dressuurwedstrijden in Nederland vanuit Belgie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

dressuurwedstrijden in Nederland vanuit Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:17

Ik rijd dressuurwedstrijden in Belgie,bij de VOR(regionale organisatie).
Bij ons is het systeem een beetje ingewikkeld,vrij lang om uit te leggen.Maar ik heb met mijn vorige paard L niveau gereden(is M in nederland denk ik),en wil nu een jonge starten,en moet dus gelijk E proeven rijden.Echt moeilijk zijn die niet,maar daar zit wel gelijk een keertwending om de voorhand in,wat toch al moeilijk genoeg is voor een jong paard.
Nu zou ik graag weten wat ongeveer in de B proeven in nederland zit,kan ik die proeven ergens opvragen ofzo?En of het mogelijk is als belg in Nederland te komen meerijden?En of ik mij daar ergens voor moet aansluiten.In Belgie kan je tijdens het winterseizoen zonder licentie starten,kan dat in nederland ook?

Urielle

Re: dressuurwedstrijden in Nederland vanuit Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:26

De proeven kun je downloaden op de website van de KNHS www.knhs.nl onder downloads. In de B rij je arbeidsstap, arbeidsdraf en arbeidsgalop, enkele passen middendraf, grote voltes, gebroken lijnen, afwenden en op het einde halthouden. Stelt niet echt veel voor dus, maar de basis moet wel voor elkaar zijn.
Je mag als Belg in Nederland starten, dan moet je lid worden van een vereniging en een startkaart bij de KNHS aanvragen. Je moet wel kiezen, officieel mag je niet EN in Belgie EN in Nederland starten (ja, er zijn er genoeg die dat wel doen natuurlijk maar officieel mag het niet Clown ). Je kunt niet in het winterseizoen zonder startkaart rijden, want in de KNHS is het winterseizoen ook gewoon officieel, dus je hebt een startkaart nodig.