Hoe kan ik achter de sportgeschiedenis komen van import paar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silverbrumby

Hoe kan ik achter de sportgeschiedenis komen van import paar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 09:54

voor de vraag zie titel.. Hoe kan ik achter de sportgeschiedenis komen van een Import paard ( duitsland)?
Of wel het verleden? kan iemand me helpen, of is dit onmogelijk te achterhalen?

daNiielle_

Re: Hoe kan ik achter de sportgeschiedenis komen van import paar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:01

Ik heb een keer een fotoreading laten doen door iemand, daar heb ik erg veel aan gehad, ze had mij verteld waar het paard eerder stond etc. misschien is dat een idee?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:03

dan moet je de duitse paardensport bond even contacteren,
er zitten hier vast wel bokkers die in dld wonen en starten,
dld heeft net zoiets als de knhs bij ons.
wellicht alleen dan wel wat beter georganiseerd .... sorry kon het niet laten

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:06

Ik weet toch verder geen nummer van startkaarten ofzo.
Oke welke bokker uit duitsland kan me helpen Haha!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:08

daNiielle_ schreef:
Ik heb een keer een fotoreading laten doen door iemand, daar heb ik erg veel aan gehad, ze had mij verteld waar het paard eerder stond etc. misschien is dat een idee?

weet dat die uit duitsland komt en daar in sport heeft gelopen ( tenminste dat zegt de vorige eigenaar, dus dan nemen we dat aan), dus of ik dan daaraan zoveel heb, en wie is erin te vertrouwen ze kunnen ook zo maar wat zeggen ?!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:37

ik neem aan dat je een paspoort heb met chipnummer?
aan de hand daarvan kun je eea opvragen

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:48

hij is in nederland gechipt Knipoog dus daar kunnen ze in duitsland niets mee neem ik aan. en er staat wel levensnummer op het duiste papier, maar er is een nederlands blanco nrps papoort bij, dus dat vind ik wel vreemd..?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:04

dan zal hij papierloos zijn geweest toen hij geimporteerd werd.
ik vrees dat je zo dus nergens iets zal kunnen achterhalen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:07

silverbrumby schreef:
daNiielle_ schreef:

weet dat die uit duitsland komt en daar in sport heeft gelopen ( tenminste dat zegt de vorige eigenaar, dus dan nemen we dat aan), dus of ik dan daaraan zoveel heb, en wie is erin te vertrouwen ze kunnen ook zo maar wat zeggen ?!

daar heb je gelijk in Ja
maar mijn paard kwam ook van net buiten nederland, en bij mij had ze het wel goed.
succes verder met zoeken Lachen

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 11:14

crossmonster schreef:
dan zal hij papierloos zijn geweest toen hij geimporteerd werd.
ik vrees dat je zo dus nergens iets zal kunnen achterhalen

neee, gewoon duits papier van westfalen stamboek. daar staat het levensnnummer ook wel op. maar het rare is dat roze duits papier is er en een blanco nrps paspoort. hij is in nderland gechipt.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:04

Dan is waarschijnlijk het duitse paspoort ergens zoekgeraakt en is er een nieuw paspoort bijgekomen. Ik heb een hannoveraanse merrie en die is ook pas in nederland gechipt, omdat er in duitsland dus nog niet verplicht gechipt word! Ik heb dus nu problemen omdat de chipsticker niet gestempeld is door betreffende DA en ik zonder geen startkaart kan aanvragen. Volgens de KNHS moet het hannoveraanse stamboek nu die sticker stempelen, maar die willen dat niet omdat chippen in Dld. niet verplicht is... Ik word hier af en toe zo moe van...
En dan had ik nog geluk dat ik mijn paard gekocht heb toen ze nog geen 3 jaar oud was, anders was ik volgens de KNHS verplicht geweest om de sportresultaten in Dld op te vragen en mee te sturen voor ik een startkaart kon aanvragen. Ik weet niet hoe oud je paard is en of je een startkaart wilt aanvragen maar anders krijg je hier misschien ook nog problemen mee.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 22:23

nee het duitse paspoort is ook niet zoekgeraakt denken wij, want het roze papier is er immers wel bij. Nee, duitsland werkt niet met de chip, maar wel al jaren met paspoorten Knipoog
Een duitser krijgt ook pas ene naam als ie op de keuring of sport is geweest, staat ook inderdaad een naam op, alleen een andere als op zn nederlandse paspoort. Brandmerk e.d klopt wel met zn papier, dus ik neem aan dat het wel het juiste paard betreft. Er wordt immers zoveel aangeklooid met die papieren cq.chip en dergelijke, soms zo slim dat waarschijnlijk een leek erin dat nooit zal zien. En ja we hebben het vaker meegemaakt, maar dat was wel echt een complete warboeltje.. bleek om slachter te gaan vanuit duitsland.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:44

Hoe heet het paard en wat is de naam van de vader?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:33

Via het levensnummer kun je via de Duitse sportbond de gegevens achterhalen. Indien het paard in het verleden in Duitsland is uitgebracht (meen meer dan 3 jaar terug) vragen ze daar een vergoeding voor.

Ik heb ook een paard gekocht, waarvan ik het sportverleden niet wist. Blijkt nu dat op basis van de gegevens die ik in Duitsland heb opgevraagd, de KNHS hem ingeschaald heeft op ZZ springen en Z samengesteld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 05:47

Ik heb ook contact opgenomen met de Deutsche Reiterliche Vereinigung: http://www.pferd-aktuell.de/ Op basis van de naam en de afstamming kunnen ze je precies de sportresultaten van je paard vertellen.
Op de Equitana heb ik zelfs nog eens een uitdraai laten maken bij een stand van hen.
Op het Westfaler-papier van mijn paard staat: eingetragen + een sportnaam erbij.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:44

Fitzroy schreef:
Ik heb ook contact opgenomen met de Deutsche Reiterliche Vereinigung: http://www.pferd-aktuell.de/ Op basis van de naam en de afstamming kunnen ze je precies de sportresultaten van je paard vertellen.
Op de Equitana heb ik zelfs nog eens een uitdraai laten maken bij een stand van hen.
Op het Westfaler-papier van mijn paard staat: eingetragen + een sportnaam erbij.

ja dat klopt dat hebben we gezien, eigetragen blabla en de naam.
en hij heeft ook zeker wel sport gelopen in duitsland, maar dat met t paspoort e.d is zo vreemd, ook geen exportpapieren e.d straks hebben we weer te maken met een afgekeurd dier ofzo..

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:29

.