moeders en zenuwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melkbus

moeders en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:42

Zijn er meer moeders die kinderen met pony's/paarden hebben die bloednerveus worden als hun kroost pony rijd. Ik krijg regelmatig een hartverzakking als de pony van mijn dochter raar doet. Ze gaat nu ook springlessen volgen en papa mag mee want ik ben op van de zenuwen alleen al de gedachte eraan. Het is niet dat ik haar niet vertrouw want ze zit als een huis en kan echt wel ponyrijden. Ik ben alleen erg bang dat ze een keer verkeerd valt en voor de gevolgen hiervan. Ben ik de enige of zijn er meer moeders/vaders die hun kind de hobby gunnen maar (plaatsvervangend) zenuwachtig zijn.

Steffiee

Re: moeders en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:02

Ik ben zelf geen moeder Clown
Maar mijn moeder heeft dat ook:P
Die zit altijd: zelf rustig he, en praaaateeenn, jaa zelfrustig blijf maar met hem praaaaten en goed eraan rijden, en blijf voooral zelf rustig, en zo nog even door:P
Maar we rijden nu al wat langer, en het is al wel wat minder geworden Tong uitsteken

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 10:07

Ik probeer het zo min mogelijk te laten blijken aan m'n dochter maar soms moet ik inderdaad mijn tong inslikken. Maar ik begrijp dat het beter wordt na verloop van tijd!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:09

Mijn moeder had dat vroeger ook... als ik ging springen dan had ze 112 al ingetoetst en hoefde alleen op 'bellen' te drukken zo'n beetje. Maar inmiddels ziet ze wat voor feeling ik voor paarden heb en dat ik zelf heel goed kan inschatten wat wel of niet gevaarlijk is. Bv een paard dat bij bijna iedereen er zonder reden vandoor gaat maar bij mij niets doen en hooguit van schrik 2 sprongen opzij maakt. VOoral bij dat paard heeft mama wel geleerd dat ik er goed mee om kan gaan want ik ben er ook en keer na 5 minuten weer afgestapt omdat de zenuwen van m'n moeder oversloegen op dat paard en ik het gewoon te gevaarlijk vond. Sinds die dag is het ontzettend veel beter geworden en dat is heel fijn! Haha!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:10

Mijn dochter rijdt nog niet intensief met paarden maar hoopt wel dat ze die passie krijgt............maar ik kan me voorstellen dat je de gevaren ziet als ze aan het rijden is en zo'n val kan gepaard gaan met lelijke blessures.
Kan je gevoel helemaal begrijpen Pling

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:12

Lachen bij mij is het juist heel anders. Mijn moeder spoorde me vroeger juist altijd aan.
En een half jaar geleden ook nog. Toen ik voor het eerst met Kapi ging springen was het: kom je kan het en je kan hoger....

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:20

Ik herken dat hoor. Mijn dochter en ik hebben samen een paard, maar bij haar ben ik extra voorzichtig. Overal bemoeide ik me mee uit overbezorgdheid. Boos! Gelukkig heeft mijn dametje mij dat aardig afgeleerd. En hou ik nu zoveel mogelijk mijn mond. Maar ik blijf het spannend vinden, hoewel alles prima oplost en ook nog een leuk kan rijden. Maar ja, je bent ook niet voor niets moeder.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 10:28

Het is zo'n dubbel gevoel, aan de ene kant ben ik vreselijk trots op mijn meisje en op de pony en aan de ander kant zo akelig bang dat er iets ernstigs gebeurt. Bovendien wil ik dit niet aan haar laten merken. Dus meestal sta ik met het zweet in de handen te vertellen dat het zo goed is dat ze 90 cm. heeft gesprongen maaaaar dat ze wel voorzichtig moet zijn enz.
Mijn dochter is 11 jaar misschien speelt dat ook wel mee en wordt het beter naarmate ze ouder wordt.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:48

Tja, mijn moeder had dat eerst ook heel erg (was vroeger ook erg bang voor paarden) en opzich kan ik het wel begrijpen, want er rijden bij mij een paar meiden in de bak en als daar wat gebeurd wordt ik zenuwachtig, terwijl paarden onder mijn kont bijna alles mogen doen.

Maaruh: ik weet niet of je dochter al met bodyprotector rijdt, maar misschien kan je die aanschaffen om je gevoel over het verkeerde vallen wat te verzachten?

