Baal vreselijk over deze wedstrijd... allergie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Baal vreselijk over deze wedstrijd... allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:53

Wat ik vanmorgen toch meegemaakt heb, heb ik nog nooit eerder meegemaakt.. ik was aan het losrijden, en op zich ging het op een paar "uit probeer momenten" heel goed.
Toen ik de ring in moest.. (lag zo'n 20meter van de inrijbak af), begon mijn paard vervelend te kuggen, en te hoesten.
De eerste onderdelen, uitgestrekte draf, schouderbinnenwaarts, gingen volledig de mist in.. Boos!
Het hoesten werd erger, in de galop nergens last van, en die ging dan ook wel goed.. maar daarna moest ik weer draven, en weer werd ik voorover getrokken..
ik keek de jury aan, maar die punten gewoon door, dus reed ik ook maar door.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar ik denk dus dat mijn paard allergisch is/was voor de boompjes langs de kanten...
Toen we weer bij de trailer waren, had ze nergens geen last meer van, en was ze ook niet meer zo benauwd.

Mijn punten zijn nog niet binnen, die haalt een vriendin op, maar ik ben echt bang dat ik verlies gereden heb.
Het ging gewoon zo slecht, en ik wist ook niet of ik nou moest stoppen of door moest rijden.
Als je stopt, krijg je toch ook verlies?

Pff ik heb er flink de balen in, en vind het vooral heel vervelend voor mijn paard... Verdrietig

Om nog meer reacties te voorkomen van; je denkt niet aan het paard, e.d. :
Dit paard is goud waard voor mij, het paard is niet van mij, maar deze (fok)merrie start ik voor eigenaren die zowel in Frankrijk als in Nederland wonen, de Nederlandse eigenaren zijn er ook altijd bij op concoursen, en daar heb ik naar te luisteren. Als zij zeggen; doorrijden of stoppen, zal ik dat ook meteen doen!
Ik zal vanavond de veearts eens inlichten. Lachen
Laatst bijgewerkt door Mexxuna op 08-07-07 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

__KELLY

Re: Baal vreselijk over deze wedstrijd... allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:59

Ik snap niet waarom je je zo druk maakt om dat verliespuntje of om je paard Verward

als het zo erg was geweest had je gewoon moeten stoppen , klaar verlies punt of niet

je stelt je paard tog wel voorrop dan een wedstrijd?
kom op zeg

Ik zou maar eens uitzoeken waar het aan lag ... en kijken wat je er aan kan doen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:03

Als mijn paard zo gigantisch zat te kuchen zou ik de proef niet afmaken. Snap niet hoe jij je nog druk kan maken om je proef, paard gaat voor plezier en dus ook voor winst op een proef. Als ik het zo lees vind ik je erg egoïstisch.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:05

Volgende keer midden in de proef afgroeten , dit kost geen verliespnten. Je mag hierna de 2e proef weer starten. Is je paard dan nog niet lekker dan niet starten.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 08-07-07 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:05

ik let daar echt niet op hoor, wel of geen verliespunt. Als ik denk dat mijn paard zich niet goed voelt, groet ik af. We rijden toch niet ten koste van alles? Paard gaat altijd voor in mijn ogen. Zelfs al is het tijdelijk (alleen in de ring kuchen vanwege boompjes). Lijkt me voor mijn paard verschrikkelijk om zo benauwd te zijn. Ik had afgegroet. En of de jury doorpunt of niet, vind ik geen graatmeter. Ik beslis zelf of mijn dier het goed heeft of niet. Ik rij voor mijn lol (ben wel heel fanatiek hoor Haha! ) en mijn paard verdient net zo veel lol.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:06

Kijk naar de laatste zin in het topic.. Lachen
Hoe moet ik uitzoeken waar het aan lag, kan je mij dat uitleggen?
En zeker stel ik mijn paard voorop dan een wedstrijd! Maar als je paard begint de kuchen als je gegroet heb, rij ik toch wel door om te kijken of het erger wordt.
In de proef zit de galop vrij voorin, en die was helemaal kuch vrij. Dus ik dacht dat het wel goed zou komen. Maar helaas begon het weer in de draf... Boos!
Voordat ik haar allerlei cortico's of homeopathie ga voeren, wil ik wel weten van welk boompje/polletje ze allergisch is, en dat gaat alleen maar met een bloedproef, zover ik weet? Allergietest?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:07

Redrumfox schreef:
Als mijn paard zo gigantisch zat te kuchen zou ik de proef niet afmaken. Snap niet hoe jij je nog druk kan maken om je proef, paard gaat voor plezier en dus ook voor winst op een proef. Als ik het zo lees vind ik je erg egoïstisch.

