Soms zie je van die mensen op bokt, in 1 jr naar het Z , na 5 maanden M startgerecht enz.
Snel dus

Andere krijgen in de B hun paard niet lekker rond, en komen dus minder snel door de klasses.
Nu vroeg ik mij af, hoe snel denk jij door de klasses heen te vliegen ? Hoeveel wedstrijden per maand rij je en welk nivo wil je bereiken eerdat je tevreden bent, en je paard verkoopt of terugtrekt( enkele voorbeelden)
Dan zal ik maar eerst gaan :
Te berijken : Z 1/2 (Rijd paard voor andere mensen, breng hem daarvoor uit geheel gesponsord
' Bij de Z aangekomen + winst ben ik toch wel erg blij
Verder zou ik haar, mits potentie, doorrijden naar hoger nivo. Mocht ook mijn potentie het toelaten
Afstamming is JacardoxContango voor de liefhebbers 
De snelheid :
B wil ik toch wel met 5/6 wedstrijden uit zijn, rijd haar nu een week en kan nu al wel winst in de B rijden, volgens trainer. Over met 10/12 Wp's
L1 Deze is de bedoeling om in 6/7 wedstrijden naar de L2 te gaan. Over met 10/12 Wp's.
L2 Rustiger aan, veel trainen voor de M alvast. Wederom in 6/7 wedstrijden klaar te zijn, maar dan wel ±2x per maand oid een wedstrijd, om goed voor de M te trainen. Over met 12/14 Wp's
M1 Reken ik 10 wedstrijden voor. Hierbij ga ik over met 15 wp's .
M2
Wederom rustig aan, veel oefenen voor de Z. Met 15/20 Wp's naar de Z. Eerst pauze om puntjes op de i te zetten.
En dan Z starten, aantal Wp's zien we dan wel

Dat is dus snel berekend 61 Wp's, ervan uitgaand dat je min. 1wp per weekeind haalt. 61 wedstrijden. 3x per maand wedstrijd , 61 : 3 = ± 20 maanden...das dus [u]1jr en 8maanden van niks tot Z. [/u]
Nou, Brand los
Mocht het allemaal te overmoedig klinken ter verduidelijking: Ik rijd haar nu 1 week, ben begonnen met wijken, gaat zga vlekkenloos
Goed aan het been, aan de teugel, van achter gereden. Al zou de tijd iets langer worden omdat ze een veulen krijgt ( tweeling
) en dan moet je afbouwen en later weer opbouwen.
(had wel dit hele jaar meegerekend..dus eigenlijk tot 7 jr

Naieviteit kennelijk?
) zal ze daarna gewoon lekker verder getraint worden door mij en mijn droom is om ook nog eens met haar te gaan fokken, maar dan wel op een realistische leeftijd(ze is nu 7) dus het kan goed zijn dat we een poos geen wedstrijden gaan rijden.