hoofdhouding B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

hoofdhouding B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 21:42

ik ga mijn nieuwe fries voor het eerst starten in de B, nu vroeg ik mij af of een paard opgericht met het neusje eruit mag lopen, of persee heel rond lang en laag? inprincipe kan ze allebei, en is ze ook goed nagefelijk. halsstrekken kan ze bijv ook prima. maar ik vroeg me af hoe ze het willen zien in de klasse B dressuur

groetjes lotte

xx_Irisje

Re: hoofdhouding B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:13

ze willen een fijn ontspannen paard zien, dus focus je niet op de houdng maar op het ontspannen en voorwaartse paard.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:15

'gewoon' op de loodlijn..vw-nw
oprichting is nog helemaal niet aan de orde.. te diep is ook nog geen ramp hoor!

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:02

ik ben het helemaal met xx_irisje eens!!

te diep is namelijk wel een ramp! want op mijn protecol heeft het vaak genoeg gestaan!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:04

ze zetten idd het er wel op als ie te diep loopt, ze rekenen je er nog niet echt op af.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:09

In de B en L wordt een horizontaal evenwicht verwacht. Dus niet op de voorhand maar het hoeft ook niet heel erg opgericht te zijn.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:09

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:11

idd hele mooi voorbeeld.
als je paard zoals die laatste foto in het b rondloopt, zijn de meeste jury's al heel blij met je!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:44

ik kan mijn fries al steeds meer helemaal laag over de rug laten lopen, dus ook echt neus opde knieeen. en met indraven doe ik dit ook. maar ik vind het geen fijne houding voor de 'training' dus op een gegeven moment pak ik haar op, ga ik doorzitten (helaas in de B ook alleen maar lichtrijden) en dan krijgt ze een bepaalde 'zweef' heel raar te omschrijven. maar dan is ze heel licht in mijn hand neusje er een beetje uit, en krijgt ze alsware veerkrachtige gangen. maar ik denk dat ik zelf moet gaan zien aan de hand van wedstrijden wat de jury van mij en haar als comminatie vind.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:48

Ik heb even in je HAW topic gekeken. Erg mooie fries heb je en het ziet er keurig uit. Heel kritisch: mijn mening is dat je paard op bijna alle foto's te diep en te hoog ingesteld loopt. Op de foto's 10 en 11 loopt ze het mooist maar ook daar zou ik persoonlijk nog iets meer lengte in de hals willen zien, het neusje echt op de loodlijn en dat de hele bovenlijn van de hals iets meer zakt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:59

Rhodos schreef:
Ik heb even in je HAW topic gekeken. Erg mooie fries heb je en het ziet er keurig uit. Heel kritisch: mijn mening is dat je paard op bijna alle foto's te diep en te hoog ingesteld loopt. Op de foto's 10 en 11 loopt ze het mooist maar ook daar zou ik persoonlijk nog iets meer lengte in de hals willen zien, het neusje echt op de loodlijn en dat de hele bovenlijn van de hals iets meer zakt.

Het is niet de bedoeling om hier commentaar te gaan geven op HAW foto's. Graag on-topic blijven.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 11:05

Rhodos schreef:

dit zijn ook geen recente foto's, dat was de 2/3e keer dat ik op haar zat, dus het was allemaal nog wennen, ze was nogal een heet hoofd. en ik kende haar niet. we praten nu over 3 maanden verder, ik zal binnenkort recente foto's maken. ik kon haar toen nog niet 'over de hals' rijden, we zijn nu al een stuk verder Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:07

Moderatoropmerking:
Graag on-topic blijven en hier geen HAW foto's bespreken.

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:45

als het paard/pony ontspannen (vw-nw) loopt. Staat allemaal in het proevenboekje..

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:46

O ja .. Het staat ook op internet.. knhs en op andere sites..
Succes met je wedstrijden.. Geniet er wel van..

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:56

Zoals hier wordt gezegd zou het moeten, maar ik merk ook wel dat er nog wel eens meer verwacht word.
Ik had een keer op m'n coupon staan dat hij meer bergopwaards en meer opgericht moest lopen.
( en hij liep niet extreem diep, of extreem, tja hoe zeg je dat zonder beenactie zegmaar )
In de B!!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:33

Heel simpel, ervan uitgaande dat jouw paard B geklasseerd is en niet M2/Z of hoger getraind, dan kán ze nog niet correct over de rug mét oprichting lopen. Dat is namelijk een gevolg van training en bereik je eigenlijk vanzelf als je op dat niveau traint. Dat lijkt bij een fries al snel zo maar als je haar voor jouw gevoel al heel laag rijdt, dan loopt ze in verhouding met een kwpn'er nog opgericht Knipoog Dus streef ernaar je paard over de schoft, met halslengte en de neus voor de ll te rijden.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 16:25

volgens mijn instructise die meerdere friesen heeft uitgebracht is de halshouding van mijn paard voor haar leeftijd heel goed, ze moet nog leren uitschuiven maar ook dit verbeterd. ik ben benieuwd hoe de jury op haar reageerd, en als het anders moet ga ik er dan aan werken Knipoog

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:28

Wanneer start je? Laat je weten of je commentaar hierop krijgt en wat je punten zijn?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:21

Rhodos schreef:
Wanneer start je? Laat je weten of je commentaar hierop krijgt en wat je punten zijn?

7 september in hippolytushoef , natuurlijk laat ik het weten Knipoog

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:53

bij mij staat het vaak genoeg in mijn protocol dat ik hem aan de teugel moet proberen te rijden en dat ie tegen de hand loopt (eerst dan, nu nietmeer:P)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 19:55

die van mij loopt ook aan de teugel, en is ook zeker nagefelijk Knipoog dus dat is het probleem ook niet, ik vind haar gewoon niet fijn lopen als ik haar helemaal diep heb, met halsstrekken is dat goed. maar verder wil ik haar neusje eruit hebben en nagefelijk Bloos

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:27

ik vind dat ze nu met de nieuwe proeven meer kijken naar het nagevelijk rijden en meer ronder.. vroegen haalde ik makkelijk een wp in de B met mijn oude pony. en met de nieuwe werd het moelijker. daar heb ik nu geen last meer van Tong uitsteken

(srry voor het off-toppic)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 17:42

loesaardbei schreef:
ik vind dat ze nu met de nieuwe proeven meer kijken naar het nagevelijk rijden en meer ronder.. vroegen haalde ik makkelijk een wp in de B met mijn oude pony. en met de nieuwe werd het moelijker. daar heb ik nu geen last meer van Tong uitsteken

(srry voor het off-toppic)

ja, ze zijn inderdaad op bepaalde dingen strenger geworden, vind ik alleen maar beter! maargoed nagefelijkheid is geen probleem. en halsstrekken wordt ook steeds meer op de knieeen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:23

loesaardbei schreef:
en meer ronder..

Ik heb juist commentaar gekregen van een aantal jury's dat ik mijn paard moet oprichten.. in de B Scheve mond