Hoe zit dat nou? Onbeperkt doorrijden in een klasse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ritmisch

Hoe zit dat nou? Onbeperkt doorrijden in een klasse??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 08:45

Ik hoorde laatst iemand roepen dat het vanaf januari 2008 is toegestaan om als amateur onbeperkt in een landelijke klasse te mogen doorrijden. Dat zou dus in theorie betekenen dat je vijf jaar in het Z1 kunt blijven rijden. Dat lijkt me toch haast onmogelijk.. Hoe zit dat? Iemand die er meer van weet?

Esmiralda_

Re: Hoe zit dat nou? Onbeperkt doorrijden in een klasse??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:31

ik heb daar nog niks over gehoord. Lijkt me niet echt logisch, en waarom zou je niet overgaan?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:33

Daar heb ik nog niks van gehoord? Misschien bedoelen ze met een paard dat nog niet de leeftijdsgrens heeft bereikt om over te mogen naar de volgende klasse? Dat is namelijk wel toegestaan. Anders lijkt het me maar een rare regel. Zal lekker worden met al die prijzenrijders! Dan blijft iedereen lekker lang hangen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:34

Nee, niks over gehoord. Lijkt mij ook zeer sterk. Bij 30 wp moet je over, dus was eerst 20. Bij 10 mag je over. Dat is de enige verandering sinds een jaar (of 2).

In sommige gevallen mag er discompensatie aangevraagd worden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:35

Dispensatie bedoel je waarschijnlijk Knipoog

Kan het niet zijn dat dit gaat over springen? En niet over dressuur?

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:35

Ik heb er wel wat van gehoord, maar hoe het precies zit weet ik niet.
Dacht ook dat het alleen maar zou gaan gelden bij het springen. Zal eens in de regelementen gaan snuffelen..........

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:37

Apple schreef:
Dispensatie bedoel je waarschijnlijk Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen Ik wist dat dat woord ergens niet klopte. Clown

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:48

Citaat:
Bij dressuur mag je bij 10 winstpunten en moet je bij 30 winstpunten promoveren naar een hogere klasse. Promotie vanuit de klasse Z2 naar de ZZ licht is niet verplicht, maar mag bij 15 winstpunten. In de Z2 worden maximaal 40 winstpunten geregistreerd.

Ponyruiters die rijden met een pony behorende tot de categorie B, mogen niet promoveren naar de klasse Z1 en Z2 dressuur. Ponyruiters met een pony behorende tot de categorie A, mogen niet promoveren naar de klasse M1 of hoger.

Bij het springen mag je naar een hogere klasse na het bereiken van 10 winstpunten. Met 40 winstpunten moet je promoveren naar de hogere klasse.

Citaat:
Artikel 42 - Dispensatie met betrekking tot klasse-indeling
1. Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet
meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat
de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om in een lagere klasse
ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel (in de verschillende
disciplinereglementen) is vermeld.
2. Om een andere dan de in lid 1 van dit artikel omschreven reden kan tevens
dispensatie
worden aangevraagd om in een lagere klasse uit te kunnen komen.
3. Indien aan een deelnemer dispensatie is verleend met betrekking tot diens
klasse-indeling behoeft deze tijdens een wedstrijd niet getoond te worden.

Dit staat er in de knhs reglementen.

Er staat dus niet letterlijk, dat je eindeloos in 1 klasse kan blijven hangen, maar je kan dus wel om verschillende redenen dispensatie krijgen.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 10:53

ilse18 schreef:
Citaat:
Bij dressuur mag je bij 10 winstpunten en moet je bij 30 winstpunten promoveren naar een hogere klasse. Promotie vanuit de klasse Z2 naar de ZZ licht is niet verplicht, maar mag bij 15 winstpunten. In de Z2 worden maximaal 40 winstpunten geregistreerd.

Ponyruiters die rijden met een pony behorende tot de categorie B, mogen niet promoveren naar de klasse Z1 en Z2 dressuur. Ponyruiters met een pony behorende tot de categorie A, mogen niet promoveren naar de klasse M1 of hoger.

Bij het springen mag je naar een hogere klasse na het bereiken van 10 winstpunten. Met 40 winstpunten moet je promoveren naar de hogere klasse.

Citaat:
Artikel 42 - Dispensatie met betrekking tot klasse-indeling
1. Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet
meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat
de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om in een lagere klasse
ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel (in de verschillende
disciplinereglementen) is vermeld.
2. Om een andere dan de in lid 1 van dit artikel omschreven reden kan tevens
dispensatie
worden aangevraagd om in een lagere klasse uit te kunnen komen.
3. Indien aan een deelnemer dispensatie is verleend met betrekking tot diens
klasse-indeling behoeft deze tijdens een wedstrijd niet getoond te worden.

Dit staat er in de knhs reglementen.

Er staat dus niet letterlijk, dat je eindeloos in 1 klasse kan blijven hangen, maar je kan dus wel om verschillende redenen dispensatie krijgen.

