Wedstrijd met een niet verkeersmak paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Wedstrijd met een niet verkeersmak paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 21:56

heey,
Mijn vraag lijkt me vrij duidelijk, kun je goed wedstrijd rijden met een niet verkeersmak paard? en is er ook nog veel verschil tussen binnen en buiten?

Urielle

Re: Wedstrijd met een niet verkeersmak paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:01

Ja hoor, zolang ze je ring niet binnen rijden Clown
Grapje Haha!
Ze worden vanzelf makker met de ervaring. Buiten heb je natuurlijk wel dat je naar de losrijring moet en dan rijden er vaak trailers langs. Maar als je het niet vertrouwt ga je een stuk te voet of vraag je je groom om even een longe aan te klippen voor de zekerheid. Binnen kun je de pech hebben dat ze vlak naast je ring op- of afladen maar dat vinden veel paarden wel spannend omdat ze wel het geluid horen maar niet zien waar het vandaan komt. Dus dat is niet anders dan alle spannende bloembakjes, juryhokjes en schaduwen of lichtvlekken Knipoog

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:19

Dus eigenlijk moeten ze wel een beetje tegen iets kunnen? of ben ik nu gek.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:21

ieder paard vindt het aanvankelijk spannend en eng, maar hoe meer en meer je start hoe makker ze eigenlijk woorden. sterker nog; noob groeit alleen maar op het wedstrijdterrein en gaat echt lopen showen. en dat terwijl ik met hem echt de weg niet op ga!
gewoon lekker gaan starten, kan jou het schelen dat je met 160 punten weer vertrekt. gewoon voor de ervaring gaan de eerste paar keer en dan pas voor de winst.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:26

De winst maakt mij eingelijk nog niet zoveel uit, maar het eerste waar ik aan denk dat ik bang ben dat mijn paard volledig gaat flippen dan. De enige dag loopt ze echt heerlijk rustig, ontspannen en de volgende dag schrikt ze van niets en dan rent ze weg en bokt en is dan ook echt niet leuk met veel anderen.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 04:11

hoeveel wedstrijdpaarden er niet verkeersmak zijn...
het woord zegt het al, wedstrijdpaard..getraind voor wedstrijden dus niet voor auto's, trekkers, vrachtwagens etc..
kijk maar naar salinero tijdens wk. gaat ie er vandoor voor een fietser....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:20

Winx schreef:
De winst maakt mij eingelijk nog niet zoveel uit, maar het eerste waar ik aan denk dat ik bang ben dat mijn paard volledig gaat flippen dan. De enige dag loopt ze echt heerlijk rustig, ontspannen en de volgende dag schrikt ze van niets en dan rent ze weg en bokt en is dan ook echt niet leuk met veel anderen.

misschien kan je iets rustgevends gebruiken? iets van primeval stressless ofzo?
beter is het natuurlijk om lekker vaak op ander terrein te gaan rijden. misschien bij een manege in de buurt of bij de buren?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:26

Mijn paard was op mijn eerste wedstrijd ook helemaal niet verkeersmak, en dat was geen probleem. Even goed opletten als er een auto langs je wil rijden dan even de andere kant op Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:26

Ik ga met jonge paarden vaak eerder op concours dan langs de weg. Begin anders op een wat kleinere wedstrijd waar het ook wat rustiger is.

LiesEntimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:45

De eerste allereerste wedstrijd zijn ze vaak zo onder de indruk van alles dat ze niet zo gekke veel uithalen.

Mijn paard was de eerste buiten wedstrijd braver dan de eerste binnen wedstrijd.
Maar goed, de eerste buiten waren dan ook niet van die vreselijk enge witte hekjes Clown

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:31

als het een rustige ring is zonder verkeer in de buurt kan dat toch best wel? Misschien is het wel beter om dan binnen te starten in plaats van buiten.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:54

Ik ben onlangs ook gestart met een paard dat niet verkeersmak is.
In het begin vond hij het heel spannend, maar toen ik hem een tijdje aan het rijden was ging het vanzelf beter en concentreerde hij zich meer op mij.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 21:27

Ik ga eerst ook nog trainen zeker en rijd nu ook 1x in de week priveles ergens anders. Maar het vreemde is de eerste keer ziet ze niets, maar pas de 2e keer als ze ergens rijd.
dus het kan wel.