Ook nog negatieve punten van de hippiade?? :n

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Ook nog negatieve punten van de hippiade?? :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 08:46

Ik hoor allemaal 'positieve' verhalen van de hippiade, maar zelf vond ik het niet zo best.. Het losrijterrein voor de dressuur leek meer op een knollenveld. De dressuurringen waren bijgestrooid met wit zand.. Ik had d'r geen last van, maar iedereen weet hoe dressuurpaarden kunnen zijn. Het springterrrein is nu al jaren achtereen een punt van discussie, zo verschrikkelijk glad... Zijn er nog meer mensen die er zo over denken, of die andere negatieve punten hadden?

detour

Re: Ook nog negatieve punten van de hippiade?? :n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:53

Er reed een kennis van me M2 in ring 6, dat was echt een waardeloze ring, twee kuilen bij X en vlakbij M, en daardoor maakte het paard een paar foutjes...

Er waren ook een paar ringen in orde, hoor.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:11

Ik vond het belachelijk dat er overal bordjes stond met: Hier niet losrijden en je vervolgens bijna onder een paard zat!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 10:17

Dat ook inderdaad. Wat ik ook jammer vond was de indeling van het ochtendprogramma. Alle verenigingsonderdelen moesten in de ochtend worden afgewerkt waardoor je elkaar niet kon aanmoedigen. Voor een verenigingskampioenschap vond ik dat errug jammer

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:18

Vooropgesteld vond ik het geweldig dat mijn zoon de kans kreeg om op de Hippiade te starten.

Maar wat mij erg tegenviel was de spekgladde springring. Ik vond het echt een evenement als de Hippiade onwaardig.

De pony van mijn zoon stond achter niet op ijzers. Dankzij het spiegelgladde veld ging de pony finaal onderuit in de bocht. Gelukkig kon ze overeind krabbelen en bleek ze niet geblesseerd. Ze hebben zelfs het parcours uit kunnen rijden met "maar" 1 weigering en 5 tijdfouten.
Ik stond langs de kant doodsangsten uit en hoopte stiekem dat ze uitgebeld zouden worden. Zoonlief was behoorlijk overstuur omdat hij het zo zielig vond voor zijn pony. Ach gut

Dankzij deze glijpartij ging ze op de volgende wedstrijd in de stop. Ik heb haar afgelopen week meteen achter op de ijzers laten zetten. Het concours van dit weekend verliep al wat beter maar het was overduidelijk dat het vertrouwen bij beide nog niet helemaal terug is.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:19

bij ons werd afgelopen zaterdag de uitslag van de zestallen M/Z ontzettend laat bekend gemaakt, maar vervolgens verwachten ze wel dat je 5 min later op je paard zit. als we er niet waren dan hadden we maar geen huldiging. en inderdaad het terrein was verschrikkelijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:17

En ik vind dat ze met de vier-en zestallen en verenigingskampioenschap totaal verkeerd bezig waren. Ze proberen het te promoten, maar onder tussen wordt het naar de verste ringen verschoven en de prijzen zijn niet om over huis te schrijven. Tuurlijk hoeven we niet allemaal een deken of wat dan ook, maar de winnaar van de L krijgt een zadel en de winnende vereniging een lintje en medaille. Beetje scheve verdeling.

En idd doodzonde met de verenigingskampionschappen dat de dressuur en het springen tegelijk waren. Dat haalt het verenigingsgevoel wel weg.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:17

rowo schreef:
En ik vind dat ze met de vier-en zestallen en verenigingskampioenschap totaal verkeerd bezig waren. Ze proberen het te promoten, maar onder tussen wordt het naar de verste ringen verschoven en de prijzen zijn niet om over huis te schrijven. Tuurlijk hoeven we niet allemaal een deken of wat dan ook, maar de winnaar van de L krijgt een zadel en de winnende vereniging een lintje en medaille. Beetje scheve verdeling.

En idd doodzonde met de verenigingskampionschappen dat de dressuur en het springen tegelijk waren. Dat haalt het verenigingsgevoel wel weg.

je hebt helemaal gelijk, vorig jaar kregen we nog een dekje en nu alleen een lintje .

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:12

antitaxandri schreef:
Ik hoor allemaal 'positieve' verhalen van de hippiade, maar zelf vond ik het niet zo best.. Het losrijterrein voor de dressuur leek meer op een knollenveld. De dressuurringen waren bijgestrooid met wit zand.. Ik had d'r geen last van, maar iedereen weet hoe dressuurpaarden kunnen zijn. Het springterrrein is nu al jaren achtereen een punt van discussie, zo verschrikkelijk glad... Zijn er nog meer mensen die er zo over denken, of die andere negatieve punten hadden?

