Sportpaarden met Verbening vh Hoefkraakbeen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Sportpaarden met Verbening vh Hoefkraakbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 08:22

Hallo,

Een maand geleden is er bij mijn 5 jarige merrie verbening van het hoefkraakbeen geconstateerd.
Ze heeft injecties en pantoffelijzers gekregen.
We zijn nu 4 weken de training en het rijden aan het opbouwen, dat gaat erg goed. We longeren nu 20 min en daarna mag ik 40 min rijden. Morgen heb ik weer een gesprek met de DA.
De DA is altijd zeer positief geweest en Dilayla loopt nu weer helemaal goed, daarom heb ik vanaf eind oktober weer wedstrijden opgegeven en hoop ik in november weer te kunnen springen. Het beste blijft om voor het rijden haar aan de longe los te stappen/draven, ik verwacht niet dat dat mogelijk is binnen maar we zullen zien.

Zijn er meer mensen die een (jong) paard met verbening in de sport uitbrengen? en op/tot welk niveau?
Geven jullie ook supplementen en krijgen jullie paarden ook injecties?

Dennis

Re: Sportpaarden met Verbening vh Hoefkraakbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:38

Ik heb met een 7 jarige merrie B dresuur bij het mennen gereden. Verder ben ik niet gekomen omdat ze verkocht is.

Een bewegings wonder was het niet (meer), maar ze kon wel braaf haar proefjes lopen.
Ik gaf haar niets speciaals en ze werd ook niet speciaal beslagen (heb een paar dingen geprobeerd, maar een simpel ijzertje werkte het best).