Vind het erg dat je dit zegt, ik rij dit paard voor andere mensen, en als die zeggen: STARTEN! doorrijden.. dan heb ik dit te doen.
Voorlopig ga ik niet met dit paard weg, voordat ik weet wat het is.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:09

jaa dat kan je bij de dierenarts regelen

maar zoals jij het schreef met die drukmakerij over een verlies punt of niet en 1 zinnetje met hoe moet ik uitzoeken waar het aan lag
lijkt het echt net alsof het daar alleen maar om gaat.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:12

__KELLY schreef:

maar zoals jij het schreef met die drukmakerij over een verlies punt of niet en 1 zinnetje met hoe moet ik uitzoeken waar het aan lag

Nee écht niet! Dit paard is echt goud waard voor mij, en een buitenkans dat ik zo'n dier mag rijden!
Het paard is niet eens van mij, ik rij het dier voor anderen.
één nakomeling van dit paard heeft ook een soort "astma" in de hooikoorts periode's van het jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:14

Maar waarom kijk je de jury aan?
Als jij vind dat het niet gaat groet je toch zelf af? Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:17

Mexxuna schreef:
__KELLY schreef:

Nee écht niet! Dit paard is echt goud waard voor mij, en een buitenkans dat ik zo'n dier mag rijden!
Het paard is niet eens van mij, ik rij het dier voor anderen.
één nakomeling van dit paard heeft ook een soort "astma" in de hooikoorts periode's van het jaar.

zou dan met de eigenaar wat regelen als die toestemt om hem te laten testen voor bepaalde allergiën want er is bij sommigen allergiën wel wat te doen of je kan je ze vermijden

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:21

Mananeh schreef:
ik let daar echt niet op hoor, wel of geen verliespunt. Als ik denk dat mijn paard zich niet goed voelt, groet ik af. We rijden toch niet ten koste van alles? Paard gaat altijd voor in mijn ogen. Zelfs al is het tijdelijk (alleen in de ring kuchen vanwege boompjes). Lijkt me voor mijn paard verschrikkelijk om zo benauwd te zijn. Ik had afgegroet. En of de jury doorpunt of niet, vind ik geen graatmeter. Ik beslis zelf of mijn dier het goed heeft of niet. Ik rij voor mijn lol (ben wel heel fanatiek hoor Haha! ) en mijn paard verdient net zo veel lol.

Ik start ook voor mijn lol, en voor de ervaring.
Maar ik heb te doen wat de eigenaren zeggen! En dat is het nadeel van een paard van een ander uitbrengen! Ik ben nu de boosdoener.. want ik ben de ruiter... Verdrietig

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 13:53

Punten zijn bekend, toch winst -185 ! Géén commentaar over hoesten, alleen over dat paard lang liep --> dus teugels korter.
Volgens de omstanders viel het ook mee het hoesten, en maak ik van een mug een olifant! Haha!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:37

Vind het erg dat je dit zegt, ik rij dit paard voor andere mensen, en als die zeggen: STARTEN! doorrijden.. dan heb ik dit te doen.
Voorlopig ga ik niet met dit paard weg, voordat ik weet wat het is.[/quote]

Sorry hoor, maar ik als ik een paard voor een eigenaar zou rijden en die zegt, doorrijden! terwijl ik denk dat er iets mis is, dan mag hij of zij de koning of koninging wezen, maar dan stop ik er accuut mee!!

Maar als ik dit zo lees dan valt het allemaal wel mee!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:57

een beetje vriendelijker graag...

laurie is echt niet iemand die een vreselijk hoestend paard door blijft rijden Knipoog
als er 1 goed is voor paarden is zij het wel.

misschien is het wel een stofje in de luchtpijp geweest of een kriebel in de keel Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:30

watmaakt iedereen er een drama van zeg?
Mijn paardheeft een paar wkeen geleden ook een rare hoestsessie gehad tijdens de proef ( en ja.. ook ik werd half gelanceerd) en ik ben ook gewoon doorgereden.
kom op zeg, het is een paard, geen bejaarde demente die op het punt staat dood te gaan?
Elk paard heeft weleens een kriebel en ja, dan raken ze uit balans als de kriebel langer aanhoud. Zolang het niet doorgaat en het met een paar minuutjes over is, hoef je je echt geen zorgen te maken en zal het waarschijnlijk inderdaad een allergische reactie zijn geweest of een kriebel in de keel.
Ik zou mij juist zorgen maken als de hoest aanhoud en het vaker voorkomt, DAN moet je oppassen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:55

Mananeh schreef:

Ik ben het helemaal met je eens Ja !