na de ZZ / Z2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

na de ZZ / Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 07:41

Beste wedstrijdruiters,

Aangezien veel paarden tot de ZZ springen of Z2 dressuur worden gereden was ik benieuwd wat jullie doen met een paard dat dat niveau heeft gehaald.
Gaan jullie na deze klasse verder naar de hogere klasses?
Of stap je over naa een ander paard?
Ik ben erg benieuwd wat jullie zelf en met de paarden doen die deze klassen hebben bereikt.
Groetjes Judith

VlaHip

Re: na de ZZ / Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:20

Volgens mij gaat het meer om wat je leuk vind.
Vind jij het zelf leuk om opnieuw met een ander paard te beginnen,of om met dezelfde pony hoger te gaan?.

xx valerie

xxxfhxxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:56

ik denk zodra ik de z2 heb gehaald ik toch serieus ga kijken of mijn paard geschikt is voor de hogere niveaus, zoniet dan vind ik he took niet eerljk tegenover mijn paard om toch proberen daar winst te rijden en dan iedere keer met een K..... gevoel thuis te komen.

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:04

Het voordeel is dat je in het ZZ-licht kunt proberen of het lukt en zo niet dan kun je gewoon Z2 blijven rijden, of natuurlijk goed oefenen! Tong uitsteken
Tegen mij zeiden veel mensen dat ik het niet hoefde te proberen want daar werd zo goed gereden en mijn paard was niet goed genoeg en ik had zelf helemaal geen ervaring etc. Heb het toch geprobeerd en dat ging eigenlijk meteen vrij aardig. Ben nu net 2 keer Prix St George gestart, maar had de 2e keer wel 65,63%. Bloos
Vind het ook een ervaring die ze me niet meer af kunnen nemen. Misschien vind ik wel nooit meer een paad waarmee het zo klikt, wil nu gewoon zien hoe ver ik kan komen. Maar moet zeggen dat ik hoger dan de Inter 1 niet zal komen, maar daar ook nog 60% rijden lijkt me ook goed genoeg! Haha!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:06

Het voordeel is dat je in het ZZ-licht kunt proberen of het lukt en zo niet dan kun je gewoon Z2 blijven rijden, of natuurlijk goed oefenen! Tong uitsteken
Tegen mij zeiden veel mensen dat ik het niet hoefde te proberen want daar werd zo goed gereden en mijn paard was niet goed genoeg en ik had zelf helemaal geen ervaring etc. Heb het toch geprobeerd en dat ging eigenlijk meteen vrij aardig. Ben nu net 2 keer Prix St George gestart, maar had de 2e keer wel 65,63%. Bloos
Vind het ook een ervaring die ze me niet meer af kunnen nemen. Misschien vind ik wel nooit meer een paad waarmee het zo klikt, wil nu gewoon zien hoe ver ik kan komen. Maar moet zeggen dat ik hoger dan de Inter 1 niet zal komen, maar daar ook nog 60% rijden lijkt me ook goed genoeg! Haha!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:27

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:29

Mijn pony is Z springen geweest en had punten voor het ZZ.
Ze heeft de pony verkocht en die is met zijn andere eigenaar M springen geworden, nu is hij bij mij en gaan we binnenkort mischien een L oefenparcours springen Lachen

Zelf als ik wedstrijden ZOU gaan rijden dan uhmm zou ik gewoon stoppen denk ik en afentoe nog een sprongetje doen Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:01

Denise82 schreef:

hét ultieme bewijs dat je niet naar andere moet luisteren, maar je gevoel moet volgen toch? Haha! Super hoor!!