Bedankt voor jullie reacties. Even om duidelijk te zijn: het lijkt mij ook heel vreemd dat het wel zo zou zijn, maar ik heb er iemand over horen praten. Het is dus per definitie niet zo dat ik gebruik zou willen maken van zo'n regel als die er zou zijn (zou lekker oneerlijk zijn als je onbeperkt door mag rijden in een klasse en dus overal op een gegeven moment in de prijzen zou kunnen rijden Knipoog

Deze reglemenen zijn mij bekend, maar dit zijn de reglementen van dít jaar. Het gaat mij juist om 2008.

xxelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:55

Bij Dispensatie mag je niet eens voor altijd in een categorie blijven. Je krijgt een bepaald aantal winstpunten en dan moet je gewoon doorrijden tot de 30.. Knipoog

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 10:59

Dat is mij bekend Elise.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:08

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:11

Ik vind 30 winstpunten eigenlijk al heel veel hoor!
Vroeger (ca. 1990?) mocht je over met 5 en moest je met 10, dus ik vind het al erg verruimd Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:07

Ik heb dus ook geruchten gehoord (voor het springen) dat je niet meer hoeft te promoveren. En dat dat ws. volgend jaar in zou gaan.
Een gerucht hoeft niet waar te zijn, maar ik heb wat dit soort dingen betreft al vaker geruchten voorbij zien komen die later waar bleken te zijn.
Ik wacht wel af. Je mag nu al 40 wp met springen hebben waar je vroeger al met 15 over moest. Het zou me niks verbazen als deze regel erdoor komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:08

Het gerucht is wel degelijk waar, er is uitvoerig over gesproken op de regiovergadering van dit voorjaar (Utrecht). Er werd toen echter wel gezegd dat dat eerst door een bepaalde commissie besproken ging worden en daarna eventueel verder.

Het zou dan gaan om de amateurs Lachen

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 13:22

We wachten in spanning af. Zo'n regel gaat denk ik voor een heel ander wedstrijdbeeld zorgen dan nu het geval is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:05

Liek_ schreef:
Het gerucht is wel degelijk waar, er is uitvoerig over gesproken op de regiovergadering van dit voorjaar (Utrecht). Er werd toen echter wel gezegd dat dat eerst door een bepaalde commissie besproken ging worden en daarna eventueel verder.

Het zou dan gaan om de amateurs Lachen

Ik heb er bij ons op de regio nog niks over gehoord. Wij hebben 12 december pas weer vergadering, dus ik ben benieuwd dan.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:55

Ik heb er wel iets over gehoord dat dit ingaat bij het springen, maar dat kan ook gewoon geklets zijn.. Dus ik volg dit even.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:55

mmmm dat zou ik eigenlijk een slecht iets vinden. de ruiters die altijd prijzen winnen blijven lekker voor altijd in een klasse hangen en winnen alles
30 punten vind ik al zeeeeeer ruim genomen, maar goed, voor eeuwig in een klasse?
dan stromen de klasses B denk ik heeeeel erg vol Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:59

En dan sla je de spijker op zijn kop Lowara Haha! Want wat bereik je met onbeperkt rijden? Meer startende ruiters, dus meer leden, meer startkaarten, meer coupons, meer inschrijfgelden aan wedstrijden (vereniging betaalt afdracht per X aantal ruiters).

Het draait toch altijd om geld Haha!

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 10:22

@ Lowara: Daarom denk ik ook dat als de KNHS werkelijk zo'n vreemde regel in gaat voeren, er ook weer andere regels aan vast gekoppeld worden. Om te voorkomen dat de prijzen elk weekend naar dezelfde gaan... Maar wat voor regels??

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:28

Ik zou het voor het srpingen wel erg fijn vinden.
Niet omdat ik ooit bij die 40 wpen zou komen, maar dan hoef ik iig niet bang te zijn dat ik naar de L hoef.
Ik wil gewoon lekker rustig in de B kunnen blijven, vind de L veeeeelste hoog.
En wij jagen de prijzen echt niet weg hoor, wees niet bang, balken strooien doen we nog regelmatig(en weigeren hier en daar ook Tong uitsteken )

Als het zo goed zou gaan dat we wel prijzen zouden halen, zou ik wel overgaan, maar zoals het nu gaat( af en toe een wpje, maar vaker niet dan wel) durf ik de L nog niet aan.

Piro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:35

Ik heb hier een tijdje terug ook iets van gehoord. Je zou dan zo lang in een klasse mogen starten als je zelf zou willen. Dit geld echter alleen voor amateurs. Professionals moeten wel gewoon promoveren. Onder professionals verstaat de knhs overigens iedereen met twee startkaarten of meer.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:41

Dus als ik met de pony was blijven starten, als ik dus niet van die achterlijk lange benen had waardoor ik er niet meer op paste, zag de KNHS mij als professional Tong uitsteken .

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:53

Piro schreef:
Ik heb hier een tijdje terug ook iets van gehoord. Je zou dan zo lang in een klasse mogen starten als je zelf zou willen. Dit geld echter alleen voor amateurs. Professionals moeten wel gewoon promoveren. Onder professionals verstaat de knhs overigens iedereen met twee startkaarten of meer.

Weer lekker geregeld dan Boos! Er zijn zoveel amateurs die voor paarden een kaart hebben....