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 13:03

Goed idee Judje, we gaan dit weekend direct op pad!! Ben wel altijd heel streng over het rijden met cap. Dank je voor de tip.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:08

Uh, ik ben zelf geen moeder. Maar mijn moeder vind het altijd wel grappig als m'n paard raar doet, ze weet dat ik het wel aankan zegt ze altijd. Clown Wel is ze heel streng over met cap rijden, ik mag in m'n casual outfit op m'n paard gaan zitten, als ik die cap maar op m'n hoofd zet. Vork
Denk dat het wel meehelpt dat m'n moeder zelf ook heel veel met paarden heeft, ik ken ook moeders die een hartverzakking krijgen als het paard alleen maar een klein bokje geeft. Clown

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:14

Mn moeder heeft zelf vroeger ook paard gereden, wil nu weer oppakken. Maar tijdje geleden, toen ik actief meedeed met onderlinge wedstrijden, dan met springen. Mn moeder stond dan in de kantine voor de bak.. Ze dook helemaal weg toen ik aan de beurt was... Ja ik was zo vaak gevallen met springen... Ze werd steeds boos (uit bezorgheid) op mij als ik eraf was gevallen. Ik zat op een paard die ook lomp sprong, dat vond ik een uitdaging.. Nu ik een eigen paard heb, is ze minder angstig geworden..

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 13:30

Ik heb zelf eerder ook jaren paardgereden vond het fantastisch, rengalop over de bospaden niets was te gek. Ik vind paarden nog steeds geweldig, ben ook niet bang voor paarden. Vindt het ook helemaal niet erg om een hele zaterdag naar een wedstrijd te gaan. Maar ben er destijds zelf ook eens afgevallen met m'n hoofd op een paaltje dus ik weet wat de risico's zijn (voel me terplekke oud worden). Ik ken echter ook nog het gevoel dat bij paardrijden hoort en dat wil ik haar niet ontnemen. Gelukkig ben ik niet de enige mama zo blijkt nu.

@ patbelle - ik heb het zelf ook een poosje weer geprobeert maar ben me te goed bewust van de risico's helaas dus ben maar weer gestopt.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:31

mijn moeder heeft uberhaupt niets met paarden, ze vind ze gewoon hartstikke eng. dus uiteraard vind ze het ook eng als ik rijd, ook al is hij hartstikke braaf... maar dat is nu al een stuk beter, en ze heeft hem laatst zelfs geaaid! dat was al een hele vooruitgang Tong uitsteken

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:34

Ik zelf heb ook nog geen kinderen, maar mijn moeder doet dat ook altijd. Echt irritant.
Ze is als de dood voor paarden, maar gaat altijd mee op concours. Erg lief dat ze me komt supporten, maar om telkens het gezuer aan te horen, doe je voorzichtig, blijven praten, niet achterlangs het paard lopen enz enz. is wel eens irritant, ook al bedoeld ze het goed..

Gelukkig gaat het vooruit, ze heeft 1 keer in uiterste nood mijn paard vastgehouden op concours.. en ook geaaid..

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 13:40

Helaas horen moeders irritant te zijn Knipoog - krijg je automatisch mee bij de geboorte van je eerste kind. Vind het wel heel dapper van je moeder dat ze het toch maar doet.
Mijn oudste zoon vind het hoofdstel vasthouden al eng en dan heeft de pony hem niet eens om ...

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:42

Ik weet dat het erbij hoort, en het is alleen maar bezorgdheid, en de controle proberen te houden over je kind, (iig dat denk ik Tong uitsteken )
haha, wat apart dat het hoofdstel vasthouden al eng is..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:46

Ik hou mijn hart ook vast als ik mijn dochter weer eens gelanceerd zie worden...
Wij 'delen' een pony maar omdat het diertje nog wat jong is (en ik te zwaar Clown ) rijdt alleen mijn dochter erop. Dat ging heel goed maar nu begint de pony te puberen en valt mijn dochter er wat vaker af.
Vreselijk vind ik dat....Vorige week is ze er zo hard afgevallen dat het me verbaasde dat ze niks had gebroken. Het is een gevaarlijke hobby en als ik zelf niet zou rijden had ik haar ook eerder van paardrijden afgehaald denk ik. Nou is onze pony wel heel rustig voor zijn leeftijd hoor! Niet dat iedereen nu denkt dat ik onverantwoord bezig ben!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:53

Ik ben zelf geen moeder maar ken het verhaal van de andere kant.
Als ik vroeger springwedstrijd had en mijn pony kwam niet goed uit of weigerde, dan hoorde ik altijd gruwelijk vloeken "ergens" langs de bak. Wist dan meteen waar mijn moeder stond Haha!
Daar stond tegenover dat als ik won, ik een ontzettend blij "joehoeeeeeeee" hoorde Clown
Dus ja, ik denk dat het heel normaal is dat moeders ontzettend meeleven, en af en toe hun hart vasthouden Tong uitsteken