wat vinden jullie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johanne

wat vinden jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 10:02

Hallo

wij gaan binnenkort met pony's tussen de paarden starten op de wedstrijden.
nou zeggen er mensen dat er jury's zijn die je dan extra streng gaan jureren enzo.
wij gaan het zeker voor de lol doen. maar als je nou iedere keer omdat je op een pony,
start zou worden gestraft zou niet eerlijk zijn. wat is jullie mening. hebben jullie hier ervaring in.

laliz

Re: wat vinden jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:28

Onzin.
Als je oefeningen goed zijn maakt het echt niet uit of je op een pony tussen de paarden start. Kan je net zo goed je winstpuntje halen. Ik rijd zelf met een pony van 1.42 tussen de paarden en heb er nog nooit wat over gehoord. Ik zie het trouwens nog best veel om me heen hoor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:44

Het zou eens stuk makkelijker te lezen zijn als je ook hoofdletters zou gebruiken Knipoog

Verder vind ik dit een onzinverhaal. Het wordt vaak als excuus gebruikt door mensen die vinden dat ze te weinig punten hebben gekregen (net zoals het excuus van koudbloeden en andere rassen die daarom minder punten krijgen).

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:46

Vind het ook onzin!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:49

Nee hoor, je wordt niet afgestraft als je met een pony tussen de paarden rijdt.

ninabeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:51

Ik heb er geen ervaring mee maar ik vind dat onzin.
Als je onderdelen gewoon goed gaan moeten ze je ook normaal jureren.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:06

Ik moet in Januari ook tussen de paarden maar ik ben er wel een beetje bang is maar als je erover nadenkt vind ik het onzin.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:28

ik ga ook met mijn pony bij de paarden starten, gelijk in de M2. Ik hoop dat ik er niet heel erg op aan gekeken wordt dat het een pony is.

Acupido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:36

haaay !

hoe groot is je pony dan ?

groetjes

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:38

ik vind het geen onzin heb het nu al bij 3 mensen ervaren waarbij ikzelf. heb 1,5 jaar wedstrijden gereden met mn pony heb geen winstpunten gehaald. een vriendin van mij wordt ook als ze een super nette proef heeft gereden laag gejureerd. zelfs mensen waarbij het paard regelmatig in verzet komen staken bak uitspringen enz eindigen dan hoger. je kan het altijd doen en voor je plezier gaan rijden maar je zal niet elke wedstrijd eerlijk gejureerd worden.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:43

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:12

Mijn collega bonnilau hier op bokt start met een D pony tussen de paarden. Ze gaat over 3 weken L2 starten en heeft voor zo ver ik weet geen problemen met strengere jurybeoordelingen

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:41

Acupido schreef:
haaay !

hoe groot is je pony dan ?

groetjes

mijn pony is 1.55 en zijn vader is wel een KWPNner, opzich kan hij denken we wel mee komen tussen de paarden.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 22:04

mijn pony is rond de 1.40 1.42 zoiets. De vraag kwam omdat ik dit een aantal jaren terug gehoord had. Toen is er een tijd later wel iemand tussen de paarden gestart en die werd door alle ruiters op paarden afgezeken. wat moet dat hier met een pony tussen de paarden enz. Waren vast jaloers ofzo. Maar ze werd eerste en liet iedereen het kijken na. Nu hadden weer veel mensen erover dat ze streng zouden jureren dan. Maar ik laat me hier zeker niet door weer houden. Ik ga zekers met alle plezier starten.

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:53

ik rijd ook met mijn pony tussen de paarden, en t gaat niet om de hoogte maar om hoe je je onderdelen uitvoer. als je je daar mee bezig houd komt t wel goed.

heb nu al een paar keer gehad dat ik tussen allemaal super grote paarden starten en dat maakt echt niks uit hoor heb ze er allemaal uitgereden:P t gaat om hoe je rijd en niet hoe groot je bent.

succes ermee

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:31

martientje19 schreef:
ik rijd ook met mijn pony tussen de paarden, en t gaat niet om de hoogte maar om hoe je je onderdelen uitvoer. als je je daar mee bezig houd komt t wel goed.

heb nu al een paar keer gehad dat ik tussen allemaal super grote paarden starten en dat maakt echt niks uit hoor heb ze er allemaal uitgereden:P t gaat om hoe je rijd en niet hoe groot je bent.

succes ermee

dat is het helemaal, je kunt nog zo'n goed paard hebben maar als ej zelf neit kan rijden lukt het je toch niet om bij de top te komen, en je kunt een pony hebben en super rijden en dan lukt het je waarschijnlijk wel om tussen de paarden aan de top te komen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:54

Onzin!! Ik rijd met mijn shetlander tussen de paarden. Inmiddels succesvol in de L2. Je krijgt de punten die je verdient. Eén keer had ik een jury die het niet echt kon waarderen, gelukkig staat zij bekend als een wat "strengere" jury, ook voor 'paarden'ruiters Vork

Gewoon goed trainen en netjes rijden, dan krijg je echt wel punten Knipoog

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:28

Ik ken dit gerucht.....weet niet of het echt zo is dat dit 'regelmatig voorkomt' maar.... feit is wel dat er jury's zijn die op één of andere manier dan meer uitstraling vinden bij een paard en pony's 'bij wijze van' extra moeten presteren. Maar denk dat de combinatie het belangrijkste is. Voor alles is het gewoon belangrijk dat de combinatie goed en passend is. Soms zie je heel klein en slank paard met lange of steviger gebouwde ruiter. Persoonlijk vind ik het mooier als je in zo'n situatie een paard hebt die meer aansluit. Anderzijds....terwijl ik het type realiseer ik me ook dat ook dit persoonlijk is..... Clown

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:20

Ik rij nu bijna 2 jaar met m'n Connemara pony (1.53 m.) bij de paarden. Ik ben zelf 1.84 m. dus het was een wat gewaagde combinatie, maar ik krijg nooit commentaar. Ik haal regelmatig prijzen en ben dan altijd erg trots als ik zie dat we weer een paar Jazz (of andere dressuur-crack)-nakomelingen achter ons gelaten hebben.

Heb maar 1 keer het idee gehad dat ik echt te weinig punten had en dat was m'n laatste B-proef, op een selectiewedstrijd. Dat was gewoon een nette proef en we eindigden toen in de middenmoot met 176 punten. Dat vond ik echt nergens op slaan.

Maar we waren in 2006 2e op het kringkampioenschap in de B, dat was wel weer heel gaaf. Een Fries stond 1e en een Connemara 2e: daarna kwamen de KWPN-ers, Go jij! Go jij! .

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:02

Ik rij met mijn dikke haffie tussen de paarden, en ik ben er nog nooit op afgerekend volgens mij! Ik heb iig gemiddeld 2 winstpuntjes per weekend, heb dr nooit wat van gemerkt. Ik versla ook wel eens de paarden met de giga-afstamming, maar ik ben ook wel eens een van de lager geplaatsten.

Mij maakt het iig niet uit, ik rijd puur voor mijn lol, en als dat ook jou bedoeling is zou ik lekker gaan starten!