knhs geeft boete bij minder dan 15 verenigingsleden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

knhs geeft boete bij minder dan 15 verenigingsleden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 22:08

onze vereniging heeft een brief gehad dat we minder dan 15 leden hebben die lid zijn van het knhs. ze raden ons aan leden te werven, want vanaf 1 januari 2008 gaan ze boetes opleggen aan verenigingen met minder dan 15 knhs leden.

ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. zo pak je dus de kleine verenigingen, waar in de meeste gevallen weinig geld is.
weet iemand al wat de boete gaat worden?
meer verenigingen die hiermee zitten en misschien een goed plan hebben om dit tegen te gaan?

Sammie

Re: knhs geeft boete bij minder dan 15 verenigingsleden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:19

Op grond van wat wordt die boete gegeven?

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:21

dat vraag ik me ook af, want ik vind het zo wel belachelijk klinken. Mag toch echt hopen dat ze dat niet gaan doen!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:26

Ik zou inderdaad ook om een motivatie voor deze regeling vragen. Zou het kunnen zijn dat ze willen voorkomen dat een paar mensen hun eigen vereniging oprichten om zo bepaalde voordelen te hebben? (zou zo geen reden kunnen verzinnen waarom iemand dat zou doen, maar je weet maar nooit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:27

dit vind ik dus echt belachelijk! kleine verenigingen worden zo niet gestimuleerd vind ik.. vind dit niet kunnen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:40

proberen ze nu op deze manier aan extra geld te komen? Ach gut

Ik snap best dat alles duur is hoor,, maar dit gaat ook weer ten koste van ons..wordt straks ECHT onbetaalbaar Huilen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:43

Staat er ergens in statuten van de KNHS dat er minimum aantal leden moet zijn?
Zo niet dan hebben ze geen been om op te staan denk ik.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 07:27

Hebben jullie in het verleden wel meer leden gehad? mij staat inderdaad bij dat er een minimum aantal leden moet zijn om een vereniging op te starten.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 07:55

ik ben er nog niet zo heel lang lid van, maar volgens mij is deze vereniging nooit echt groot geweest.
er zijn ook wel meer leden, maar die rijden niet allemaal wedstrijden. sommig zijn alleen lid voor de lessen enz.

iemand bij ons zei al dat dit waarschijnlijk kwam omdat aan aantal jaren geleden verschillende dorpen verenigingen zijn gaan opsplitsen. zo heeft een klein dorp bij ons in de buurt maar liefst 5 verenigingen. wat daar de voordelen van zijn...? ik heb geen idee.

ik zal vanmiddag eens kijken of ik iets in de statuten kan vinden idd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 07:58

Wat is dat nou voor een onzin?! Ik zit ook bij een kleine vereniging (al groeit die de laatste jaren wel). We zijn met 8 geweest. Ik weet wel dat er voor een vereniging verplicht 3 mensen in het bestuur moeten zitten. Dat staat in de regels van de KNHS. Maar voor de rest weet ik niks van een minimum. Ik ben dus ook heel benieuwd wat hier de reden voor is.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:10

Apart! Je kan toch niet in 1 klap 15 mensen verwachten? Denk dat juist een vereniging moet groeien..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 15:24

ik kan in de statuten zo snel niks vinden over een minimum aantal leden

maar statuten kunnen natuurlijk ook gewoon aangepast worden....?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:26

Nee dat kan niet zo maar.

In welke statuten heb je nu gekeken? die van de vereniging? Daar hoef je wrs niet wezen. Je moet bij het KNHS wezen(de vereniging in dit geval). De vraag blijft nl. staan: Op welke grond willen ze deze boete geven?

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:06

wat een onzin regel van de knhs zeg. als ik die vereniging was ging ik zo n idiote boete mooi niet betalen weg ermee in de prullebak.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:09

Volgens mij hebben ze geld nodig... Of het is een misselijke manier om indirect meer (betalende) leden te werven over andermans rug.
Ben benieuwd wat voor staartje dit krijgt.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:10

vindt het wel een beetje een rare regel dat je perse meer als 15 mensen moet hebben die bij het knhs ingeschreven staan (het is altijd goed om mensen te stimuleren lid te worden van de knhs) maar kan ook best begrijpen dat mensen die nooit wedstrijden van plan zijn te gaan rijden echt geen lid zullen worden hoor.