Ik ga nu M2 starten en het Z1 komt nu toch wel in de buurt... ik weet nog niet of ik door blijf gaan na het Z1, het paard is niet van mij, en ik weet niet hoe het allemaal gaat lopen.
Ik krijg namelijk ook in maart een jong diertje erbij.... ik zie wel wat de tijd brengt! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:14

Het zou bij mij van het paard afhangen. Van Wrangler denk ik dat hij capaciteiten heeft voor meer, dus als ik naar de Z2 kom met mijn beperkte capaciteiten dan probeer ik zeker verder te komen. Een paard dat met Z aan zijn top zit, zou ik verkopen aan iemand die een fijn leerpaard wel kan gebruiken en zelf weer verder gaan met een ander paard.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:22

Tsja tegen die tijd dat ik op dat niveau zit zou ik bekijken hoe het paard op dat moment is. Kan hij het aan? Heeft hij er de capaciteiten voor? Heb ik er de capaciteiten voor en alles wat er verder voor nodig is om verder te komen. Zoals het financiële gedeelte, het vervoer en of het haalbaar is.
Zoals het er nu aan toe gaat ga ik gewoon door totdat we echt helemaal vast zitten en we echt niet mer verder komen.
Ik rijd op een fries, dus of het ZZ haalbaar is, is op het moment even moeilijk te zeggen Clown Maar hij pakt tot nu toe alles heel goed en snel op en is zeer leergierig, Op wedstrijd is hij bijna altijd *klopt alvast af* werkwillig en doet hij altijd zijn best, is nooit schrikachtig en nooit vervelend. Voor nu een prima paard dus. We gaan eerst naar de Z toe, dan kijken hoe het gaat met de wissels, en tegen die tijd zien we wel weer. Lachen

Er zijn genoeg mensen die bijv. een fokstal hebben o.i.d en de paarde naar alleen naar de Z rijden om ze vervolgens te verkopen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 09:55

Mensen,
Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het leuk te horen hoe jullie er over denken.
Zelf dacht ik ook dat het natuurlijk afhankelijk is van paard en ruiter, maar sommigen hebben paarden met die capaciteit en verkopen ze dan toch.
Bedankt! Zelf moet ik nog maar die Z2 zien te halen (ben nog niet eens gestart!), dus ik heb nog tijd zat om te zien wat de mogelijkheden voor ons zijn tegen die tijd.
Veel succes met al jullie volgende wedstrijden!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:08

Ik zou het gewoon afwachten.
Zelf wou ik altijd graag wedstrijden rijden met m'n paardje, ongeacht niveau. Het is niet zo dat ik een bepaald doel had.

Nu iets meer dan 11 maanden later mogen we bijna Z starten, dat zou betekenen in 1 jaar van B naar Z.

Dus de kans is er dat ze het 'zwaardere' werk aan zou kunnen, komen we zo ver, ga ik het zeker proberen!! Maar luister wel goed naar mijn paard, lukt het, is het een droom die uitkomt. Lukt het niet, ben ik erg trots tot waar we gekomen zijn!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:36

Kaitlin schreef:
Ik zou het gewoon afwachten.
Zelf wou ik altijd graag wedstrijden rijden met m'n paardje, ongeacht niveau. Het is niet zo dat ik een bepaald doel had.

Nu iets meer dan 11 maanden later mogen we bijna Z starten, dat zou betekenen in 1 jaar van B naar Z.

Dus de kans is er dat ze het 'zwaardere' werk aan zou kunnen, komen we zo ver, ga ik het zeker proberen!! Maar luister wel goed naar mijn paard, lukt het, is het een droom die uitkomt. Lukt het niet, ben ik erg trots tot waar we gekomen zijn!

Ik in 5 mdn naar het M2... Lachen En dan hoogstens 2 x per mdn wedstrijd.. ook niet slecht vind ik.
maar het belangrijkste is dat mijn paard er plezier in blijft houden.. dus ik hou het op een laag pitje, niet ieder weekend op wedstrijd.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:38

meeste mensen verkopen hun paard

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:40

Kijken wta het paard aan kan..

