spanning voor de wedstrijd-zeer gevoelig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lie_ke

spanning voor de wedstrijd-zeer gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:02

ik ben altijd heel erg gespannen voor een wedstrijd en krijg die druk niet weg, al vanalles geprobeert enzo maar als ik me niet kan ontspannen gaat mijn paard trippen en heel snel en alles.
thuis gaat het meetsal wel goed maar weet iemand of heeft iemand tips om met die vreselijke spanning om te gaan?

laliz

Re: spanning voor de wedstrijd-zeer gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:16

Heb je al eens BachBloesem of valeriaan geprobeerd? Homeopathisch middeltje waardoor je kalm wordt, niet duf dus.
Ik denk ook dat het een kwestie van gewenning is, hoe meer wedstrijden je rijdt hoe meer routine je er in krijgt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:36

Sluit me volledig bij Lizzle aan, ik nam vroeger alleen valdispert maar was nog te gespannen, dus mijn ouders hebben gedurende 3 maanden stad en land met mij en mijn paard afgereden, net zo lang tot het mijn neus uit kwam en nu heb ik er echt lol in. Dus lekker door blijven gaan

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 16:17

ja, ik heb van die bach-druppels geprobeert maar het helpt maar heel kort en niet goed genoeg bij mij.
ik heb iets van 8/10 wedstrijden gereden en het lijkt alleen maar erger te worden,
maar bedankt voor de tips

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:23

Mag ik vragen waar je nu precies zo zenuwachtig voor bent? Voor de wedstrijd zelf of bang dat het paard zenuwachtig wordt?

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 20:09

ik weet het niet precies, misschien allebei ofzo, ik heb het gevoel alsof ik het heel erg goed moet doen maar dan gaat het noujuist niet goed, misschien een soort faalangst ofzo??