Hoe beginnen aan wedstrijden België?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Hoe beginnen aan wedstrijden België?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 01:57

Ik rijd een fjord waarmee het sinds kort heel goed begint te lukken. Nu zou ik graag eens een wedstrijd rijden.
Ik zie echter geen overzicht over waar ik moet starten, hoe ik me moet inschrijven (VLP, HROV, LRV?)

Ik heb een kaartje van de VLP. Dat heb ik gekregen toen ik me verzekerd heb via de manege. Wil dit nu zeggen dat ik lid ben bij de VLP? Ik kan me inloggen op de site van Equibel. Als ik me daar echter wil inschrijven voor een proef krijg ik de melding: U kan niet inschrijven in deze proef om volgende redenen: Uw licentie niveau is niet geschikt voor deze proef.
Zelfs bij de laagste proef die er is.

En wat is dat immatriculatienummer bij 'Mijn paarden'

Bij legt me simpel uit hoe ik eens een wedstrijdje kan meepikken?

Ayasha
Blogger

Re: Hoe beginnen aan wedstrijden België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 02:18

Senzafine schreef:
Ik rijd een fjord waarmee het sinds kort heel goed begint te lukken. Nu zou ik graag eens een wedstrijd rijden.
Ik zie echter geen overzicht over waar ik moet starten, hoe ik me moet inschrijven (VLP, HROV, LRV?)

Ik heb een kaartje van de VLP. Dat heb ik gekregen toen ik me verzekerd heb via de manege. Wil dit nu zeggen dat ik lid ben bij de VLP? Ik kan me inloggen op de site van Equibel. Als ik me daar echter wil inschrijven voor een proef krijg ik de melding: U kan niet inschrijven in deze proef om volgende redenen: Uw licentie niveau is niet geschikt voor deze proef.
Zelfs bij de laagste proef die er is.

En wat is dat immatriculatienummer bij 'Mijn paarden'

Bij legt me simpel uit hoe ik eens een wedstrijdje kan meepikken?

voor de hrov kan je opd eze site terecht; http://www.hrov.be/Algemeen/algwerking.htm
In geval dat je je daar wil inschrijven (gezien ik KR rijd weet ik niet zeker of de HROV ook zo werkt. Ik zal je antwoorden zoals het bij ons werkt. Wil je het zeker weten moet je volgens mij even mailen naar de mailadressen op deze pagina;
http://www.hrov.be/Dressuur/inschrijven.php

Heb je al een licentie aangevraagd? Indien niet en je wil gewoon 'eens proberen' voor je dat wel doet.
Kan je volgens de site een daglicentie aanvragen. Deze kost €12.50. Je kan wel maar 3x per seizoen gebruik maken van deze daglicentie.
Wil je dus vaker starten zal je een gewone licentie moeten aanvragen. Die moet je 1 maal per jaar verlengen (bij de KR toch)

Dan de immatriculaties;
Die heb je niet nodig bij een daglicentie maar moet je wel 1 malig aanvragen (hij blijft levenslang geldig tenzij het paard van eigenaar veranderd, dan moet je de immatriculatie nummer overzetten op de nieuwe eigenaar) als je een echte licentie wil hebben.

Ik raad je dus aan om eens naar een wedstrijd te gaan en daar eventueel aan het secreteriaat te vragen hoe je het makkelijkste kan beginnen met starten. Imo denk ik dat het voor jou het beste is eerst eens te proberen met een daglicentie, valt het mee? Via je manege een echte licentie aanvragen en gewoon rustig starten!
Ik ken de site niet, dus ik weet niet of je via de site een daglicentie kan aanvragen. Het lijkt me echt het beste om eens te bellen/mailen met de mensen van de hrov.

