Kloppen deze kosten? (inschrijven,lidmaatschap,startkaart en

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Kloppen deze kosten? (inschrijven,lidmaatschap,startkaart en

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 12:56

Ik ben her en der aan het rondkijken waar ik mij in laat schrijven bij een vereniging.
De volgende vaste kosten die hierbij komen kijken zijn:

Lidmaatschap vereniging: €11,50 (degene die ik op het oog heb, LR & PC De Ronde Venen)
Afdracht KNHS 1e rijdend lid: €40,50
Startkaart paarden: €39,75

Nu is er 1 vereniging die mij de volgende kosten opgeeft:

Entreegeld paard: €21,50
Entreegeld persoon: €3,00

Zij vertelde mij dat je dit moet betalen als je niet bekend bent bij de KNHS. Alle andere verenigingen hebben mij dit niet verteld. Nu vraag ik me dus af of dit klopt. Weet iemand hoe het zit? Buiten de startcoupons hoef ik toch niet meer te betalen op het gebied van inschrijvingen?

zazoeyou

Re: Kloppen deze kosten? (inschrijven,lidmaatschap,startkaart en

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:37

Lidmaatschap vereniging €25
Startkaart €39,75
Registratiekosten KNHS €21,75
Blad P&S (paard en sport) €27

Coupons € 16,50 (16stuks per vel)x 3=
Administratiekosten €2,75

Totaal : 132,75 per jaar MAAR ik moet altijd wel coupons bijkopen,, ik rij 2x per maand SOMS 3x per maand 2 proeven,, dus ik koop meestal 3 velletjes voor 1 jaar = 3x 16,50 maar wat je eraan overhoud is volgend jaar ook nog geldig Vork

Dus 165,75 per jaar inclusief die 3 vel coupons Pling (= wat ik betaal)

Tja,, en dan komen de diesel/benzine kosten er nog bij,,en inschrijfgeld etc,, dure hobby dus Haha!

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:39

Ik betaal iets van 220€ per jaar, die bedragen van jullie zijn niks Haha!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:05

snoeske schreef:
Ik betaal iets van 220€ per jaar, die bedragen van jullie zijn niks Haha!

nou het hoeft voor mij geen wedstrijd te worden wie het meest betaald hoor Knipoog het is allemaal al duur genoeg!

Maar snapt iemand dat van die inschrijfkosten paard en persoon? Daar ging het mij om.. Zij zeggen dat je dat ook nog moet betalen naast de knhs 40 euro.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:16

dat staat bij de vereniging waar ik lid van ben geworden, idd stond het er bij een andere vereniging niet bij..

KNHS contributie 2007
Eerste lid landelijke rijvereniging paard(LR) KNHS € 40.50
Registratiekosten fed. nieuw paard € 21.50
Registratiekosten persoon (eenmalig) € 3.00

nu zat ik wel te denken dat die registratiekosten nieuw paard ms zijn wanneer je met een ander paard (ook) wedstrijden wilt gaan rijden? maar heb hierop nog geen antwoord gehad van mijn vereniging. iig weet ik dat het een duur grapje gaat worden Tong uitsteken
(en wat is jou vereniging goedkoop in zn lidmaandschap!!)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:19

Die entreegelden zijn voor personen en paarden die niet bekend zijn bij de KNHS, dus als het paard en jij beide nog nooit op concours zijn geweest moet je dat erbij betalen.
Als je al eerder een startkaart hebt gehad of het paard heeft al eerder een startkaart gehad hoeft het dus niet.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:25

Ik zou het eerste jaar alleen al aan de vereniging bijna 300 euro kwijt zijn. Entreegeld 1e jaar is al 90 euro. Daarbij komt het lidmaatschap en de paard en sport. (Wat op zicht niet verplicht is)Als ik dan ook nog wedsrtijden zou gaan willen rijden en een startkaart en coupons zou moeten kopen kom ik dus op wel 500 euro bijna poeh!!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:25

geld dat dan ook voor iemand met een ruiterbewijs? want ben dan dus wel 'bekend' bij de knhs, heb alleen nog nooit wedstrijden gereden..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:26

ja ik betaal ook onwijs veel, veelste veel.
Dus dit is ook mijn laatste jaar bij deze vereniging (275 euro armer zonder les)

Tjs, ontopic dat van anneliesdj klinkt aannemelijk!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:28

Futurefox schreef:
Ik zou het eerste jaar alleen al aan de vereniging bijna 300 euro kwijt zijn. Entreegeld 1e jaar is al 90 euro. Daarbij komt het lidmaatschap en de paard en sport. (Wat op zicht niet verplicht is)Als ik dan ook nog wedsrtijden zou gaan willen rijden en een startkaart en coupons zou moeten kopen kom ik dus op wel 500 euro bijna poeh!!!

Leuk he, wedstrijden! Haha! Haha!

Ik heb wel een jaarafrekeningen gehad van 1000 euro, was wel voor twee paarden, maar daar wordt je ook niet vrolijk van

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:30

Futurefox schreef:

Bij de meeste verenigingen kun je ook terecht als niet-rijdend lid, scheelt al aardig in de kosten. De paardensport kost ook een vermogen, als die je niet intresseert zou ik hem ook achterwege laten.

@boeflover; Of dit ook geldt voor iemand die zijn ruiterbewijs heeft gehaald weet ik niet, vraag het eens bij je vereniging, daar weten ze het wel.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:33

Daarom ben ik ook niet van plan ze te gaan rijden hihi Ben al blij dat ik zo mn paardje kan betalen en geef ik het geld liever uit aan de eventueele DA kosten....Voor dat geld heb ik dan ook nog prima prive les....Moet er eerlijk gezegt niet aan denken zo'n hele dag onderweg....Heb maar om het weekend vrij dus ben al blij met mn vrije weekend....Respect voor iedereen die al die moeite wel neemt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:38

je moet het gewoon eens doen ben je zo verslaafd!

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:48

haha ja mischien wel idd....maar ik denk dat die verslaving dan boven mn budget gaat en ben net begonnen met mn paardje. Ik kan me wel voorstellen als je zo hard aan het trainen bent je dan resultaat wilt zien in die wedstrijden. Mijn onzekerheid zal er mischien ook meer meer te maken hebben dan geld nog denk ik. Ik dacht er ook makkelijk over maar nu ik zelf aan het dresuren geslagen ben...paardrijden is echt onderschat als hobby...Maar dat het een dure sport is is een feit...

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:49

Bel de khns gewoon even en vraag hoe het zit weet je van hun in iedergeval hoe veel het kost. Bij de ene vereniging en de andere zit best wel verschil je moet gewoon even goed na vragen hoe of wat er bij een vereniging betaald word. Er zijn ook verenigingen waar je als niet lessend lid evt met korting bij de vereniging mag. Vaak zitten de kosten in wat de vereniging voor je doet bv bij ons hoef je alleen maar je coupon en wedstrijd op te geven en dan regelen zij de inschrijving ed, maar bij een ander moet je alles weer zelf doen. Vragen staat vrij en er zit best wel verschil tussen kijk wat je wilt met of zonder les wil je alles zelf regelen ed en beslis dan pas als ik jou was want zoals je al zegt het is al duur genoeg. Veel sucses