Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

lie_ke schreef:ook zag ik een meisje die bij iedere sprong, niet net voor de sprong maar tijdens de sprong, haar paard iedere keer een harde tik gaf, ik snap dit niet, het paard deed niks verkeerd,
Cassidy schreef:Beetje suggestieve vraag, alsof iemand dat goedkeurt. Overmatig gebruik van zweep of andere gadget is een teken van tekortkoming van de ruiter. Waar de kennis van de ruiter ophoudt, begint zijn hardheid. Dergelijke ruiter/paard combinaties zullen het zelden ver schoppen, maar het ergste is dat ze zelf niet zien dat ze verkeerd bezig zijn.
Een enkele keer een bemoediging (en dat kan een kreet zijn of even bijtikken met de zweep) kan van geval tot geval nodig zijn, en dat kun je als buitenstaander moeilijk beoordelen. Maar als het structureel wordt, is er iets niet goed.

En hiermee wil ik niet dressuurruiters meteen gaan veroordelen maar het is toch verd*mde vaak te zien.Maysie schreef:En nu praat ik het afslaan niet goed hoor ik heb er ook een bloedhekel aan als er 1 wordt afgeslagen in een parcours.
maar hoe zit het met de dressuur waar je het maar al te vaak ziet dat die sporen er ook flink in gaan of non stop prik, prik, prik, prik, prik, prik.. En dan als nog zeuren dat een paard lui voor het been is..![]()
En hiermee wil ik niet dressuurruiters meteen gaan veroordelen maar het is toch verd*mde vaak te zien.
Verder sluit ik me aan bij Cassidy.
miss_lizje schreef:rominy: dat help dus niet bij mij.
zijn achterbenen springen na een paar keer gewoon niet mee.
Voorbenen springen er overheen en achterbenen lopen er dwars doorheen. met me benen krijg ik het gewoon niet voor elkaar.
en ik wil niet dat hij zijn benen kapot loopt door die balken.
verder zie ik het niet eigenlijk dat ze zo slaan en toetakelen (ookal zal het zeker wel gebeuren ergens
alleen niet waar ik ben dan..)