Officieel moet je m1 maar omdat je zolang geen wedstrijden hebt gereden. Kun je dispersatie aanvragen. Je mag dan een klasse lager starten en krijg je vaak al een paar winstpunten mee. Dus gewoon de K.N.H.S. schrijven en het geval uitleggen. Dan mag je vast een klasse lager starten.
Je MOET in de hoogste gezamenlijke klasse starten, dus de klasse waarin zowel jij als het paard ooit winstpunten hebben behaald. In jouw geval zou dat dus de M1 zijn. Aangezien het al wel 9 jaar geleden is dat je Z hebt gereden, kun je wel dispensatie aanvragen voor een lagere klasse. ik heb dit zelf ook gedaan en ben uiteindelijk door de KNHS op L1+20 gezet.
Je moet inderdaad in de M1 starten, maar je kunt omdat je er zolang uit bent geweest wel dispensatie aanvragen. Ik weet wel dat als je van de pony's naar de paarden mag altijd een klasse lager mag beginnen, maar hier weet ik het ook zo snel niet precies :D
Nobel01
Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-07 15:46
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Dit staat in de regelementen van de KNHS (pag 25):
Verjaringsregeling Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om lager ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel staat vermeld. Voor een dergelijke dispensatie kan de KNHS een administratieve heffing in rekening brengen.
Bovendien is (met de nieuwe proeven) het M1 echt een stuk gemakkelijker geworden. Persoonlijk vond ik de overgang van het L2 naar het M1 echt niks voorstellen. Wellicht maakt dat de keuze voor jou gemakkelijker.