hoe veel is middendraf in de B?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

hoe veel is middendraf in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 15:42

Vandaag had ik een wedstrijd (winstpunt gereden) en ik had bij 1 proef als commentaar: 'geen uitgestrekte draf, maar middendraf tonen'. In de andere proef stond er geen commentaar bij de middendraf. In beide proeven had ik een 7 voor de middendraf.
Hoe ver willen juryleden dan zien? Ik laat altijd zo veel als mogelijk is zien bij een paard. Kun je in de B te veel laten zien?

ingetarita

Re: hoe veel is middendraf in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:44

dat vind ik echt onzin..volgens mij kun je nooit te veel doen l;ijkt me juist beter maarja:S

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:54

Ik heb dat bij de middenstap gehad Ja , een 6 met de opmerking 'stapt teveel over' (en mijn paard stapte echt niet tot het uiterste Knipoog )

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:47

ingetarita schreef:
dat vind ik echt onzin..volgens mij kun je nooit te veel doen l;ijkt me juist beter maarja:S

Het is geen onzin, want er wordt immers middendraf gevraagt en niet uitgestrekte draf.

Al vind ik dat het in de B t/m L2 niet afgestraft hoeft te worden, maar in het M moet je soms in 1
proef zowel middendraf als uitgestrekte draf laten zien, en daar moet dan toch echt verschil in zijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:31

Een vriendin van mij had hetzelfde... het is wel lastig hoor, je probeert het zo ruim mogelijk te rijden, maar er komt een moment dat het net te veel is...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:02

Miscchien minder verzamelen voor je "opschakeld" naar middendraf? Meestal verzamel je voor een uitgestrekte draf iets om mooi vanuit de achterhand weg te kunnen rijden, een middendraf rijd je normaal vanuit een arbeidsdraf zonder 'm eerst te verzamelen. Tenminste, dat is mij altijd geleerd Lachen Misschien dat het 'm daar in zit? Net iets teveel terugnemen en dan gas willen geven?

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 01:01

wat ik altijd graag zie is een verschil tussen middendrag gewone draf en uitgestrekte draf,
en het gaat ook om hoe jij je paard terug rijden en de oefening inzet..

Kambell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:33

je paard moet verruimen en niet versnellen met middendraf Knipoog Ik zeg niet dat jij dat doet hoor Knipoog Dus hij moet zeg maar grotere passen nemen Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:37

in de B moet het paard duidelijk de passen verruimen en mag niet versnellen. Vaak zie je in de B dat de paarden wegknallen en alleen versnellen.
Een uitgestrekte draf zie je niet bij de B ( althans bijna nooit) en meestal wordt er gewoon te weinig verschil getoond qua verruiming

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:38

het kan wel heel goed zo geweest zijn dat je op de lijn eerst al een goede middendraf toonde en toen nog iets verder opschakelde omdat je het gevoel had dat er meer in zat ofzo en er dus een duidelijke verandering op je lijn zat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:41

De laatste bijscholing werd dit nog besproken en toen werd gemeld dat dit eigelijk geen goed commentaar is.
Het kan namelijk nooit teveel zijn.
Als passen ruimer worden versneld het tempo ip ook. Je hebt natuurlijk ook de variant versnellen zonder verruimen, dat is zeker niet goed.
Maar als een paard mooi verruimd en daarbij versneld krijg je daar bij mij geen puntenaftrek voor hoor.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:16

Tja sommige jury's maken daar onderscheidt in.
Vriendin van me had eens op haar protocol bij haar middendraf dat ze een zweefdraf toonde en geen middendraf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:52

Lijkt me moeilijk om verschil tussen uitgestrekte en middendraf te zien! Ik rijd in mijn proeven vaak gewoon door tot uiterste, anders zal je zien dat straks weer te weinig is.

In 1 van de Z1 proeven zit ook zowel midden- als uitgestrekte galop, vind dan makkelijk verschil te maken dan in de draf

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:26

Onzin..!!! Dat slaat echt nergens op.. Hoe meer je toont hoe beter lijkt mij.. Die jury had er dan echt geen verstand van

Mireille0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:54

Sommige paarden doen bij middendraf al strekken met het voorbeen en dat is dan geen uitgestrekte draf, want dat is nog meer strekken.