Hallo,
Ik had gisteren mijn 2e onofficiele wedstrijd met mijn 6-jarige ruin. Ik had totaal geen verwachtingen van deze wedstrijd, maar het ging super netjes.
Ik had de eerste proef een beetje verpiept, hij moest wennen aan de bak. Uiteindelijk kwamen we toch bij de laatste 3 (hoorde ik tijdens mijn spring wedstrijd waar ik 2 balken bij had) dus ik reuze blij, hem opgezadeld, de proef gereden, en we reden de sterren van de hemel.
Tot er op een gegeven moment een vrouw naar mij toekomt. "Hoe hoog is jouw pony?" Ik.. "Nou, het is net een E-pony, tegen de 1,56" (Ik heb hem begin dit jaar laten meten).
Bij de trailer aangekomen kwam de moeder van mijn vriendin hard aangelopen dat ik bij de springring moest komen, dus ik daar als een gek heen! Bleek dat ze uit "vertrouwde bronnen" hadden vernomen dat mijn pony geen pony was maar een paard. Nou dus ik kon niets bewijzen, want ik had geen meetbewijs bij mij. Maar het stond ook nérgens in de regelementen dat ik uberhaupt een meetbewijs mee moest hebben! Ik dat aangeklaagd, maar toch overdonderd, dus heb ik niet veel meer erover gezegd.
Later, een half uur ofzo, riepen ze om dat ik gediskwalificeerd was (wat een rot woord :p) en om welke reden e.d.
Nu is dus mijn vraag, sta ik in mijn recht, dat ik geen meetbewijs had, maar dat ook nergens kan terug lezen dat je dat mee moest hebben (want ze vertelden ook: "Een pony die géén meetbewijs bij zich heeft, is in onze ogen een paard")
Of staan hun in hun recht?
Vind het in principe niet erg, het is een onofficiele wedstrijd, en ik heb een hele hoop lol gehad met mijn paard, en eruit gehaald wat erin zat, maar toch vraag ik het mij af!