Met zonnebril starten, wat vinden juryleden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

Met zonnebril starten, wat vinden juryleden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 17:06

Ik heb nu 4 weekgeleden mijn ogen laten laseren (waar ik heel blij mee ben Haha! )maar ik ben nu gevoelig geworden voor fel daglicht.
En dan zo erg, dat mn ogen echt niet open wilen als het zo fel is (hoeft niet eens met zon te zijn)
Dit is eenvoudig te verhelpen met een zonnebril.
Maar ik kan in de regelementen niet vinden of je er mee mag starten, echter zie ik nooit iemand op wedstrijd in de proef met zonnebril op.
Nou heb ik weer 2 wedstrijden gereden met zonnebril op, waarbij mijn zusje de jury even heeft verteld dat ik geopereerd ben, ze vonden het geen probleem.
Maar moet ze dat verhaal nou ieder keer weer vertellen, of is het gewoon geen probleem om met zonnebril te starten? Cool

superwoman

Re: Met zonnebril starten, wat vinden juryleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:14

Wel zo netjes om dat even aan te geven bij de jury.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:15

Met springen en sgw gebeurt het heel regelmatig. Dressuur weet ik niet. Denk dat het ook meespeelt wat voor zonnebril je op hebt.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:22

Tja als opticien zijnde kan ik zonnebrillen alleen maar toejuichen. Het beschermt je ogen namelijk tegen de gevaarlijke UV stralen. NIet alleen je huid kan daar nadelige gevolgen aan ondervinden (de reden dat je je altijd moet insmeren) maar je ogen ook!! Helaas is er geen zonnebrandcreme tegen de ogen, maar wel een zonnebril met UV blokker!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:23

gewoon tegen de jury zeggen (dan weten ze meteen waarom en krijg je geen vragen achter af)
tis niets om je voor te schamen en alleen maar beter voor je ogen

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:25

Ik ken een jurylid die zelf ook regelmatig met een zonnebril start, dus ik neem aan dat het toegestaan is. Persoonlijk zou ik er zelf niet snel voor kiezen omdat ik het toch wat apart vind staan, maar als het nodig is voor je ogen moet je het gewoon doen. En aangezien je voorlezer toch met de papieren naar de jury moet is het een kleine moeite om de reden even te vermelden. Als ik jou was zou ik dus gewoon lekker doorrijden met m'n zonnebril en de reden even aangeven bij de jury.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 17:29

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:55

Kom je daar met je enorme Dior-bril de ring in Vork
Ik zie ze hier wel vaker met zonnebril starten, geen probleem volgens mij .

Suus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:04

Volgens mij mag het gewoon. Ik vind het persoonlijk niet mooi staan, maar maakt voor de punten niks uit. Maar idd gewoon even aangeven bij de jury, dan zullen die er echt geen probleem van maken!

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:09

volgens mij mag het ook gewoon. Heb weleens fotos gezien van ZZ ruiters en amazones die reden in de proef met zonnebril. Ze deden dit niet altijd (opgemaakt uit meerdere wedstrijd fotos) dus ze zullen dan geen last van de ogen hebben zoals jou, maar gewoon van de zon.

Ik probeerde hier ook al achter te komen hihi

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:47

Ik vind er helemaal niks van. Krijg wel vaker mensen in de ring die met een zonnebril rijden.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:04

Ik heb het weleens vaker gezien, maar ik denk dat het toch wel netjes is om even de reden tegen de jury te zeggen. Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:51

Ik zou het ook even laten melden door je voorlezer. Ik heb wel eens bij een jury gezeten die iemand een punt minder voor de verzorging gaf omdat de amazone enorme oorbellen in had en overdreven was opgemaakt. Ik moest daar stiekum wel om lachen. Haha!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 17:22

Maar deze gevoeligheid zal altijd blijven, moet mn zusje volgend jaar dan nog steeds de reden uit gaan leggen? Tong uitsteken
Ik heb zelf ook wel eens bij een jury geschreven die een meisje met zonnebril in de ring kreeg.
Hij wou net de auto uitstappen, om te vragen of ze die wel af wou doen, toen de voorlezer vertelde dat ze 1 oog ontstoken had.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:53