Dit is al jaaaaaaren zo, en niemand die er iets van zegt.
In "Paard en Sport" is alles weer GEWELDIG.
Eigenlijk is dat blaadje niks meer dan een "PARTIJBLAD" zoals de russen die uitgaven in de jaren 45 tot de val van de muur.

De Paardenkrant publiceerde geloof ik een foto waarop pony's losreden tussen de bordjes "hier niet losrijden", maar die waren iets te laat. Vorig jaar gebeurde dat op nóg veel grotere schaal, en niet zonder reden......... Nagelbijten / Gniffelen

Gert, doe er iets aan!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:59

Tsja, wij zullen wel niets gewend zijn maar het officiele losrijterrein waar we ook braaf losgereden hebben is vergelijkbaar met elk concours waar we 's zomers starten.
Ik heb liever zo'n niet gemaaid "knollenveld" dan het spiegelgladde, gemilimeterde gras van de springring.....

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:15

CGJ12 schreef:
antitaxandri schreef:

Eigenlijk is dat blaadje niks meer dan een "PARTIJBLAD" zoals de russen die uitgaven in de jaren 45 tot de val van de muur.

De Paardenkrant publiceerde geloof ik een foto waarop pony's losreden tussen de bordjes "hier niet losrijden", maar die waren iets te laat. Vorig jaar gebeurde dat op nóg veel grotere schaal, en niet zonder reden......... Nagelbijten / Gniffelen

Gert, doe er iets aan!

Wat kan Gert hieraan doen?

M.i. zijn de enige mogelijkheden:
a. minder ruiters/klassen laten verrijden
b. spreiding over meerdere weekenden
c. kampioenschappen elders organiseren
d. terrein bijkopen en een totale nieuwe terrein indeling maken
e. Ermelo sluiten en een nieuw centrum bouwen met voldoende capaciteit

Overigens wordt de bodem van de hoofdspringring binnenkort vervangen door een Agterberg bodem!

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:27

antitaxandri schreef:

Gert, doe er iets aan![/quote]

Wat kan Gert hieraan doen?

M.i. zijn de enige mogelijkheden:
a. minder ruiters/klassen laten verrijden
b. spreiding over meerdere weekenden
c. kampioenschappen elders organiseren
d. terrein bijkopen en een totale nieuwe terrein indeling maken
e. Ermelo sluiten en een nieuw centrum bouwen met voldoende capaciteit

Overigens wordt de bodem van de hoofdspringring binnenkort vervangen door een Agterberg bodem![/quote]
ik vind optie E een hele goede optie, toen het in wanroij(oud nkb) werd georganiseerd hadden we altijd super terreinen en was het super georganiseerd.

mfrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:39

Ze hadden Ermelo er gewoon uit moeten doen en Wanroij moeten houden. Dat was een beter&mooier terein zowel binnen als buiten!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:51

Zijn er hier ook nog mensen die prijs hadden met het verenigingskampioenschap of viertal? Ik ben nl. zeer benieuwd naar wat de prijzen waren. Dit lijkt mij nl. in geen verhouding met overige klassen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:53

Ik vond het losrij terrein ook erg slecht No Cheer
Verder was de ring (2) goed te doen.

Over het losrijden terwijl er van die mooie bordjes stonden, kwam ook omdat het niet goed was afgestemd met de ringmeester.
Ik werd al 2x omgeroepen dat ik naar de ring moest komen... bij de ring aangekomen bleek dus dat er eerst nog iemand anders aan de beurt was dus ik moest wel daar losrijden!!! Erg jammer want dan ben je dus meer mensen aan het ontwijken ipv losrijden Scheve mond

Máár... ik mag niet klachen, vond het om leuke ervaring Ja

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:02

Voor een NK mag je zeker wat meer verwachten...

