Pony meten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Pony meten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 16:07

Het verzorgmeisje van mijn pony's gaat in januari met Trendy starten. Aanvraag enz is op de post, maar nu moet ze ook gemeten worden. Wat zijn de regels hier van?

Ze moeten iig tot (en met?) hun 8e gemeten worden, Trendy is nu 4 dus moet nog gemeten worden. Kan ik haar nu al laten meten? Of moet ik dan na 1 januari weer? (dan kan ik het beter pas na 1 januari doen omdat ze nu toch nog niet start)

Dat het een A'tje is is wel duidelijk, ze is vorig jaar voor het stamboek op 103 gemeten dus zal de maat niet meer uit gaan Knipoog.

TeeGee

Re: Pony meten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:50

Ze moeten elke jaar gemeten worden tot en met hun 8e jaar.

Als je nu meet dan moet je volgend jaar november weer. Net als met enten zeg maar.

Als je begin janarie nog niet start dat zou ik dan laten meten, scheelt je weer een keer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:03

Dat pas in januari meten schiet niet op. Ze hebben een meetbriefje nodig om de startkaart aan te vragen. En als ik nu te lang wacht hebben we de startkaart niet begin januari binnen (en we willen dan wel flot starten omdat het om een drachtige merrie gaat).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:05

Ow nee das waar. Dan gewoon nu meten en over een jaar weer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:18

Maar heb ergens gevonden dat ze ieder jaar tussen januari en april weer gedaan moeten worden. Dus dat schiet lekker op Tong uitsteken. Dat voor een beest wat nooit de maat uit zou groeien.

Hadden we het hele jaar dat ik het in Januari wel allemaal geregeld. Maar ze is 1 mei uitgerekend en het is dus afwachten hoe lang ze 'mee kan'.