Kun je het niet melden bij de KNHS dat hun een soort bewijsje kunnen geven? Klinkt misschien gek maar als een soort dispensatie voor het starten ermee. Kun je bij het melden bij de jury het kaartje of bewijsje ook geven en is het duidelijk.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:27

Ik heb een bril met meekleurende glazen.. Ik start met knap weer dus altijd met een zonnebril, of ik dat wil of niet! Zelfs als de zon niet schijnt, maar de lucht wel scherp is, zijn mijn glazen getint.
Wij hoeven ons nooit te melden bij de jury, en de jury heeft er nog nooit wat van gezegd..
In het regelement staat er ook niets over vermeld, dus het mag gewoon Haha!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:31

Volgens mij mag het wel als je een verklaring hebt van een HA

Iemand die mijn moeder wel eens heeft moeten jureren had ook iets met de ogen! En die heeft een verklaring van de dokter!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:29

Ik heb gisteren gejureerd en hier had ik een deelneemster in de ring die met zonnebril de ring in kwam. Het is officieel toegestaan dus eigenlijk mag je zo starten. Ze kwam even naar me toe en vertelde dat ze de bril graag even ophield omdat ze heel erg last had van Migraine en dat het felle dag/zonlicht erg vervelend was. Ze mocht van mij gewoon starten want het is toegestaan.

Idd had ze een hele nette gewone zonnebril op en geen opvallende grote design bril ofzo. Maar vond het wel netjes dat ze het even meldde. Maar het hoeft niet.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:04

volgens mij is het gewoon toegestaan zolang je geen extravagante Elton John stijl bril opdoet Tong uitsteken

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:17

GvdT schreef:
Met springen en sgw gebeurt het heel regelmatig. Dressuur weet ik niet. Denk dat het ook meespeelt wat voor zonnebril je op hebt.

Mag je bij de cross zonnebril op??
Als ik dat eerder had geweten...want in Ede was het toen errug fel... Clown

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:07

Het lijkt mij als je met zonnebril mag starten bij de dressuur, EN bij het springen, dat het dan ook wel bij de cross mag...? Haha!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:09

hey,

mijn gewone bril kleurt donker, als de zon vel schijnt is die soms best donker. hier start ik gewoon mee. kan er weinig aan doen. nog geen opmerking over gehad

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:13

Had afgelopen zondag ook een ruiter in de ring met een zonnebril op, om heel eerlijk te zijn ik vond het geen potje. Het was een soort van pilotenbril met zeer donkere glazen. Ik vroeg mij af WAAROM ze de bril op hield, echter toen ik klaar was met de proef werd ik gestoord door het secretariaat met gevolg dat de ruiter al weg was en ik het niet heb kunnen vragen. Als je er een medische reden voor hebt, vind ik het wel zo netjes als je dit gewoon even ter sprake brengt bij de jury.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:21

MelanieB schreef:
GvdT schreef:

Mag je bij de cross zonnebril op??
Als ik dat eerder had geweten...want in Ede was het toen errug fel... Clown

Er zijn gewoon speciale crossbrillen hoor.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:24

Roxx schreef:
Ik ken een jurylid die zelf ook regelmatig met een zonnebril start, dus ik neem aan dat het toegestaan is. Persoonlijk zou ik er zelf niet snel voor kiezen omdat ik het toch wat apart vind staan, maar als het nodig is voor je ogen moet je het gewoon doen. En aangezien je voorlezer toch met de papieren naar de jury moet is het een kleine moeite om de reden even te vermelden. Als ik jou was zou ik dus gewoon lekker doorrijden met m'n zonnebril en de reden even aangeven bij de jury.

Met wat voor papieren moeten jullie dan naar de jury?
Dat hoeft hier niet, vandaar de vraag.

Ik doe me zelf altijd even aanmelden, dan zou je het ook even kunnen zeggen.