'ik heb een koudbloed dús heb geen wp'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:49

*sjit wat wordt ik hier geirriteerd van!* Koe
't wordt steeds vaker gezegd
'ík heb een haflinger dus ik wordt afgesneden op wedstrijden'
`ik heb geen wp omdat de jury koudbloeden haat'

oh je hoort het stééééds vaker, gewoon irritant ! Koe !
met een warmbloed heb je heus niet meer recht, alleen grotere kans op wat meer protentie in gangen.
maar dat wil niet zeggen dat koudbloeden het niet kunnen Dromen

wat vinden jullie van deze uitspraken die vaak op bokt worden gezegd ?
Laatst bijgewerkt door panache op 07-08-07 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

horsefan08

Re: 'ik heb een koudbloed dús heb geen wp'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:50

ik snap je verhaal niet maak je dit zelf mee?? of beweer je dat het allemaal gelul is wat hun zeggen?? Clown

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:55

Ik heb een pony die ik start tussen de paarden van onbekende afstamming, zal vast wel koudbloed in zitten. En ik vind het gelul! Ik rij wel me winstpunten als ik ze verdien en soms als ik ze verdien ook niet maar dat heeft iedereen, ook mensen met "gewoon" een kwpner. Mensen die zeuren dat ze geen winstpunten rijden omdat alle jurys altijd tegen ze zijn moeten eerst goed naar zichzelf kijken, of instuctie nemen, of andere instructie zoeken.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:57

bonnielau schreef:
Ik heb een pony die ik start tussen de paarden van onbekende afstamming, zal vast wel koudbloed in zitten. En ik vind het gelul! Ik rij wel me winstpunten als ik ze verdien en soms als ik ze verdien ook niet maar dat heeft iedereen, ook mensen met "gewoon" een kwpner. Mensen die zeuren dat ze geen winstpunten rijden omdat alle jurys altijd tegen ze zijn moeten eerst goed naar zichzelf kijken, of instuctie nemen, of andere instructie zoeken.

INDD ! Ja

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:11

Dat vind ik gelul, als je met een koudbloed rijd en je hebt daarom geen wp, als je netjes je proefje rijd lukt het best, ik rijd zelf met een Tinker, en vaak krijg ik leuke opmerkingen hoor Ja
Maar aan 1 kant ben ik het niet met je eens, ik heb ook wel eens opmerkingen van jury's recht in me gezicht gehad en anderen snijden me express af (De laatste tijd geen last meer van, ik schreeuw wel van me af Vork )en gaan daarna zitten lachen, schijt aan, want de meeste staan versteld van als ik een proefje rijd met me "dikke" knol Knipoog

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:13

een meisje die ik ken haalt met haar haflinger ook gewoon 191 punten !

la_i_la

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:15

als je een warmbloed hebt maak je meestal wel een betere eerste indruk

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:18

la_i_la schreef:

Dat denk ik ook ja. Denk dat je met een haflinger, fjord of andere koudbloed nog overtuigender moet laten zien dat je de oefeningen beheerst.

Heb zelf ook een tijd op een fjord gereden en als ik dan bij de rijverenigingshal aankwam, zag je sommige al lachen. Totdat ze dan daarna keurig aan de teugel liep en super aan het werk was. Dan kreeg je ook wel meer complimenten dan met een "gewoon" paard.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:18

vervelend vind ik het. Iedereen heeft nadelen!
- Schimmel
- Koudbloed
- Geen raspaard
- Een "gewone" bruine die niet opvalt
- Pony tussen de paarden starten

Elk paard heeft zn voor en na delen, het wordt vaak als excuus gebruikt om je punten te verklaren. Als ik rijd met mijn zwarte KWPN-er en ik krijg geen WP zeg ik toch ook niet dat de jury zwarte paarden haat? Nee dan heb ik minder goed gereden, een goede proef, dan rij je je punten!
Laatst bijgewerkt door Sjoos op 07-08-07 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:19

Hier zijn al vaker topics over geweest.. snap niet wat het nut is van weer zo'n topic waaruit toch weer verhitte discussies komen die nergens op uitdraaien. Aangezien iedereen zijn eigen ervaring heeft met jury's en verschillende paarden.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:20

PriscaZ schreef:
la_i_la schreef:

Dat denk ik ook ja. Denk dat je met een haflinger, fjord of andere koudbloed nog overtuigender moet laten zien dat je de oefeningen beheerst.

