Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Simmie schreef:Een jury mág iemand niet uitsluiten wegens kreupelheid, hoogstens de ruiter/amazone adviséren om niet te starten.
Een jury is nl geen dierenarts.
Ik vind het van de amazone schandelijk. Het lijkt me toch zeker dat je voelt als je paard onregelmatig is.
Simmie schreef:Een jury mág iemand niet uitsluiten wegens kreupelheid, hoogstens de ruiter/amazone adviséren om niet te starten.
Ik vind het van de amazone schandelijk. Het lijkt me toch zeker dat je voelt als je paard onregelmatig is.
Citaat:Wanneer een jury vermoedt dat wordt deelgenomen met een paard dat ziek,
kreupel en/of hoogdrachtig is, kan de jury de Behandelend Dierenarts vragen het
desbetreffende paard te onderzoeken. De deelnemer dient hieraan zijn medewerking
te verlenen. De beslissing inzake het al dan niet (verder) deelnemen van het
onderzochte paard wordt genomen door de (voorzitter van de) jury van de rubriek
waarvoor het paard is ingeschreven. De (voorzitter van de) jury baseert zijn
beslissing zoveel mogelijk op het advies van de Behandelend Dierenarts; indien hij
beslist in afwijking van dit advies dient dit te worden vermeld in het rapport van
de Federatievertegenwoordiger.
Sammie schreef:Simmie schreef:Een jury mág iemand niet uitsluiten wegens kreupelheid, hoogstens de ruiter/amazone adviséren om niet te starten.
Hoe kom je daar nu toch bij? Dat mag een jury heus wel hoor. Lees de regelementen er maar op na.
Althans in NL