En dat van dat 'Hier niet losrijden' vond ik echt een lachertje. Ik wou gaan losrijden voor het springen maar stond even aan de rand, buiten het losrijterrein van het springen, even te praten. Ik werd weg gestuurd want ik omcht daar niet rijden. Maar die tientalle andere combinaties mochten wel blijven rijden Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:04

A. Dat gehele terrein voor zo'n 10ha veranderen in een agterberg bodem (zie Schaijk)

B. Alles onder de Z niet meer nationaal laten verrijden. Eventueel op een ander weekeinde.

C. Springen in ieder geval op een ander weekeinde (voor mijn part afschaffen)

D. De organisatie voor de dressuur laten bestaan uit "dressuur-minded" en ervaren (ex) dressuurruiters.

E. De kampioenschappen concentreren op de deelnemers en niet op de toeschouwers / pers.

F. De kampioenschappen alleen laten beoordelen door (semi) professionele jury's.

G. De regionale kampioenschappen regisseren vanaf nationaal niveau.

H. Niet de meeste ruiters laten afvallen op de "vrijdag", en elke klasse op 1 dag verrijden.

I. De overige 5 ha inplanten met bossages om "knusheid" te creëren.

En zo heb ik er nog wel een paar......... Ja

Ik weet dat de Levade in Berg en Bos voor de ruiters ook niet altijd meeviel, maar het rijden in Apeldoorn in de hoofddressuurbaan gaf je wel een kick die je in Ermelo echt niet krijgt....
En volgens mij gold voor de hoofdspringring exact hetzelfde, maar dat heb ik zelf nooit mogen ervaren.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:08

@cgj12, jij hebt wel wat goede ideeen, waarom schrijf je ook niet naar de P&S?
Wat vinden jullie ervan om de profi's niet meer te laten rijden daar, want als semi-profi kom je helemaal niet meer mee, mn in de hogere klassen. En voor wie is het nou mooi om op zo'n kampioenschap te rijden. ik vind dat ze ook snel weer de B en de L1 dressuur moeten gaan verrijden, van mijn part in Wanroij want daar was het wel goed voor elkaar...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:09

Ik weet nog dat er kampioenschappen in Wanroij waren en er gewoon B was... Die mensen brengen toch zeker wel de meeste toeschouwers en supporters mee. Net als de klasse L en het verenigingskamp en afdelingsdressuur! Doodzonde dat dat weg is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:02

Mooie oplossing:

B/L1/L2/M1/M2 verenigingskampioenschappen in wanroij laten verrijden. (daar is toch ruimte zat en een mooi terrein)
Z1/Z2 en al het springen naar ermelo.

mensen die mogen springen en dressuren in hoge klasses moeten dan maar kiezen Haha!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:40

vonneke schreef:
Mooie oplossing:

B/L1/L2/M1/M2 verenigingskampioenschappen in wanroij laten verrijden. (daar is toch ruimte zat en een mooi terrein)
Z1/Z2 en al het springen naar ermelo.

mensen die mogen springen en dressuren in hoge klasses moeten dan maar kiezen Haha!

was wanroij niet al een tijdje gesloten?

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:06

TeeGee schreef:
Ik vond het belachelijk dat er overal bordjes stond met: Hier niet losrijden en je vervolgens bijna onder een paard zat!

hahah Knipoog idd en dan ook nog schreeuwen 'kijk toch uit!' ,pff.

en ook springring (L&M pony's) geen geweldige bodem.

Voor de rest wel leuk evenement Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:08

Wanroij is verkocht wmaar wordt behouden voor de paardensport.

Als je het springen naar ERmelo haalt dan mogen ze ook eerst wel eens wat doen aan de bodem in de bijring, wat een schaatsbaan was dat zeg.

@ sophie kurk: waar wou je de viertallen dan laten rijden?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:29

antitaxandri schreef:
@cgj12, jij hebt wel wat goede ideeen, waarom schrijf je ook niet naar de P&S?

Het partij-blad laat geen kritiek toe.........

Ik meen me te herinneren dat er 2 jaar geleden al een (hoofd)redacteur (M/v) is opgestapt/uitgebonjourd.......
Maar ik kan het mishebben.

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:47

Ik wil alleen maar kwijt dat de bodem slecht/glad was puur door het weer.... We kunnen de organisatie nu wel gaan afkatten, maar die hebben ook geen invloed op de waterhoeveelheid die naar beneden is gekomen. Bij droger weer was de bodem ook beter...

En over dat losrijden..... tja er wordt veel aangedaan om het rijden voor de ringen te verminderen, maar wat er ook gedaan wordt, op de een of andere manier lukt het de ruiters toch... Bij de ponies was het helemaal een ramp, ik was er toen ook, echt dat er toen geen 'ongelukjes' zijn gebeurd.... Maar ja, ruiters zijn ook verantwoordelijk vind ik, achter de ringen was ruime gelegenheid om los te rijden, en als ze dan met z'n allen op een klein stukje met toeschouwers gaan rijden, kiezen ze er ook zelf voor.

Natuurlijk snap ik wel dat als je moet wachten bij de ring dat je dan niet terug gaat, maar in de buurt van de ring blijft. Dan zijn het over het algemeen nog minder ruiters.....