Niet starten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoeske

Niet starten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:19

Ik heb een probleem, ik zou Zondag een wedstrijd hebben maar mijn paard is niet goed en moet Maandag door de röntgen. Nu had ik voor het Heide Concours van 24 aug ook problemen, en met een dierenartsenverklaring te laten zien hoefde ik niet te betalen. Had zelfs een dag van tevoren gebeld dat ik niet starten! Nu mailde ik de vereniging van de wedstrijd van Zondag, en kreeg net een mail terug dat ik te laat was met afmelden en ik moet betalen, ongeacht de dierenartsenverklaring. Nu hoor ik van meerdere dat je niet hoeft te betalen mits je een verklaring heb. Wie heeft er ervaring mee?

Roxx

Re: Niet starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:20

Je moet gewoon betalen, ook met een dierenartsverklaring.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:22

Wat een raar iets. Bij de heide hoefde het niet!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:22

Dan zijn ze daar heel aardig voor je geweest. Volgens de regels moet je gewoon betalen.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:25

Van dat soort grapjes hou ik niet. Bij de een wel en de ander niet. Maarja zal niks anders opzitten. Maar aan de ene kant wel raar, ik vraag erook niet om. En als er iemand anders op mijn plaats kon starten hoefde ik niet te betalen. Nu zegt ze niemand te hebben, maar op startlijsten staat weer dat alles vol zit maar dat er door afmeldingen altijd mensen bij kunnen. Beetje raar.....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:28

De organiserende vereniging kan het toch ook niet helpen?

Sommige verenigingen accepteren een DAverklaring, maar dat hoeven ze niet te doen.
Na de sluitingsdatum moet je gewoon betalen.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 06-09-07 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:28

Idd wat Roxx zegt.

De ene vereniging is makkelijker dan de andere. Ze mogen je iig laten betalen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:29

Ik begrijp dat het niet leuk is. Ik heb laatst ook een serie wedstrijden moeten afzeggen en heb van ieder concours vrolijk een rekening gekregen. Ben je een aardig bedragje kwijt terwijl je helemaal niet hebt kunnen rijden, maar dat is nu éénmaal niet anders. Dat zijn de regels en daar heb je het als ruiter mee te doen. Ik zou in jouw geval maar gewoon blij zijn dat je die ene wedstrijd niet hebt hoeven betalen. Super coulant van ze!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:29

ik heb dat ook weleens gehad en bij mij werd ook gezegd met een geldige dierenarts verklaring met handtekening van dierenarts dat ik niet hoefde te betalen

misschien even op http://www.knhs.nl kijken in het reglement

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:31

In het vraagprogramma van bij alle wedstrijden staat; het inschrijfgeld vervalt na de sluitingsdatum ten alle tijde aan de organiserende vereniging.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:44

ik heb gevonden op de knhs site:

1. Deelnemers die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen deelnemen dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden, tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is aangegeven
2. Deelnemers die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen verschuldigd.
3. Deelnemers die zich niet of niet op de in dit artikel vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de wedstrijdtarievenlijst. De heffing wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS.
4.Deelnemers die zich niet, niet juist en/of na de sluitingstermijn van inschrijven afmelden, dienen het inschrijfgeld ( en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma is vermeld eventuele waarborgsommen, opslagen en/of stallinggeld) aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen.
5. Inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen op het inschrijfgeld, betaald door deelnemers die ingeschreven hebben maar niet gestart zijn, vervallen aan de wedstrijdgevende organisatie.
6. Bij inschrijvingen mag een waarborgsom conform het bedrag dat hiervoor is opgenomen in de wedstrijdtarievenlijst gevraagd worden. Dit bedrag dient te worden terug betaald als de deelnemer gestart is. Een wedstrijdgevende organisatie kan indien een deelnemer niet is gestart, bij gebleken overmacht- naar het oordeel van de wedstrijdgevende organisatie-besluiten de waarborgsom terug te betalen. Een waarborgsom dient- indien is voldaan aan de voorwaarden tot deelnemen-uiterlijk binnen vier weken na de wedstrijddatum te zijn terugbetaald.
7.Stallingkosten mogen per dag of dagdeel worden berekend, zoals opgenomen in het goedgekeurde vraagprogramma.

Zo dit was het hier kan je wel wat uit opmaken denk ik

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:44

Je moet gewoon betalen, maar soms zijn ze aardig voor je en hoeft het niet van de vereniging. Dat is dan mooi meegenomen, want ze kunnen het wel van je verlangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:46

Het is de regel dat je gewoon moet betalen.
Dat een vereniging zo aardig is om dat niet te laten doen dat kan. Maar wil niet zeggen dat een andere vereniging dat ook doet.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:49

snoeske schreef:
Van dat soort grapjes hou ik niet. Bij de een wel en de ander niet.

Ik zou juist heel blij zijn met dat grapje, want door dat grapje heb je vorige keer wel de inschrijfgeld teruggekregen!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:03

snoeske schreef:

Dan is het heel simpel. Betaal die andere vereniging gewoon alsnog. Je zit dan niet met bij de één wel betalen en bij de ander niet.
In de reglementen van de KNHS staat duidelijk dat je je inschrijfgeld kwijt bent na het verlopen van de inschrijftermijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:39

Kitty schreef:
snoeske schreef:

Dan is het heel simpel. Betaal die andere vereniging gewoon alsnog. Je zit dan niet met bij de één wel betalen en bij de ander niet.

Haha!

Oh sorry. Maar ik vond hem wel heel grappig. Het antwoord staat gewoon in de reglementen. Ik heb ook 1x gehad in Waspik dat ik niet hoefde te betalen nadat ik uitlegde dat ik een snotterend paard op stal had staan. Dat vond ik gewoon heel erg aardig. Je baalt zelf ook als je niet naar een wedstrijd kunt. Maar in de meeste gevallen ben je het gewoon kwijt, en dat is volgens de regels.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:45

Vorig jaar paard af moeten laten maken en van alle wedstrijden het inschrijfgeld netjes terug gekregen.

Afgelopen zomer een kreupel paard.
Van de 10 wedstrijden waarvoor ik mij op had gegeven maar bij 1 het geld moeten betalen.
Voor de rest altijd op tijd afgemeld per telefoon met het verhaal erbij.

Op één wedstrijd kreeg ik te horen dat ik niet hoefde te betalen mits ik volgend jaar meedoe.
Dus. 1 wedstrijd is volgend jaar al ingeschreven. Knipoog