat en als je winstpunten rijdt, zit je goed maar moet je het verplichte aantal winstpunten rijden om over te gaan. Of was dat juist Belgie?

javiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 09:04

Hoi

'k ga maar eens bellen dan dan weet ik het zeker !

gr.Javiera

javiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 09:08

Hoi
volgens mij is dat in Belgie want hier ligt het eraan hoeveel w.p je hebt, als je eens slecht rijdt dan kan je je wel een verliespunt "permiteren" zeg maar. Maar als je pas 1 w.p hebt en je rijd dán slecht
dan ben je hem gelijk weer kwijt......

Gr.Javiera

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:10

Welke klasse heeft de pony gelopen? Z2 zouden de M-proeven zijn.
Officieel hoor je door te geven bij de KNHS wat de pony gelopen heeft en zij geven dan de juiste klasse aan. Dat zou voor je dochtertje op L1 uitkomen, de hoogste gemeenschappelijke klasse.
Er zijn er echter genoeg die gewoon van land switchen en lekker in de B starten, er is geen haan die daarnaar kraait verder. Als het een bekende pony is, kan het natuurlijk wel zijn dat iemand je erbij lapt Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:11

wizewo schreef:
Volgens mij mag je beginnen waar je wil. Als je bepaald aantal verliespunten rijdt moet je klasse omlaag en heb je jezelf beetje overschat en als je winstpunten rijdt, zit je goed maar moet je het verplichte aantal winstpunten rijden om over te gaan. Of was dat juist Belgie?

Dat is Belgie (en dan alleen de federatie, waar dus die FEIproeven gereden worden)

javiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 09:58

hoi,
Ik weet niet precies welke proeven hij had gelopen, die eigenaresse zei dat hij FEI klaar is,
ik zal eens bellen en vragen wat voor niveau hij precies gelopen heeft. Hij kon trouwens "alles" hoor
Appuymenten, keertwendingen, goede schakels in de galop, contra etc.
Maar dochterlief wil het liefst in B beginnen dus .......
Enne, nee hij is niet bekend, volgens mij , hij heet Power & P ofzo haha grapje.

Gr. Javiera

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:34

Nou, de proeven van de federatie zijn vanaf het laagste niveau de internationale proeven, maar dan dus op laag niveau (beginnend met ongeveer B-proefjes). Maar als hij idd appuyementen en changementen in de proeven gelopen heeft, heeft hij inderdaad M gelopen. Contragalop en keertwendingen zitten er in de L ook, dat ligt tussen onze M1 en M2-proeven in. Dan zou je dochter in beide gevallen officieel L1 moeten starten omdat dit de hoogste gemeenschappelijke klasse is (als jullie er dus voor kiezen om het op de officiele manier te doen en te melden dat de pony in Belgie al ooit gestart is).

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:33

Ik zou even contact opnemen met de knhs,
die kunnen je alle informatie geven die je nodig hebt.
Ik heb zelf ook een belgiese pony,en ben daar 4 jaar geleden mee gestart.
Daar was ook het zelfde probleem mee aan de hand,
maar toen hebben mijn ouders de knhs opgebelt en die hebben alles uitgelegt,toen hebben
we startcoupons aangevraagd en toen kon ik starten. Knipoog
Ikzelf was gestart in de L1 omdat ik zelf nog niet te hoog wou beginnen.