paard springt ring uit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

paard springt ring uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 19:23

Tja, wat moet ik ervan zeggen. Geen controle!

Mijn paard is zaterdag tijdens de wedstrijd de ring uitgeprongen. Helemaal van C naa A en daar eruit. Iets was er heeeel eng , maar zelf denk ik ook dat ze er geen zin meer in had. Hopelijk heeft ze de smaak nu niet te pakken!

Zijn er bokkers met dezelfde ervaring en wat hebben jullie met die ervaring gedaan?

chemira8

Re: paard springt ring uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:25

ik kan er helemaal met mee praten
gebeurt my altyd op wedstryd je moet goeth je benen er by houden dan

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:25

Mijn pony had daar vroeger last van, normaal stond ie altijd met een vriendje in de bak, maar toen die eruit werd gehaald, kwam mijn pony erachteraan. Pony was 1.41 en de omheining 1.90 of zo. Vanaf toen mocht ie niet meer los in de bak Clown

Toujours_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:40

Een kennis van mij, (die ik vaak voorlees met de proefjes) dat paard springt ook vaak de ring uit, of draait zich gewoom om en rent dan weg. Er is dan ook niets meer te beginnen met hem(is trouwens een tuiger van 5 jaar).Zij heeft besloten om eerst in een bak proefjes te rijden ,om te zorgen dat hij goed tussen 2 benen en op 2 teugels te sturen is ,en de ring nog even te laten wat het is. Ik denk dat je vaak moet oefenen. hoop dat het goed komt!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 06:19

chemira8 schreef:
ik kan er helemaal met mee praten
gebeurt my altyd op wedstryd je moet goeth je benen er by houden dan

Normaal nederlands graag !

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 06:32

ik heb het ook gehad maar dat kom denk ik omdat mijn haffie springen zo leuk vind en dacht dat het een hindernis was,het was nog heel in het begin toen ik hem net had,ik doe ook liever geen wedstrijden meer met hekjes op het gras.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:25

Roxxiejj schreef:
Mijn pony had daar vroeger last van, normaal stond ie altijd met een vriendje in de bak, maar toen die eruit werd gehaald, kwam mijn pony erachteraan. Pony was 1.41 en de omheining 1.90 of zo. Vanaf toen mocht ie niet meer los in de bak Clown

Volgens mij bedoelt ze dat niet... Knipoog

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:29

Ik heb het ook 1 keer gehad met mijn paard.. ze was zo gespannen en ze had gewoon geen zin meer begon te steigeren en te springen en kon haar niet goed onder controle houden. Heb haar uiteindelijk na een hoop gedoe in de ring gekregen en m'n proef kunnen afmaken.
Gelukkig heeft ze het daarna nooit meer gedaan.
Het is wel een enorme heethoofd dus moet haar gewoon in de gaten houden. Maar dan is er goed doorheen te rijden. Knipoog

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:33

Mijn pony vroeger ging ook vaak de ring uit als er iets eng was. Alleen toen waren er zelden hekjes, dus hoefde ze geen sprong te maken.

Vroeger (zeker 10 jaar geleden) was het zo dat je in een bepaalde tijd terug moest keren in de ring om verder te mogen gaan. Ik weet niet of dat nog zo is overigens.

Puk_SuperHaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:36

Een paard op onze manege springt tijdens de manege wedstrijdjes ook over de schotjes heen in de baan, maar dat komt omdat hij springen leuk vind, en dat zijn ze hem nu iedere zondag aan het afleren xD

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:55

Ludora schreef:
Vroeger (zeker 10 jaar geleden) was het zo dat je in een bepaalde tijd terug moest keren in de ring om verder te mogen gaan. Ik weet niet of dat nog zo is overigens.

Als je nu buiten de ring eindigt ben je gediskwalificeerd. Vaak mag je nog wel even wat rondjes rijden.

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:33

Toujours_ schreef:
Een kennis van mij, (die ik vaak voorlees met de proefjes) dat paard springt ook vaak de ring uit, of draait zich gewoom om en rent dan weg. Er is dan ook niets meer te beginnen met hem(is trouwens een tuiger van 5 jaar).Zij heeft besloten om eerst in een bak proefjes te rijden ,om te zorgen dat hij goed tussen 2 benen en op 2 teugels te sturen is ,en de ring nog even te laten wat het is. Ik denk dat je vaak moet oefenen. hoop dat het goed komt!

dit is dus wat ik de 1 en 2 wedstrijd ook had,

1 was onderling en ze vond de paraplu's eng.is zich toen omgedraaid en terug richting de losrijbaan gegallopeerd.
heb die proef ook niet meer gereden omdat ze niet in de baan bleef.

