lidmaatcshap KNHS-vereniging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

lidmaatcshap KNHS-vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 14:27

Beste Mede-bokkers,

Volgend jaar (niet januari) wil ik gaan starten met het rijden van wedstrijden. De manege waar ik met mijn paard (als hij daar aan toe is) ga lessen is alleen FNRS aangesloten en dus moet ik ook lid zijn van een vereniging.
De manegelessen wil ik gaan volgen om mijn ruin gewend te maken met het rijden tussen andere paarden en het rijden op ander terrein plus dat ik dan 's winters minimaal 1 x per week op een goede bodem kan rijden.
MAAR: ik wil ook wekelijks of om de week (ligt aan fin. situatie tzt) privéles nemen aan huis, de instructrice ken ik en ook zij is geen KNHS vereniging.

Ik moet zeggen dat ik het namelijk behoorlijke onzin vind om naast al die kosten voor lessen, wedstrijden, startkaarten, coupons en dergelijke ook nog eens moet gaan betalen voor de lidmaatschap van een vereniging, terwijl ik daar verder helemaal niks mee heb.

Ik ben dus ook benieuwd of jullie ook daadwerkelijk rijden bij de vereniging waar jullie aangesloten zijn en wat jullie van deze verplichting vinden.
Ik weet dat puur lidmaatschap tussen de 20 en 80 euro per jaar kost, maar voor mensen die lid zijn van een KNHS-vereniging in Gelderland ben ik ook erg benieuwd hoeveel jullie daadwerkelijk betalen en bij welke vereniging.
Alvast bedankt!

_Deco_

Re: lidmaatcshap KNHS-vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:26

Hier in de buurt is het volgens mij het goedkoopst om lid te worden bij klein vosdal als je alleen niet-lessend lid wilt worden. Dat is 25 euro per jaar, dus dat valt nog mee.
Is het geen optie om bij een vereniging te gaan lessen? Dan rijdt je ook 1 keer per week op een goede bodem en vaak scheelt dat echt in je les kosten. Ik betaal nu ongeveer 4 euro per les, en daar zit het lidmaatschap dan bij ( 200 euro per jaar in totaal)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 08:35

Nicole10 schreef:
Hier in de buurt is het volgens mij het goedkoopst om lid te worden bij klein vosdal als je alleen niet-lessend lid wilt worden. Dat is 25 euro per jaar, dus dat valt nog mee.
Is het geen optie om bij een vereniging te gaan lessen? Dan rijdt je ook 1 keer per week op een goede bodem en vaak scheelt dat echt in je les kosten. Ik betaal nu ongeveer 4 euro per les, en daar zit het lidmaatschap dan bij ( 200 euro per jaar in totaal)

Bedankt voor je tip!
En waar is die verenigig dan?
Maar bij een vereniging lessen wil ik eigenlijk niet. Ik ben blij dat ik na veel maneges en dus ook instructeurs/trices er 1 heb gevonden waar ik en de paarden waar ik tot nu toe op heb gereden het goed kan vinden! Het stond er niet echt zag ik, maar mijn instructrice voor de privélessen is dezelfde als die op de manege les geeft, vandaar.
Het is een super goede instructrice die werkt vanuit rust en ontspanning en dat mis ik helaas bij veel, vandaar.
Maar toch bedankt! Ik ga wel eens even verder kijken wat de verenigingen hier kosten.
Nog meer reacties?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:39

Ik heb in mijn vorige woonplaats ook bij een rijvereniging gezeten wat maar 25 euro kostte. Er zijn veel verenigingen waar je alleen een kleine bijdrage hoeft te betalen, en niet voor de lessen (waar je toch niet heen wilt), en voor de locatie moet betalen. Ik zou bij verschillende verenigingen informeren over hun prijzen. Wil je trouwens mee doen aan kringwedstrijden om je te selecteren voor de kampioenschappen? Hou daar ook rekening mee, want de selectiewedstrijden kunnen anders ver rijden zijn.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:41

Judje schreef:
Ik moet zeggen dat ik het namelijk behoorlijke onzin vind om naast al die kosten voor lessen, wedstrijden, startkaarten, coupons en dergelijke ook nog eens moet gaan betalen voor de lidmaatschap van een vereniging, terwijl ik daar verder helemaal niks mee heb.

