ik heb al 2keer in de B een wedstrijd gereden, maar geen winstpunt
maar waar moet ik allenmaal opletten.
al vast bedankt voor de rtips
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Iris_Bennie schreef:Lauraenabe: Toen ik vorig jaar in de B reed, reed juist iedereen aan de teugel, anders kwam je er echt niet!! Een wp had je wel hoor, maar om in de prijzen te vallen, moet het toch wel in orde zijn. (heb het hier gewoon over de pony's!)
Ik denk dat het belangrijkste is dat je kan laten zien dat je je pony onder 'controle' hebt. Netjes de figuren rijden! en een goed basistempo.. (vooral niet te snel!)
horsefan08 schreef:Ik wil ook volgend jaar in de B beginnen, maar kafue is de aanleunig echt heel belangrijk? dus al loopt je paard niet aangeleund is de kans op een winstpunt stukken kleiner??
Merel001 schreef:In de Nederlandse B hoef je nog niet nageeflijk te rijden hoor, daar wordt je niet op afgerekend. Wel val je natuurlijk inderdaad sneller in de prijzen als je paardje aan de teugel loopt, want dat is gewoon heel goed, maar het hoeft nog niet.
Merel001 schreef:In de Nederlandse B hoef je nog niet nageeflijk te rijden hoor, daar wordt je niet op afgerekend. Wel val je natuurlijk inderdaad sneller in de prijzen als je paardje aan de teugel loopt, want dat is gewoon heel goed, maar het hoeft nog niet.

. Helderheid is niet mijn sterkste punt
. Maar goed, ik vond de omschrijving van de fiets erg mooi
met grapjes maken we het altijd meer aanschouwelijk je onthoud het zo beter. Net zoals je met het paard niet door de bocht kunt als op een fiets buitenhand naar voren binnenhand terug, dan blokkeer je het binnenachterbeen we zeggen dan heejjjj door de bocht met de handrem erop????
Kafue schreef:horsefan08 schreef:Ik wil ook volgend jaar in de B beginnen, maar kafue is de aanleunig echt heel belangrijk? dus al loopt je paard niet aangeleund is de kans op een winstpunt stukken kleiner??
Ja aanleuning is heel belangrijk, verwar dat niet met aan de teugel lopen want dat is het niet.
Het is meer een vaste verbinding met de paardenmond. En als die niet in orde is dan is de kant op wp klein en staat steenvast op je protocol tegen de hand of los vaste aanleuning.
Het is een basis ding net zoals je niet kunt fietsen zonder stuur kun je niet rijden zonder aanleuning.

Nu zal iedereen het wel snappen...