2e proef vond ze het wel eng want ze liep mooi koppie omhoogalles even te bekijken,en is toen met de gallop de baan uit gelopen,en dat 3x..Dat is gewoon zo balen want thuis loopt ze echt super en dat op wedstrijden loopt ze gewoon voor geen meter

die van mij is dan ook nog maar 4 dus met haar ga ik straks goed vaak achter elkaar weg en hoop dat ze dan wat ontspannender op wedstrijden is
edit: toevallig is die van mij ook tuiger

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:20

Ik heb er een die outdoor steeds de ring uit scheurt en steeds bokt op iedere beweging die hij ziet. Indoor is er niks aan de hand. Oplossing heb ik nog niet gevonden.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:43

Jup, dat heb ik ook een keer gehad met mijn oude verzorgpony. Die kreeg ineens bindingsangst toen hij de ring in moest; weg van de andere paarden. Dus bij de jury aangekomen; zoef ging hij al.. Nog terug kunnen pakken toch maar aan de proef begonnen. Maar kwam amper tot de helft van de bak. Pony vond het echt niet leuk dus sprong uiteindelijk maar over de hekjes heen terug naar de andere pony's in de inrij-ring. Zelfs afmelden bij de jury kreeg ik niet meer voor elkaar.

la_i_la

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:48

ik was een keertje met een vriendin van mij op wedstrijd en onze pony's zijn ook vriendinnen
we moesten vlak na elkaar maar in een andere ring dus ik ging de ring in begint ze ineens als een gek achteruit te rennen en toen kwam ze tegen het hekje aan draait ze om en springt zo de ring uit! ik kreeg dr daarna echt de ring niet meer in

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:01

Misschien was het wel eenmalig en gaat het de volgende keer weer helemaal goed!

Gewoon lekker gaan rijden en niet zitten afwachten! Het is nog B dus voor verliespunten hoef je iig niet bang te zijn.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 07:40

Mee gaan springen zou ik zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:58

Ik heb het ook gehad met mijn 1e wedstrijd.
Van het ene op het andere moment stond ik aan de verkeerde kant van de hekjes Haha!
Ik mocht doorrijden van de jury want ze zag dat [paard] erg stout was Vork Dat is in mijn voordeel geweest, daarna heeft ze het nooit meer gedaan.
Ik heb er alleen maar om kunnen lachen overigens, had het min of meer al voorspelt Koe

Gewoon weer lekker gaan starten en laat je er niet door afschriken. Start desnoods een keer HC dat zorgt vaak ook al voor iets minder druk en heb je de kans om iets extra's te kunnen doen zonder dat je er direct voor wordt afgestraft!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:00

Hahaha dit heb ik in Strijen gehad, naast de dressuurring waren ze de prijsuitreiking van het springen aan het houden. Omroeper: niet erg, applaus: niet erg maar men toen ze de muziek voor de ereronde startten, sprong Alfons met vier benen de lucht in en stierde zó de ring uit!!! Jury deed er gelukkig ook vrij laconiek over en dit werd slechts met een paar vieren bestraft met als commentaar: Mislukt!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:35

Ik zou m terug laten springen! als heen kan, kan terug ook! Lachen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:58

Hé volgens mij heb ik je dan gezien?! Tenminste tijdens mijn proef zaterdag 0408 vloog er een paard de andere ring uit Ach gut

Meestal voel je toch zelf wel het beste wat de oorzaak was. Was er bv al erg veel spanning vooraf of was er iets "engs" rondom de bak ? Soms kan de spanning een paard bv gewoon teveel worden en dan kunnen ze er hard tussenuitklappen Ach gut
Maar kan idd ook een makkelijke uitweg zijn geweest...was wel richting " uitgang" maar was wel helemaal van C richting A en dan eruit. Bij makkelijke uitweg zou je dan toch eerder denken dat ie dan eerder al bij A eruit gewild zou hebben Knipoog (of was dat ook?)

Maar dit was toch pas de 1ste keer idd wat TeeGee zegt, misschien was het gewoon 1 malig lekker blijven starten/ rijden Ja

en binnenkort is het weer indoor dan kan het niet Knipoog