Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urielle schreef:Nee, dat mag niet.
Het staat niet zo in de reglementen maar navraag bij de KNHS leverde op dat er geeneen bontje/stukje textiel/gelletje/wat dan ook aan/onder/om het hoofdstel mag zijn.
Een singelbontje wordt oogluikend toegestaan en een bontje onder het zadel mag, verder is alles verboden.
_Nicky schreef:Mijn ex-stalgenoot startte altijd met een bontje achter het kopstuk om zo irritaties te voorkomen. Dat mocht wel altijd.
_Nicky schreef:Mijn ex-stalgenoot startte altijd met een bontje achter het kopstuk om zo irritaties te voorkomen. Dat mocht wel altijd.
Urielle schreef:_Nicky schreef:Mijn ex-stalgenoot startte altijd met een bontje achter het kopstuk om zo irritaties te voorkomen. Dat mocht wel altijd.
Nee, dat mag dus ook niet.
Wat er door jury's wordt gedaan staat los van het officiële antwoord van de KNHS.
wolf359 schreef:vind het dan wel raar dat je niet met een bontje mag rijden, om het paard te beschermen tegen wondjes,, mijn paard is een paard maand geleden geopereerd aan een tumor die net op de plaats zit van de singel dus links achter het voorbeen, moet van de veearts dus met een lamsvellen bontje rijden om te voorkomen dat de wond weer opengaat, als dat namelijk gebeurd en er komt een ontsteking bij dan is het einde verhaal, nooit meer rijden met haar, en nu mag ik dus officieel niet rijden met bescherming omdat ze bij het knhs niet diervriendelijk zijn, leuk hoor, ze kunnen van mij de boom in, ik doe het voor het paard niet voor de show of omdat het mooi staat, als ze denken dat er wat anders is laten ze dan gewoon het harnachement controleren voor de proef zoals het ook hoort

xx_Irisje schreef:_Nicky schreef:Mijn ex-stalgenoot startte altijd met een bontje achter het kopstuk om zo irritaties te voorkomen. Dat mocht wel altijd.
dan word dan toegestaan maar officieel mag het dan dus niet..
ben zelf dan ook in overtreding, met mn bontje onder de kaak.
Blijkbaar is de KNHS weer niet eenduidig want naar Bettine is gecommuniceerd dat het wel mag en smickey is nota bene jurylid.