Kan hij het hogere werk aan dan zou ik doorrijden..
Kan hij dat niet.. verkopen en met een nieuw (jong) paard beginnen..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:48

dat ligt aan je zelf. Welke ambitie heb je? Zelf heb ik weinig wedstrijd ambitie. Ik mezelf echt als een recreatieve wedstrijd ruiter. Dus mocht ik ooit in het Z terecht komen zal ik daar wel blijven. Ik ga niet elke 2 week op concours en we springen er in onze ''vrije'' tijd ook lekker. Dit paard zal ook niet meer weg gaan. Ik heb ernorm veel plezier aan hem en hij is ook lekker tevreden. Ach en als het op het wedstrijd terrein niet, wil gaan we lekker thuis verder hobbelen. Lekker in het bos en over het hout heeb huppen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:52

Als ik ooit zo hoog kom peins ik er echter niet over mijn maatje te verkopen, omdat hij dat niet kan!
Dan maar geen wedstrijden Bloos
maargoed ik ben ook geen fanatiek wedstrijdruiter Bloos Tong uitsteken

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:54

Unieta mag naar de Z, mijn doel met haar is het sportpredikaat. Dan vind ik het voldoende en mag ze de fokkerij in.
Het doel met Toppie is ook de Z, daarna zie ik wel weer. Maar de kans dat hij dan weggaat is groot. Hij zou mischien wel meer kunnen maar weet zelf niet of ik daar wel zin in heb. Bovendien is het een ruin dus fokken gaat een beetje moeilijk. En hem met pensioen doen vind ik te vroeg voor hem. Ik hoop dan dat hij een goed leerpaard voor iemand wordt.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:38

Ik ben met mijn paard Z2 dressuur en ga in oktober beginnen met de junioren wedstrijden. Verder stop ik ook niet bij het Z2 en ga verder naar de subtop.

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:37

de overgang van z2 naar zzlicht is best groot, niet qua oefeningen maar de jury is strenger en het niveau veel hoger. Je kunt élk paard naar de z rijden maar dáárna begint het pas moeilijk te worden en niet elk paard kan dat. dus daarom is het vaak slimmer om het paard te verkopen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:47

Proberen kan altijd denk ik dan maar..
Vind het voorbeeld van denise82 dan ook heel erg mooi! Lachen

Ik rijd nu Z1, bijna de punten voor het Z2.. Maar probeer gewoon verder te gaan..
je weet het niet tot je het probeert..

Denk idd dat je wel reeel moet blijven tegenover jezelf en je paard.. Als 1 van beide, of zelfs beide het niet kunnen, het niet wil, niet lukt, geen zin meer heeft of wat dan ook..

Maar voorlopig blijf ik optimistisch en trainen we lekker verder!
Hangt er idd ook mee samen hoe graag je wil, hoeveel ambitie je hebt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:00

Ik zou ook kijken waar we beiden terecht komen. Mijn merrie is al eens Z1 geweest, dus als ik haar heel kan houden moet zij het vast nog eens kunnen halen en hoop ik dat ik het ook haal. Komen we niet verder omdat bepaalde onderdelen niet lukken, door mij of door haar dan rijd ik verder voor mijn plezier en probeer dat te doen wat we wel kunnen leren. Dan maar geen hogere wedstrijden. Het is dan wel leuk om een ander jong paard erbij te rijden en te kijken of je daarmee weer minstens net zo ver, of liever nog verder kunt komen...

Als we de Z2 goed zouden doen zou ik het wel de uitdaging vinden verder te trainen voor het hogere niveau, maar of ik daar (regelmatig) in zou starten hangt van meer/ en ook andere dingen af...

osiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:15

Dat aan de capaciteit van de ruiter en/of het paard.
Doe wat je kan en of leuk vind.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:02

osiris schreef:
Dat aan de capaciteit van de ruiter en/of het paard.

En aan je ambitie.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:06

En je de mogelijkheden hebt om ver te reizen voor concoursen.

En de middelen: goede lessen (en dus centjes Knipoog )