Tja, voor niets gaat de zon op Knipoog Als je als niet-rijdend lid ingeschreven bent, betaal je meestal maar 20/40 euro per jaar. Als je ziet wat voor werk er daarvoor door je vereniging wordt gedaan, dan is het echt een schijntje. En zo hoog zijn die kosten ook weer niet. Ik zou me persoonlijk eerder druk maken over de kosten die je aan de KNHS moet betalen, want die vind ik persoonlijk veel belachelijker ( reken maar eens uit wat een coupon per stuk kost, en wie is er nog gelukkig met zijn abbo op Paardensport?, die gaat bij mij linea recta de oudpapierbak in ).

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:44

Een coupon kost maar een euro per stuk!
Maar ik vind dat je wel gelijk hebt: het is super duur om wedstrijden te rijden, want met je lidmaatschap ben je er nog niet. Startgeld, etc komen er ook nog allemaal bij. Maar goed, voor niets komt de zon op, en voor de rest moet gewerkt worden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:47

Maar een euro! Voor drie doordrukvelletjes!!!!!! Ik vind het nogal een prijs hoor, als je ziet hoeveel je er gebruikt per jaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:03

Kunt beter een ansichtkaartje kopen dan coupons Clown

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:48

roosje78 schreef:
Maar ik vind dat je wel gelijk hebt: het is super duur om wedstrijden te rijden, want met je lidmaatschap ben je er nog niet. Startgeld, etc komen er ook nog allemaal bij. Maar goed, voor niets komt de zon op, en voor de rest moet gewerkt worden.

MAAR?? Vroeger (voor de invoering van de euro) waren die dingen 1 gulden!! en het inschrijfgeld was ook 10 gulden en niet 10 euro per proef... oftewel alles is 2.20371 keer zo duur geworden. Ik wou dat mijn salaris ook zo hard meegestegen was Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 10:55

Starbreeze schreef:
roosje78 schreef:

MAAR?? Vroeger (voor de invoering van de euro) waren die dingen 1 gulden!! en het inschrijfgeld was ook 10 gulden en niet 10 euro per proef... oftewel alles is 2.20371 keer zo duur geworden. Ik wou dat mijn salaris ook zo hard meegestegen was Haha!

Hahahaha dat had ik ook wel gewild jah!
Maarja, ik ga maar eens informeren.
Of ik mee wil doen aan die kringkampioenschappen enzo weet ik nog niet, maar ik zoek gewoon een vereniging in de buurt waarbij dat wel kan, dan kan ik dat altijd nog zien.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Nog een vraag: hebben jullie voorkeur voor een vereniging die bijv. ook de startcoupons (+ factuur) enzo binnen krijgen? Of kies je liever voor een vereniging die met de KNHS heeft afgesproken dat dat naar de deelnemers zelf wordt gestuurd?
(dat laatste lijkt mij denk ik het makkelijkst, zeker omdat ik ook niet wil gaan lessen bij de vereniging)

Pfff, ik zie hier 1 grote vereniging in de buurt en die vraag 52,50 per jaar aan contributie
Laatst bijgewerkt door Judje op 26-09-07 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:59

als je lid word van een vereniging kan het wel zo zijn dat die kosten 25 euro per jaar zijn (wat echt heel weinig is!!) maar er komt ook nog KNHS afdracht bij, dit is ook al 40,50 per jaar..
Paarden houden is duur... starten al helemaal
WE LOPEN ER OP LEEG!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:00

uletje schreef:
als je lid word van een vereniging kan het wel zo zijn dat die kosten 25 euro per jaar zijn (wat echt heel weinig is!!) maar er komt ook nog KNHS afdracht bij, dit is ook al 40,50 per jaar..
Paarden houden is duur... starten al helemaal
WE LOPEN ER OP LEEG!!

Ik weet het jah, daarom wil ik ook een zo goedkoop mogelijke vereniging, omdat ik er verder toch niks mee heb en doe.
En dat van al die andere kosten wist ik al, maar bedankt! Haha!