vraag over hoedje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

vraag over hoedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 23:33

Zoals jullie weten organiseer ik mee in het koudbloedevenement in Velden.
Nou hebben we de regel :
"Het berijden of bestijgen van een paard zonder (veiligheids)cap heeft onherroepelijk diskwalificatie van het paard tot gevolg."
nou zijn er ook een paar Z-ruiters die zich aangemeld hebben.
Hoe zit dat?
Kun/mag je een Z-ruiter verplichten tot het dragen van een cap of mogen zijn met een hoedje starten?

nu willen we daar eventueel best een uitzondering voor maken, daar gaat het zich niet om, maar we willen we wel van te voren duidelijk hebben zodat we dat ook kenbaar kunnen maken.

Urielle

Re: vraag over hoedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 07:21

Is het een KNHS-erkende wedstrijd of een wilde wedstrijd? Bij een KNHS-erkende wedstrijd zul je je aan de officiele reglementen moeten houden, dus mogen Z-ruiters bij de paarden een hoedje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:07

Volgens mij mag je als club ruiters verplichten om cap te dragen, ook bij officiele wedstrijden van de KNHS.
Heb wel eens gehoord dat manege ook cap verplicht stelde, ruiters die toch met hoedje reden moesten tekenen dat ze zelf verantwoordelijk waren mocht er iets gebeuren.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:36

Urielle schreef:
Is het een KNHS-erkende wedstrijd of een wilde wedstrijd? Bij een KNHS-erkende wedstrijd zul je je aan de officiele reglementen moeten houden, dus mogen Z-ruiters bij de paarden een hoedje.

Dat adcht ik ook altijd, maar dat schijnt toch niet helemaal te kloppen. Er is bij ons in de buurt een officiele KNHS-wedstrijd waar je ook in de Z verplicht met cap moet rijden. Hoewel dat altijd van te voren aangegeven wordt, zijn er altijd wel een aantal ruiters die hierdoor niet kunnen starten.