Heb zelf ook een tijd op een fjord gereden en als ik dan bij de rijverenigingshal aankwam, zag je sommige al lachen. Totdat ze dan daarna keurig aan de teugel liep en super aan het werk was. Dan kreeg je ook wel meer complimenten dan met een "gewoon" paard.

Je valt op. Met een "gewone" bruine val je niet op, daar zijn er 10 van in een dozijn. En moet je je net zo goed bewijzen omdat er zat dezelfde zijn!

lejo

ja gut, je krijgt misschien niet de meest gigantisch hoge scores, maar als je gewoon een correcte proef neerzet krijg je echt punten wel. Dus ik denk zelf dat het gewoon een beetje zoeken naar een excuus is van die mensen.
En ja, de smaak van de jury maakt dus wel een verschil, maar niet in de correctheid, dus veel punten zal het niet echt schelen denk ik, soms kan het idd net genoeg zijn om naast een punt te grijpen, maar dan heb je over het geheel ook niet briljant gereden.

het is misschien wel zo dat het soms moeilijker is om een correcte proef neer te zetten met een koudbloed, maar voor je dat wel kunt ga toch ook niet op wedstrijd... (of dan moet je gewoon niet mekkeren)

MelanieB

Loves_Sjakie schreef:
een meisje die ik ken haalt met haar haflinger ook gewoon 191 punten !

Kan best, ik moest een tijdje terug tegen een pony die normaal m rijd die nu in de B meerijd...omdat er een ander meisje op reed...
Tja, dat paard loopt mooi, ziet er sjiek uit...
Maar toch, zij had 194 en ik had 192 dus Haha!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:23

ik rij ook wedstrijden met mn Tinker (is nog een ouderwets type)
ik heb proeven nu met haar gereden waarvan 3 winst.. dus zeg
niet dat het niet kan Tong uitsteken

maar zeg wel eerder, ik denk dat het voor hun qua uitvoering
wel ''moeilijker'' zal zijn, want zeg nou eerlijk een KWPN-er kan
b.v veel beter strekken e.d dan mijn tinker..
maar ik vind het juist een uitdaging hoor Haha!

mijn vriendin start nu L1 (overigens ookal met winst) met
haar fries x belgisch trekpaard.!! dus alles kan hoor Tong uitsteken

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:26

Ja
Ik heb nu 7 wedstrijden gereden met m'n nogal lompe Tinker en heb al 4 wp's dus vind best netjes, met goede punten (oa. 192, 186 enz.)

LinDug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:55

Grote onzin, je heb wel wat moeilijkheden die je met een KWPener mischien minder snel tegen zal komen maar ieder paard heeft zijn voor en nadelen. Ik heb zelf een Irish cob en als je goed rijdt heb je negen van de 10 keer goede punten. Ik heb al vaak bij de eerste of tweede plaats gezeten terwijl ik tussen de paarden inrijd. ( ps rijdt nu L2+7 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:59

Sommige denken dat als je op een kwpn-er stapt je ineens maar hoeft te gaan zitten en niks meer hoeft te doen...
Ze mochten Kawa wel ff lenen toen hij rond de 7 was...denk dat ze met hun koudbloed dichter in de buurt van een WP kwamen Lachen
Als je daar niet mee over weg kon lag je in het zand Lachen
Niets kwam voor niets en elke pas moest je erbij zijn als ruiter.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:38

ik wil niet met dit topic zeggen dat koudbloeden het niét kunnen, integendeel..
maar de excuses die ruiters gebruiken voor het zélf niet een goed proefje neerzetten.. daar gaat dit topic om.
Wat runningkawa zegt ben ik het mee eens, het beeld van warmbloed is gewoon --> opstappen wegrijden en wp halen !

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:47

Ik rijd een haflinger en vind het ook gelúl en een excuus voor je punten zoeken noem ik dat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:15

Lovely1 schreef:
Hier zijn al vaker topics over geweest.. snap niet wat het nut is van weer zo'n topic waaruit toch weer verhitte discussies komen die nergens op uitdraaien. Aangezien iedereen zijn eigen ervaring heeft met jury's en verschillende paarden.

Amen. Gebruik de zoekfunctie van bokt maar eens, dan vind je veel topics met meningen over dit onderwerp.
Hier een slotje.