wanneer met wedstrijden starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vienna1

wanneer met wedstrijden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 21:58

hallo, ik ben nieuw hier op het forum en ik hoop dan ook dat ik dit bericht goed plaats !
anders hoor ik het graag.
Ik zou graag willen weten wanneer je kunt gaan starten met dressuur wedstrijden.

xx_Irisje

Re: wanneer met wedstrijden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:02

hangt er van af wat je doel is Knipoog

als je controle het over je paard in alle 3 de gangen en je gewoon netjes en proef kan rondsturen (dus ook op vreemd terrein! zorgt voor wat extra spanning!) zou je kunnen beginnen..

als je ook beetje in de punten wilt rijden, zal je paard toch wel richting de nageeflijkheid moeten zijn, kunnen schakelen in alle 3 de gangen en heel fijn rond te sturen zijn.

overleg eens met je intructie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:39

xx_Irisje schreef:
hangt er van af wat je doel is Knipoog

als je controle het over je paard in alle 3 de gangen en je gewoon netjes en proef kan rondsturen (dus ook op vreemd terrein! zorgt voor wat extra spanning!) zou je kunnen beginnen..

als je ook beetje in de punten wilt rijden, zal je paard toch wel richting de nageeflijkheid moeten zijn, kunnen schakelen in alle 3 de gangen en heel fijn rond te sturen zijn.

overleg eens met je intructie.

Inderdaad. Ja Ja

Je kunt ook eens het proefje oefenen met je instructrise da kun je samen even kijken naar de heikel punten!
En ze kan eventueel vertellen of het enigzins winstpuntwaardig was!

vienna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 12:46

hee daantje dat is eigenlijk wel een goed idee ! heb net een andere instructrice zal het haar eens vragen. Mijn bedoeling voor de wedstrijden is eigenijk om te toetsen hoe wij het doen en voor de fun. Ook als stimulans vind ik wedstrijden wel leuk het geeft je meer een doel waar je voor traint
bedankt voor jullie antwoorden

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:44

Mijn instructeur zegt altijd als je wedstrijden wilt gaan rijden moet je het volgende niveau eigelijk ook al kunnen:P.. en gewoon het proefje rijden en kijken of je het goed vind gaan

LinDug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 06:56

Wanneer je je paard in drie gangen mooi aan het lopen hebt, en hij goed gehoorzaam is aan het been, kan je een proef oefenen, wanneer dit goed gaat kan je in overleg met je instructeur bepalen of jullie er klaar voor zijn.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:09

als alles goed gaat en je je paard onder controle heb
eigelijk vind ik zelf ga eerst is een onderling proefje rijden zonder startkaart bij de manege of een club kan je eerst is kijken hoe het daar gaat en wat de jury er van vindt vindt ik zelf altijd prettig om te beginnen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:38

je kunt gaan starten wanneer je daar zin in hebt. Of het nuttig is, dat is wat anders.... Wil je meedoen om de winst? of voor de ervaring van jou en/of je paard en maken de uiteindelijke punten nog niet zoveel uit???

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:43

Ik had hier ook last van. Ik zat ook heel erg te twijfelen zal ik wel of niet gaan starten. Ik heb inderdaad ook eerst een proefje geoefend en dat ging goed. Toch voor de zekerheid gaan we ook nog een keer onderling starten dan ben je op vreemd terrein en gebruik je het eigelijk puur als test.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:49

_angela_ schreef:
je kunt gaan starten wanneer je daar zin in hebt. Of het nuttig is, dat is wat anders.... Wil je meedoen om de winst? of voor de ervaring van jou en/of je paard en maken de uiteindelijke punten nog niet zoveel uit???

Daar ben ik het mee eens.
Aangezien je een startkaart toch voor een heel jaar betaald (behalve als je na 1-10 in laat gaan) wil ik rond april met mijn dan net 4jarige gaan starten.
Maar: in het begin wil ik 1 keer starten, dan 2 maand niet om te oefenen (zo hoor je ook wat de jury wil dat je oefent) en dan gewoon 1 x per maand ongeveer.
Ook vind ik het erg belangrijk dat je ook een jong paard leert om te gaan met andere situaties. Bijv: ga bij een paar verschillende maneges een les rijden of daar in de bak rijden en misschien kan je dat ook wel bij een vriendin in de wei of in de bak.
Zo kan je voordat je met een wedstrijd begint kijken hoe je paard reageert op vreemde situaties.
Ook heb ik wel eens gehoord dat een meissie met haar paard naar een wedstrijd ging alleen om los te rijden, om zo ook het paard kennis te laten maken met het 'wedstrijdterrein'.