ik wil gaan beginnen met wedstrijden, maar hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steeff2

ik wil gaan beginnen met wedstrijden, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 19:05

ik ben nu anderhalf jaar bezig met het trainen van mijn Haflinger. Ik maak 4 keer per week een bosrit van ongeveer 2 uur waarin ik heel veel cross. Ook ga ik 1keer per week naar les en ik spring veel in het bos en af en toe in de bak. Heb al een paar onderlinge wedstrijden gereden gewoon op de manege en dat ging goed. Nu wil ik gaan beginnen met wat officielere wedstrijden van springen of crossen of hoe je dat ook noemt. daar heb ik een paar vragen over:

1. Hoe moet je hier mee beginnen, met inschrijven enzo
2. Op welk niveau moet ik beginnen?
3. Moet je paard hier voor ergens lid van zijn?

ik heb hier echt helemaal geen ervaring mee en ik weet echt niet hoe het werkt. Het lijkt me leuk om er is mee te beginnen want ik rij nu 8 jaar. Mn paardje kan goed springen.
wie kan mij hiermee helpen?

Nibbit

Re: ik wil gaan beginnen met wedstrijden, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:07

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:08

Je moet dan lid worden van de ponyclub, het handigst is om eentje in de buurt te zoeken. Als je wilt springen of crossen moet je eerst een winstpunt halen in de B dressuur. Maar dat kunnen ze je het beste bij de ponyclub uitleggen. Veel succes!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:25

Via de ponyclub kun je een startkaart en coupons aanvragen.
Als je wilt springen moet je eerst een winstpunt in de B dressuur hebben. Als je wilt crossen (eventing) moet je eerst een winstpunt hebben in het B springen.
Je begint in princiepe altijd bij het begin, in de B dus. Als je al eerder een paard op hoger niveau hebt gereden, mag je soms een (paar) klasse overslaan. Maar dat is bij jou niet van toepassing.
Op de ponyclub weten ze hier alles van. Als je in Nederland woont kun je op knhs.nl een lijst vinden met ponyclubs bij jou in de buurt.
Succes alvast!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:34

Jouw vragen worden beantwoord in de FAQ. Bij deze een slotje.