Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urielle schreef:Als hij opgericht beter loopt zou ik hem zo door de proef sturen. Ik zou er wel aan werken thuis om hem op verschillende hoogtes in te kunnen stellen maar ik neem aan dat je dat al doet.
Overigens kreeg ik in de B een enkele keer al op mijn protocol dat mijn paard meer opgericht moest
Goed dat ik dit topic lees, vanmiddag moet ik voor de eerste keer met een 4-jarige L1 starten, en ik vroeg me eigenlijk precies hetzelfde af
Bij mij was er ook nog wat spanning, waardoor er ook 'tegen de hand' op mijn protocollen stond. Maar doordat ik andere onderdelen wel weer heel netjes reed, heb ik vaak hoog in de 180 gereden (187 188 189).
).. Zette ik haar juist wat dieper in, zodat ze ook haar rug gaat gebruiken ipv wegdrukken. Hier heb ik nooit commentaar op gehad. gekke_koei schreef:ik heb in de L1 nog nooit gehoord dat mijn paard meer opgericht moest lopen. en verzameling is niet helemaal de bedoeling nog.
ik krijg vaker het commentaar datie meer voorwaarts moet. zeker in de galop omdat hij dan graag verzamelen wil. vind hij makkelijker.
er wordt immers geen verzameling gevraagd.
maar dan bedenk ik mezelf.. als hij alleen op die manier kan lopen.. wordt het danniet eens tijd om hem anders te trainen?? hij moet toch lekker laag en rond over de rug gereden kunnen worden?? hoe wil je anders los werken? gelijk kop erop en in de verzameling?
dat vraag ik me dan af.. als je thuis gewoon lekker gaat trainen aan een andere manier van rijden.. je hebt in de b niet voor niets zulke commentaren gekregen.