Ik heb 3 opties;
optie 1: Ik leen het paard van iemand anders en doe mijn examen daarmee. Ik heb een aantal aanbiedingen staan dus het kan.
optie 2: Ik doe het met mijn nieuwe merrie. Hier zit echter een klein probleempje aan verbonden;
De merrie is schrikkerig en nog niet zo lang 'into dressuur' er zit een goede basis in en ik ben er zeker van dat ze de dressuurproef aan kan. Ook het springen zou geen probleem mogen zijn gezien ze thuis makkelijk over die hoogte heen gaat. Nu het probleem; ik weet dus niet of ze dat op vreemd terrein gaat doen. Op wedstrijd loopt ze fijn dressuur maar ze heeft nog nooit op vreemd terrein gesprongen. daarbij komt nog het feit dat als madam schrikt ik aan de jury wat 'tijd' kan vragen. als ze even heeft kunnen kijken is het nl over. Maar ik weet niet of ze me die tijd ook gaan geven op een ingangsexamen! + wat als ze weigert te springen op vreemd terrein? Nu kan ik wel een lesje gaan volgen op mijn manege (als ze daar springt dan overal
) maar dan zit er geen druk/stres bij wat wel op mijn examen zal zijn.Aan de andere kant heeft ze me op wedstrijd nog niet in de steek gelaten. Als ze bang was liep ze er (al dan niet met een boogje) wél langs door en ging niet staken. Ze loopt makkelijk 60% en het is natuurlijk fijner om mijn initiator te halen met het paard dat ik zelf opgeleid heb tot waar ze nu is en waarvan niemand ooit gedacht had dat ze uberhaupt een proef ging lopen.
optie 3 is dat ik mijn dressuurproef af leg met mijn pony. Die heeft een veel hoger niveau gelopen dus deze proef moet echt een eitje zijn voor hem. Máár hij kan niet springen, dus dan zouden we Pretty alsnog moeten gaan ophalen om de springproef te doen. (vze hebben mij verteld dat je het met twee verschillende paarden mag doen) Maar dan komen we weer bij het probleem van optie 2; springt pretty op vreemd terrein?

Aan de ene kant wil ik het heel graag met mijn merrie doen. Of zoals optie 3 met beide. Ik ben ontzettend trots op wat ik nu bereikt heb met haar en het zou super zijn mijn initiator ook met haar te halen. Ik weet ergens dat ze me niet zomaar in de steek zal laten maar aan de andere kant; ze zou zich maar net dan bedenken dat ze geen zin heeft.
Wat zouden jullie doen?
Enkel dit is echt praktijk met het paard.