LRV weet ik zelf niks van.. Lachen Maar misschien vind je de nodige info hier; http://www.lrv.be/

de vlp is dacht ik eerder een verzamelsite. En voor nationale en internationale wedstrijden maar daar ben ik neit zeker van dus don't shoot me if I'm wrong. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 07:45

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 11:15

Ow, bedankt Urielle. Had ik nog niet gezien.
'de ruiter moet in het bezit zijn van het A- en B-brevet.'
Moet dit echt? Dus je kan niet starten zonder A & B-brevet.
Dan ga ik die dus eerst moeten halen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:51

Dat A- en B-brevet is echt niet moeilijk hoor, als je een beetje kan rijden stelt het niks voor Knipoog

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 12:16

Ik weet het... maar het is de moeite om dat te halen. Bloos Op de manege kun je ze behalen tijdens de kampen, maar goed, een kamp zegt me nu niet veel. Ga eens informeren waar en wanneer ik daar moet voor zijn. Bedankt voor de info!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:24

Bij de LRV moet je geen A en B brevet hebben. Wel moet je als je bij de pony's wilt springen een "testje" afleggene met je pony. De LRV is zoals een ponyclub en rijden ook 4-tal en 8-tal. Je kan je ook bij de VRV inschijven en daar heb je ook geen A of B Brevet nodig. De VRV zijn altijd wedstrijden in de buurt van springen. Dressuur weet ik niet. Springen bij de VRV is altijd goed georganiseerd.
Succes
Amy

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 12:58

Aha, dus in principe kun je lid worden van de LRV en meedoen aan wedstrijden? Of ligt het dan weer zo simpel niet?

Er is morgen in in de omgeving een evenement van de LRV. Als ik daar raak zal ik daar wat info vragen. Lachen

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:01

Je kan je bij de LRV inschrijven en dan train je met eengroep 1 keer in de week maar je kan ook prive lessen nemen natuurlijk. Het is hetzelfde als een pony club. Maar inderdaad je kan het beste info vragen bij een voorzitter...
Amy

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:30

ben je bij de lrv niet verplicht om 4tal te rijden?

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:32

Dat is een verplichting die vanuit de club wordt opgelegd. Als een club met bijvoorbeeld met 7 ruiters op wedstrijd start (dus zijn ingeschreven), zijn ze wel verplicht viertal te rijden. En binnen de club wordt dan beslist wie viertal of achttal rijdt.

Moet wel zeggen dat ik nog geen fjordje op tornooi ben tegengekomen. Bij ons in Limburg rijdt wel een haflinger mee en bij mijn weten is dit een van de enige niet BWP'ers of KWPN'ers of .... Begrijp me niet verkeerd hé. Ikzelf heb hier geen enkel probleem mee maar je gaat wel opvallen Haha!

Inschrijven via een vereniging van de LRV is een simpeler procedure dan via de VLP. Al is er tussen beide een groot verschil qua organisatie van de wedstrijd, qua bekwaamheid van de jury's,... Ik zou dit allemaal eens navragen en dan beslissen wat je denkt dat jou het best gaat liggen.

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:08

Hoe groot is je Fjord? Als hij kleiner is dan 1m48 en jij ouder bent dan 16 kan je volgens mij niet zomaar bij de paarden starten bij de LRV. In België is het niet zo dat je zomaar met een pony tussen de paarden kan starten (zoals in Nederland).

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:11

Onder de 16 moet je bij d LRV bij de pony's rijden. Vanaf 16 moet je bij de paarden. Een fjord is denk ik over het algemeen een pony?? Kan mis zijn hoor. Als jij ouder bent dan 16 en je Fjordje is een pony dan kan je helaas niet bij de LRV rijden met je Fjord.
@Phara: inderdaad de club rijdt altijd 4tal als er genoeg mensen zijn en 8tal als er ook genoeg volk bij de club zit. Zoals Pasi al zei.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 23:23

Volgens mij zit ze net boven 1m48. Maar goed, normaal worden ze bekeken als pony's. Ach ja, ik kan maar eens informeren. Dacht dat ik laatst iemand had horen zeggen dat hij zich had aangesloten met zijn fjord bij de LRV, maar die rijdt waarschijnlijk geen wedstrijden.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:28

Inderdaad en anders op de site naar het secretariaat ofzo bellen van de dichtsbijzijnde club van de LRV. In oost-Vlaanderen rijden er ook Fjords mee en ook een kruising van FjordXHaflinger... Wat kan dat beestje lopen... Daar wil je niet tegen rijden hoor die is altijd bij de eerste Tong uitsteken
xxx