Stamboekstempel door chipnummer bij inschrijving?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Stamboekstempel door chipnummer bij inschrijving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:47

Ik wil een startkaart aanvragen, maar nu hoorde ik dat er een stempel door je chipnummer heen moet staan van je stamboek. Verward Bij het paard van die persoon stond dat ook niet en moest dus eerst het paspoort naar het stamboek sturen om er een stempel doorheen te laten zetten.

Heeft iemand dit vaker gehoord? En is dat nou verplicht?

moowsy

Re: Stamboekstempel door chipnummer bij inschrijving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:02

Een vriendin van mij mocht daardoor niet starten op de regio.. Heel erg zuur.. Ik had er ook nog nooit van gehoord.. Net als ieder ander daar niet. We dachten dat dat standaard erin gezet werd.. Maar niet altijd dus.
Je moet hem inderdaad naar het stamboek sturen..
De reden is dat het fraude kan zijn als die stempel niet door de sticker staat.

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 07:16

na het chippen moet je je paspoort en papieren op sturen naar het stamboek en dan worden inderdaad die stempels er in gezet. zou dit niet gebeuren, dan heeft het chippen weinig zin.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:41

De stempel moet over de sticker (met daarop het chipnummer) staan die in je paspoort staat. Volgens mij als het chipnummer er is ingeprint is dat niet nodig. Even je paspoort nakijken dus

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:01

staat het ergens officieel aangegeven dat het moet? Ik geloof jullie wel hoor! Maar de eigenaresse van mijn verzorgpaard dacht dat dat niet hoefde omdat zij dat ook niet hoefde toen ze ging starten (wel een tijd geleden)

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:08

Novice schreef:
De stempel moet over de sticker (met daarop het chipnummer) staan die in je paspoort staat. Volgens mij als het chipnummer er is ingeprint is dat niet nodig. Even je paspoort nakijken dus

Klopt, indien geprint is het niet nodig.
Heb je een sticker met daarop het chipnummer vermeld, dan dient een stempel van de uitgevende instantie
van je paspoort erop te staan.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:30

het is een sticker helaas...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:45

gucci_girl schreef:
het is een sticker helaas...

Mijn paard had ook alleen een sticker in haar paspoort. Ik heb het paspoort toen samen met een dierenartsverklaring opgestuurd naar het KWPN (instantie die het paspoort had uitgegeven). Die hebben toen een stempel over het stickertje gezet. Er moest een dierenartsverklaring bij omdat de dierenarts het chipnummer van paard moet controleren.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:47

Er moet inderdaad een stempel over als het een sticker is. Je moet de papieren naar het stamboek sturen en dan passen ze het aan. Dat hoeft niet zo lang te duren hoor! Bij het KWPN had ik mijn paspoort altijd heel snel terug als er iets in gedaan moest worden ( binnen een week ).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:26

erleyne schreef:
Er moet inderdaad een stempel over als het een sticker is. Je moet de papieren naar het stamboek sturen en dan passen ze het aan. Dat hoeft niet zo lang te duren hoor! Bij het KWPN had ik mijn paspoort altijd heel snel terug als er iets in gedaan moest worden ( binnen een week ).

Klopt! Wel zou ik persoonlijk kiezen om aangetekend te versturen, je weet maar nooit met de TNT.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:28

Dat doe ik zelf idd ook altijd. Het KWPN neemt die moeite overigens niet, dus dan kan het nog steeds misgaan Knipoog

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:02

Dat is raar want volgens mij wordt wel door ze aangeraden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:04

Stempel over sticker is inderdaad verplicht. Geloof dat het nu weer zwart op wit ergens staat, er is een tijd geweest dat het nergens beschreven stond. In de begintijd van het chippen was het wel beschreven, wij waren 1 van de eersten en hebben alles netjes laten stempelen. Ook mijn merrie, die ik ongechipped kocht, heb ik laten chippen en het paspoort netjes opgestuurd voor die stempel. Ik heb het altijd geweten, stond er van te kijken dat niemand daarvan af wist hier op Bokt, maar dat kwam dus omdat een tijd lang die regel niet zwart op wit is geweest. Dit jaar heeft de KNHS ergens een vermelding op de site gemaakt, dit in verband met enkele diskwalificaties en onduidelijkheden op kampioenschappen.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:30

Ik heb op de KNHS website gekeken en kon het nergens duidelijk vinden. Er stond alleen wat je moest doen als er geen stempel doorheen stond. Ik had ook nog gebeld met de KNHS en die zeiden inderdaad dat er een stempel doorheen moest