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:18

knhs wil begrotings te kort dichten geloof ik Boos!.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:14

(zit bij dezelfde vereniging als loulou)
Maar onze vereniging is inderdaad nooit groot geweest, heeft altijd tussen de 10 en 15 leden gehad.
Toen de KNHS de overkoepelende bond werd wilden ze stimuleren dat de vereningen onderling ook meer gingen fuseren, enkele verenigingen bij ons in de omgeving hadden daar gehoor aan gegeven, maar zijn uiteindelijke met ruzie ook weer opgesplits in meerdere kleine vereniginkjes. (dacht dat het zo zat)

maar ik vind het ook belachelijk... typisch weer geldklopperij van de knhs Slapen

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:07

Een manege die ik ken, wou ook lid worden van de KNHS en dus een officiele vereniging worden. Hun moesten dan 20 leden hebben die bij de KNHS staan ingeschreven.....

Ik wist al wel langer dat dit zou komen, maar ik vind het echt dom. Hier bij mij in de buurt heb je de echt hele kleine verenigingkjes niet zitten. Maar hallo een vereniging moet groeien!

Als ze zeggen, na aanmelding van vereniging heeft de veriniging X jaar om 15/20 leden te krijgen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:14

Wel heel naar dat ze de kleine verenigingen zo pakken, maar ik weet dat er verschillende 'lege' verenigingen bestaan ( alleen bestuur dus ), die op die manier voor een bepaalde accomodatie meerdere wedstrijddata reserveren. Groot gelijk dat ze dat aanpakken, vind ik persoonlijk. Maar daar horen jullie zo te zien niet bij.

Het wordt voor kleine verenigingen toch al bijna onmogelijk nog iets te doen, alles is peperduur en nu dit weer. Ik kan me wel voorstellen dat nieuwe verenigingen een bepaald aantal leden moeten hebben om zich aan te melden, anders krijg je ook maar een wildgroei. Maar op deze manier zijn ze weer lekker weldoordacht bezig Boos!

Edit: overigens kan ik bepalingen voor het aantal leden zowel in de statuten als in de reglementen van de KNHS niet terugvinden?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:20

Nee, dat zou kunnen kloppen.
Deze brief was alleen nog een waarschuwings brief (lees: dreigbrief).
Ze gaan in overleg over de boeten en dergelijke (wat ik tenminste begreep uit 't verhaaal van onze penningmeester)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:21

onze vereniging krijgt ieder geval geen boetes Clown

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:23

Ik vind het niet zo vreemd. Veel kleine verenigingen bij elkaar is toch ook niet handig? Waarom dan niet fuseren tot een iets grotere club?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:27

Ik vind het ook niet zo'n rare regel. Ik neem aan dat de regeling bedoeld is om wildgroei van allerlei kleine verenigingen te voorkomen. Het is veel voorgekomen dat mensen uit onvrede met bijv het bestuur van een vereniging zelf maar eentje op gingen richten met een aantal leden. Dat hoeft niet erg te zijn, maar zo'n club moet wel bestaansrecht hebben.

Die boetes zijn ook zekere niet bedoeld om geld te verdienen (en hier wordt de kNHS echt niet rijk van hoor), maar de regels zullen wel gehandhaafd mopeten worden. Een andere optie zou zijn om verenigingen met minder dan 15 lleden te verbieden, en dan zijn jullie ook niet blij.

Ben het met Nibbit eens.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:34

Nibbit schreef:
Waarom dan niet fuseren tot een iets grotere club?

Omdat het onderling tussen de leden echt hartstikke goed gaat.
En het bestuur pleit voor het behouden van het 'clubgevoel'.
Om dat principe nemen ze ook geen 'papieren' leden aan. Alleen leden die ook daadwerkelijk naar de les komen op dinsdag en/of donderdagavond.
(Oké loulou is een uitzondering Tong uitsteken maar die helpt wel met het concours e.d.)